Binnenkort wil ik een geldinzameling houden op mijn oude middelbare school. Mijn oom woont in Colombia en 'heeft' daar een basisschool; het gebouw is van hem en hij heeft samen met kennissen een sponsoring programma opgezet voor kinderen, voor 125 euro per jaar kan je een kind sponsoren, die dan een jaar naar de basisschool kan. Maar de school krijgt geen geld van de gemeente, de leraressen moeten al hun lesmateriaal zelf bij elkaar sprokkelen en dit zou nooit lukken als er vanuit Nederland geen hulp zou komen. Daarom zamelen wij regelmatig geld in, en nu er weer nieuwe lesboeken nodig zijn (die hebben ze eigenlijk nieteens, soms heeft de lerares een boek en de kinderen schrijven alles over van het bord) wil ik ook gaan helpen.
Ik wil op mijn oude school een klein lesprogramma opzetten en dat koppelen met een soort collecte. Dat lesprogramma is het probleem niet, ik koppel het met aardrijkskunde en laat ze ook zlef opdrachten doen ofzo, dat komt er wel. Maar ik ben niet zo goed in geld binnenhalen dus dat wordt misschien een heikel punt.
Dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort projecten of geld inzamelen? hoe hebben jullie dat gedaan? En hoe krijg je mensen zover een financiele bijdrage te leveren?