Contract beëindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Contract beëindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:16

Sinds september ben ik lid van HealthCity.
Ik kon dankzij mijn vriend die er al lid was een keertje uitproberen.
Dat beviel me wel en ik wilde erover nadenken om lid te worden.
Echter, dat kon ik niet, registreerde ik me die dag, kreeg ik korting erop, enkel die dag.
Vriend zei me dat ik er voor een jaar aan vast zat EN dat werd zomaar aangekruist, niemand van dat center die me iets zei, gelukkig wist ik het dankzij vriend.

En nu? Ik wil er niet meer heen maar ik zit nog wel vast aan dat dom contract.
Kunnen ze dat maken? Ik voel me daar ook niet goed behandeld: ik kreeg een franstalige. Ik wilde een Nederlandstalige maar zowel eigenaar als vriend wuifde dat weg. Bovendien heb ik nog geen uitleg gekregen over de fitnesstoestellen terwijl vriendlief dat wel kreeg. Omdat vriend er al lid was kon ik het maar aan hem vragen.

Maw, ik wil er dus niet meer heen maar ze nemen nog wel steeds automatisch elke maand het lidgeld van mijn rekening. Kan ik op 1 of andere manier dat contract beëindigen?

Pradaatje

Re: Contract beëindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:18

Ben bang van niet. Heb je voor dat contract getekend? Dan staat er in dat je een jaar lid moet zijn.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:21

Pradaatje schreef:
Ben bang van niet. Heb je voor dat contract getekend? Dan staat er in dat je een jaar lid moet zijn.

Ik heb er helaas voor getekent ja, kreeg geen bedenktijd.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:23

Je kreeg wel de keuze; je had namelijk gewoon je handtekening niet kunnen zeggen. Lees de kleine regeltjes is goed door zou ik zeggen... Ik ben bekend met dit probleem en ik kon er onderuit komen door een verklaring van mijn arts dat ik niet meer kon sporten...........

Succes ermee, héél vervelend dit.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:26

Holang zit je nu al aan dat contract vast? Contract is contract, misschien staat er iets in over tussentijds opzeggen (met een afkoopsom o.i.d.?).

Als je het contract afgelopen paar dagen hebt afgesloten kun je altijd nog even langs gaan en vragen of er nog wat te regelen valt. Als het contract al een tijd loopt, kun je niet nu nog eens bij ze het op willen zeggen omdat je een hele tijd terug een keertje minder rettig behalndelt ben. Dat had je dan direct moeten aangeven.

Volgens mij zit er niets anders op dan gewoon betalen (kun je er misschien maar net zo goed gebruik van maken?). Je hebt namelijk zeker wel keus gehad, tenzij de sportschool je heeft gedwongen om je handtekening te zetten bv.

P.s. goede mensen over de streep haal tactiek, op zulke dagen korting geven zodat mensen eerder geneigd zijn zich aan te melden. Dat heb je nu vrees ik dus ook ondervonden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:28

Er staat in het contract dat je het zoveel maanden van te voren schriftelijk moet opzeggen, anders wordt het stilzwijgend verlengd. Ff inderdaad de kleine lettertjes lezen Knipoog En je bent in de tactiek gestonken om zoveel mensen op 2 dag lid te laten worden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:34

Ik vrees dat ik er ben ingetrapt ja Nagelbijten / Gniffelen
Er staat bij mijn weten niets in van vroegtijdig beëindigen.
Contract is in het frans, daarom dat ik er niets van weet

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:43

Dat kunnen ze maken ja.

Franstalige wat trouwens?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:44

Sorriso schreef:
Dat kunnen ze maken ja.

Had een afspraak met een franstalige vrouw die het ging 'uitleggen'.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:44

Wat wel altijd kan, is geloof ik, maximaal 8 dagen na ondertekening van het contract het contract opzeggen door middel van een brief. Dan natuurlijk wel aangetekend, anders kunnen ze altijd zeggen dat ze hem niet ontvangen hebben.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:45

Armaris schreef:
Sorriso schreef:
Dat kunnen ze maken ja.

Had een afspraak met een franstalige vrouw die het ging 'uitleggen'.

Echt waar? Dat is wel errug vreemd ja...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:46

Sorriso schreef:
Wat wel altijd kan, is geloof ik, maximaal 8 dagen na ondertekening van het contract het contract opzeggen door middel van een brief. Dan natuurlijk wel aangetekend, anders kunnen ze altijd zeggen dat ze hem niet ontvangen hebben.

Ik zit er al sinds 19 september helaas.
Beetje vreemd dat ik nu pas informatie vraag maar ik wilde nog even aankijken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:47

Sorriso schreef:
Echt waar? Dat is wel errug vreemd ja...

ja zeg dat wel, had zelfs een nederlandstalige aan de telefoon gehad Boos! En ik kon geen ander krijgen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:48

Je had wel degelijk een keus, je had er ook over kunnen nadenken en die korting laten lopen of stomweg niet tekenen. Ik vrees dat je er inderdaad aan vast zit nu; je hebt dat contract getekend en we zijn inmiddels 2 maanden verder dus nu bezwaar maken zal niets uitmaken. Die bedenktijd die je misschien wettelijk gezien nog zou hebben heb je inmiddels verspeeld...

Maar een Franstalig contract? Nagelbijten / Gniffelen Ik zou eens een rechtswinkel bellen, misschien dat je er op die manier nog onderuit kunt komen. Maar ik kan me voorstellen dat bovenstaande nog steeds geldt: je hebt getekend en je hebt in de afgelopen 2 maanden geen actie ondernomen om dat contract te vertalen of op te zeggen. Ik snap eigenlijk ook niet dat je een Franstalig contract tekent... Bloos

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:49

Nu gezien weet ik dat ook niet waarom ik dat gedaan had Nagelbijten / Gniffelen
Ze overvielen me een beetje.

Kan ik iets doen met een advocaat? Ik ken er een

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:54

dit zijn heel gemene spelltjes die ze daar spelen ( kan het weten heb en tijdje bij een zelfde soort sportschool gewerkt )

je kunt er op geen enkele normale nette manier onderuit want je hebt er voor getekent!

je kunt er wel onderuit als je nog mider jarig bent je ouders het laten regelen. of zoiets

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:56

Ik ben meerderjarig dus dat gaat helaas ook niet meer Nagelbijten / Gniffelen
Blijkbaar ben ik dus niet de enige? Kan je me jouw ervaring misschien even vertellen? Desnoods per pb?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:54

Ik heb ook zoiets gehad. Ik had een abonnement van een half jaar en na enkele maanden kon ik niet meer gaan ivm mijn werk.
Ze hebben inderdaad toen ook nog heel die periode dat geld afgeschreven van m'n rekening. + als je na die 6 maanden opzegt,
moest je nog een maand 'opzeg' betalen. :s