Eervaringen Dulce Gusto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eervaringen Dulce Gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:02

Zijn hier Bokkers die de Krups Dolce-Gusto al in huis hebben?
Ik ben verliefd geworden op het design Schijnheilig en wil hem binnenkort kopen. Aangezien mijn normale koffiezetapparaat kaduuk is,en ik een Senseo lang zo schattig niet vindt.

Wat zijn er ervaringen ermee? Het dropje kost toch 120 euro,dus ik verwacht er wel iets goeds van Haha!

Odysseus

Re: Eervaringen Dulce Gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:29

Wij hebben hem Ja . In het zilver dus dat was dan weer 10,- extra, afzetters.

Voordelen
Fijn apparaat, je kunt echt behoorlijk wat soorten koffie zetten, namelijk capuccino, espresso, espresso intenso (zoiets Tong uitsteken dat is dan nog sterker), café lungo (normale koffie), latte macchiato, capuccino ice en chococino. Alle varianten zijn echt heel lekker en capuccino heeft heerlijk dik schuim.
Het aparaat kan zowel warm als koud water geven en is goed heet zonder dat het hoeft voor te warmen (zoals bij de Senseo, of bij de puC die wij ook hadden, en die lauw water gaf).
Ook kun je het treetje waar je je beker opzet in verschillende standen zetten zodat ook grote mokken er onder passen.

Nadelen:
Het apparaat loopt door, dus niet zoals bij de Senseo die stopt maar hij blijft lopen tot het reservoir leeg is, dus je moet erbij blijven en hem zelf stoppen. Ook kun je maar 1 beker tegelijk doen, niet 2 zoals bij de Senseo.
De cupjes zijn duur, en voor bijna alle varianten heb je 2 cupjes nodig (muv espresso en espresso intenso). Daarbij is het ook moeilijk time-en omdat je bijna precies het aantal ml water moet laten doorlopen wil je een goede smaak hebben, en je dit natuurlijk niet uit je hoofd weet, mijn oplossing is hitte bestendige glazen mokken en dan met watervaste stift een stipje zetten waar 100,200,300 ml is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:37

Hier mijn vers gemaakte Latte Macchiato Kwijl
Afbeelding

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:52

Als je even op kieskeurig.nl zoekt op dulce gusto kun je hem een heel stuk goedkoper vinden.
Hij is wel errrugggggg lekker hoor Vingers aflikken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:13

Ik heb hem van de zomer al getest toen ik aan het werk was in Italië, maar ik vind het een ontzettend onding
Je moet het knopje waarmee je het water laat doorlopen zelf regelen, even niet opletten en je hebt dus een bakkie slootwater.
Daarnaast moet je ook nog constant 2 pads gebruiken wat ik absoluut niet handig vind.
Ten eerste moet je zelf maar uitvogelen welke verhouding je moet hebben, ten tweede wordt het zo een duur bakkie.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:44

Nijn:
Bij het apparaat zitten kaartjes voor iedere soort koffie, en daarop staat hoeveel van elk cupje door moet lopen. Daarbij zijn de glazen die je erbij krijgt precies hetzelfde als op de tekeningetjes op het kaartje. Dus zo kun je heel makkelijk afmeten Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:46

Wat ik wel vreemd vind, is dat de cappucino zelfs niet in het glas past dat erbij zit. Totaal is het iets van 240 ml, maar ik heb geen enkele mok of kopje waar die hoeveelheid in past. In het glas past ongeveer 220 ml, maar dan zit hij al tot het randje vol. Zelfs met de latte macchiato is het maar net aan, ook dan zit het glas tot aan het randje gevuld. Dus nu eerst maar grotere bekers kopen. Bij de Senseo heb je juist weer van die kleinere kopjes nodig. (waar nu dus mijn kast van vol staat)
De chococino vind ik echt lekker, maar ik heb alleen nog geen supermarkt gevonden waar ze die verkopen. Weet iemand toevallig een supermarkt die die cups wel verkoopt? De koffie is in ieder geval beter dan die van de Senseo.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:12

er staat op de kaartjes die bij het apparaat zitten beriedingsaanwijzingen voor met tekeningen...als je je daaraan houd past het precies hoor...

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:21

heb het bij de makro geproeft cappincino vondt t walgelijk Misselijk

Heel jammer vondt m zo leuk die creme kleur Huilen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:57

Jol1 schreef:
De chococino vind ik echt lekker, maar ik heb alleen nog geen supermarkt gevonden waar ze die verkopen. Weet iemand toevallig een supermarkt die die cups wel verkoopt? De koffie is in ieder geval beter dan die van de Senseo.

Chococino verkopen ze, helaas, alleen via het internet...
Dus wij drinken ons hier nu de barstens koffie zodat we een bestelling kunnen plaatsten van allerlei koffie én chococino want boven de 35,- heb je geen verzendkosten Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:59

Focussed schreef:
Nijn:
Bij het apparaat zitten kaartjes voor iedere soort koffie, en daarop staat hoeveel van elk cupje door moet lopen. Daarbij zijn de glazen die je erbij krijgt precies hetzelfde als op de tekeningetjes op het kaartje. Dus zo kun je heel makkelijk afmeten Knipoog

Ik heb dat ding ook maar geen glazen erbij gekregen voor de prijs van 179 euries (met inruil oude apparaat 139)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:00

Ik verheug me op de ice coffee maar ook nog nergens gevonden zal wel zomer worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:02

Focussed schreef:
Afbeelding

Is ie zo lekker als het eruitziet?

Ik zit er ook over te denken, maar wil eigenlijk eerst proeven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:03

tita schreef:
Focussed schreef:
Nijn:

Ik heb dat ding ook maar geen glazen erbij gekregen voor de prijs van 179 euries (met inruil oude apparaat 139)

Mm, wij hadden er 3 glazen bij. Espresso, capuccino en latte macciato. Via het internet hebben wij er nog meer bijbestelt!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:04

[***] schreef:
Focussed schreef:
Afbeelding

Is ie zo lekker als het eruitziet?

Ik zit er ook over te denken, maar wil eigenlijk eerst proeven.

Hij is heerlijk Kwijl
De capuccino vind ik ook wat tegenvallen, maar de Latte Macciato en de Chococino maken het meer dan goed!

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:55

3 glazen das dan toch het standaardproefpakketje geweest...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:13

Nors opkijken ff denken ik had een glas, en soort mok dat was het volgens mij Ja

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:52

Wij hadden een glas en een kop en schotel. Ik heb eerst met water afgemeten hoeveel er in het glas ging en het glas was te klein voor de cappucino. Volgens mij ging er max. 220 ml in en dan zat hij nagenoeg tot het randje vol. Volgens de site van dolce-gusto zou er meer in moeten passen of zouden dat weer andere glazen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:56

Ik heb hem gekregen voor kerst Haha!
Ik vind het lekkere koffie,vooral de cappuchino,chocochino en latte machiato.
Wel rommel ik zelf wat aan met de hoeveelheden,maar het smaakt tot nu toe prima!