Vloer trekt krom.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Vloer trekt krom.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:37

Ongeveer anderhalve A 2 maanden geleden heb ik samen met mijn moeder en vriend een nieuwe vloer in me kamer gelegt.

Gister avond ontdekte ik een bobbel in mijn vloer. Vanmorgen was dat al weer een stukje erger. En inmiddels trekt het over de hele breedte van mijn kamer(4 meter breed) De bobbel word ook steeds groter.

Iemand enig idee? De vloer is n maand geleden gereinigd met de stoom reiniger. Er heeft geen plas water op de vloer gelegen. Ook heb ik de verwarming(die aan de andere kant van mijn kamer zit) Al gecontroleerd die lekt niet.

Onder deze laminaat vloer licht van dat witte spul(wat er onder moet) En daar onder licht mijn oude vloer(is van kruk)

Ik heb nog genoeg vloer over en kan er dus zo een nieuw stuk in leggen, Maar ik heb niet graag dat het nog eens gebeurd.

Wie o wie, heeft een idee?

CM_

Re: Vloer trekt krom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:40

Mm klinkt me toch vooral als vocht in de oren ...

Mag je laminaat wel met stoom reinigen?
Ik heb ook laminaat, maar dweil alleen de vloer met een niet te natte dweil, als ik ergens water heb geknoeit, wat ik niet meteen opruim, dan gaat ie al naar zijn grootje..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:42

heb je wel die speciale dingen gebruikt die je aan de zijkanten moet doen zodat je genoeg ruimte over hebt? En heb je ze ook allemaal weer verwijdert?

Bij een vriendin van mij was ook een nieuwe vloer gelegd. Man had keurig die zwarte dingen aan de zijkant gedaan. Echter kwamen we er na een maand achter dat op de plek waar de loeizware kussenkast nog 3 zaten, waarvan 2 op elkaar.
Kast was niet verplaatsbaar en moest dus onderlangs proberen ze los te wrikken. Wel gelukt en vloer had weer wat ruimte. Helaas niet voldoende.
Man heeft toen bij de hoeken waar hij stijf tegen de plinten zat wat hoeken weg gehaald. en nou is het aardig klaar.

Lang verhaal maar het komt er op neer dat je vloer vermoedelijk geen ruimte heeft om nog wat uit te dijen!

Ga eens bij de muren kijken of de vloer daar stijf tegen aan ligt. Ook in de hoeken kijken.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:43

Ik zou eigenlijk niet in zien waarom ik het niet met stoom kan reinigen. En dan had het toch al een maand geleden moeten krom trekken? En niet nu pas? Ik wilde hem net vandaag weer gaan doen. Maar denk dat ik er nu maar even mee wacht.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:46

smokey17 schreef:
heb je wel die speciale dingen gebruikt die je aan de zijkanten moet doen zodat je genoeg ruimte over hebt? En heb je ze ook allemaal weer verwijdert?

Lang verhaal maar het komt er op neer dat je vloer vermoedelijk geen ruimte heeft om nog wat uit te dijen!

Ga eens bij de muren kijken of de vloer daar stijf tegen aan ligt. Ook in de hoeken kijken.

Ik heb overal die zwarte dingen gebruikt. En ze ook braaf weer verwijdert, ik had overal nog ruimte over. Ik kan alleen nu niet kijken want ik heb overal plinten zitten. En moet ik al mijn kasten dus weer verplaatsen en dat lukt nu even niet. (ben alleen, moet je minimaal met zijn 2e zijn, kan het vanmiddag wel even doen)

Maar had dat niet veel en veel eerder moeten gebeuren?
Laatst bijgewerkt door malih op 08-11-08 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:46

malih schreef:
Ik zou eigenlijk niet in zien waarom ik het niet met stoom kan reinigen. En dan had het toch al een maand geleden moeten krom trekken? En niet nu pas? Ik wilde hem net vandaag weer gaan doen. Maar denk dat ik er nu maar even mee wacht.

Ik denk dat stoom wel kan hoor, desnoods daarna even met een droge dweil erover heen.
mar de vloer word toch amper nat van stoom??

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:47

Klopt, het verdampt direcht, ik denk ook dat stoom beter is als dwijlen, omdat dwijlen toch vaak natter is, is mijn ervaring.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:48

malih schreef:
smokey17 schreef:

Ik heb overal die zwarte dingen gebruikt. En ze ook braaf weer verwijdert, ik had overal nog ruimte over. Ik kan alleen nu niet kijken want ik heb overal plinten zitten. En moet ik al mijn kasten dus weer verplaatsen en dat lukt nu even niet.

Maar had dat niet veel en veel eerder moeten gebeuren?

neee zeker niet. De vloer gaat pas uitzetten als hij in gebruik genomen word. Die vloer van mijn vriendin ging ook pas naar een maand 1,5 uitzetten.

Heb je rare hoeken in de kamer?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:50

Stoom is heel heet, komt dieper in het laminaat, en het laminaat zet ervan uit Knipoog

Daarom lijkt stomen me niet ideaal.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:51

Nee, Alleen een klein op stapje naar mijn dak teras, Maar verder is mijn kamer helemaal recht. Hij licht trouwens wel strak tegen het opstapje aan, (daar zit geen plint) Maar kan het dat zijn? En dat hij dan zo'n 80 cm verder pas krom trekt?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:52

crossmonster schreef:
Stoom is heel heet, komt dieper in het laminaat, en het laminaat zet ervan uit Knipoog

Daarom lijkt stomen me niet ideaal.

Maar van vocht trekt het bijna direct krom, atans dat zag ik bij de vloer beneden toen we lekkage hadden. En waarom dan alleen op die plek en niet op een andere plek, ik heb me hele kamer gedaan(6x4 M ) dan zou het toch op meer plekken moeten zijn ?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:58

malih schreef:
Nee, Alleen een klein op stapje naar mijn dak teras, Maar verder is mijn kamer helemaal recht. Hij licht trouwens wel strak tegen het opstapje aan, (daar zit geen plint) Maar kan het dat zijn? En dat hij dan zo'n 80 cm verder pas krom trekt?

Dat zou maar zo kunnen dat hij daarom krom trekt.
Hout is raar spul en buigt vaak op kwetsbare plekken(bv, nerven, wonden)
Vooral met laminaat is het niet te voorspellen waar het krom trekt.

Ik zou iemand vragen daar een stuk weg te zagen met een decoupeerzag o.i.d.. Dan heeft hij weer meer ruimte. maar de hobbel zal helaas niet voorledig verdwijnen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:01

Ik heb hem gevonden denk ik Haha! Bij de deur zit hij ook tegen de drempel aan(er zat wel een kiertje) Maar hij is dus zo gaan uit zetten, dat die kier er nu niet meer zit.

Maar ik kan toch dat hele stuk vloer er uit halen, en een nieuw stuk er in?dan is het toch wel bobbel vrij?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:07

malih schreef:
Ik heb hem gevonden denk ik Haha! Bij de deur zit hij ook tegen de drempel aan(er zat wel een kiertje) Maar hij is dus zo gaan uit zetten, dat die kier er nu niet meer zit.

Maar ik kan toch dat hele stuk vloer er uit halen, en een nieuw stuk er in?dan is het toch wel bobbel vrij?

Is het kliklaminaat of plak?

Als het in het midden is zal je denk ik wel een helft erui moeten halen. Want ik denk dat het erg lastig word om de plank erin te klikken als je bijna geen ruimte over hebt, of er komt ruimte tussen de Planken.
Dan zou ik er toch voor kiezen 1 helft opnieuw te leggen, en dezelfde planken te gebruiken en dan een stukje inkorten!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:16

het is klik, en in de laatste 2 meter van me kamer(god zij dank) Dus niet zo erg om op nieuw te moeten doen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:18

malih schreef:
het is klik, en in de laatste 2 meter van me kamer(god zij dank) Dus niet zo erg om op nieuw te moeten doen.

ooooo dan zou ik het eruit halen en opnieuw leggen. stukje eraf daar waar het er nu tegen aan komt..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:40

Check even goed of ook niet 'dat witte spul' wat eronder zit nat of vochtig is geworden. Misschien dat het tijdens het gebruik van de stoomreiniger vocht heeft aangetrokken. Als dat eenmaal vochtig is, slaat het langzaamaan over naar je vloer.

Succes in ieder geval.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:47

gewoon even opnieuw leggen en em idd meer ruimte geven.
het is trouwens heel normaal dat je vloer nu pas krom trekt Lachen alles word nu wat vochtiger in je huis ivm het weer buiten Ach gut