Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
sucses met je keuze! en je gaat je zoontje al naar peuterspeelzaal? dat is ook heel goed voor de kindjes en heel leuk ook!
magoed
)
Ik heb trouwens geen moeite gehad met de overstap van groep 8 naar de eerste. Ik heb daarmee wel heel veel geluk gehad met het Jenaplan (dat je goed met elkaar leerde omgaan enzo), ik kwam gelijk thuis met allemaal nieuwe vriendinnetjes (terwijl ik helemaal in mijn 'eentje' naar de nieuwe school ging)!

ik vond het gewoon super, we hadden elke vrijdag middag creadag, dan werd je ingedeeld in 3 groepen (groep 3 t/m 8 allemaal doorelkaar) en dan ging je of tekenen, of knutselen, of toneelspelen. En elke maandag weekopening, dus sochtnds met alle klassen in de aula en dan werd er een toneelstukje opgevoerd door wat mensen. En de gene die die week jarig waren mochten dan op het podium komen en dan zongen we met zun allen voor hen. IK ben blij dat ik op een jenaplanschool heb gezeten, want vriendinnen van mij hebben bijv. op een godsdienstige school gezeten en moesten bidden op het begin van de dag. (ook als je niet gelovig/ gedoopt was) Ik vind dat hartstikke dom dat ze dat moeten doen! Wij begonnen elke dag met een kringgesprek en dan vertelde je wat je de vorige dag gedaan had, bij wie je was gaan spelen enz. Ook hielden we een dagboek bij waarbij ieder kind dan een week de tijd had om iets te schrijven in het dagboek en dan mocht je dat voorlezen tijdens de kring. Omdat er ook mensen van andere geloven/ culturen op school zaten, leer je daar ook fatsoenlijk mee omgaan. Je respecteert ze als elk ander mens (wat ze zeker ook zijn!) en ik denk dat je hierdoor ook minder snel rascistish zult worden/zijn..
kortom we waren gewoon een super hechte groep!
je leert zelfstandig werken, en je bent/wordt supersociaal met iedereen!
jenaplan is gwoon top!