Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:35

Hoi Bokkers,

Zijn hier fans van snowboarden? Wat is jullie niveau?

Ikzelf heb afgelopen maandag mijn alleerste snowboardles gehad (had nog nooit op een snowboard gestaan, zelfs niet op skis en ben ook geen held met ijsschaatsen Tong uitsteken )
Het was echt zo leuk dat snowboarden...
Ik ben al een kei in rootsjen (of hoe schrijf je dat?) maar ik kan helemaal nog niet simpel naar beneden glijden. Blijkbaar zet ik mijn gewicht altijd op mijn achterste been en ik wil ook teveel tegelijk kunnen Bloos

Hebben jullie tips om vlot te leren het gewicht goed op het voorste been te krijgen?
en tips/truuks om goed te leren draaien zijn ook heel welkom Haha!

Deel jullie snowboard ervaringen hier in dit topic Knipoog

AaronYve

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:36

Ik ben vorig jaar voor het eerst gaan skieen op skivakantie, lukt me na 2 dagen al.
Wil dit jaar proberen te gaan snowboarden, maar ga wel daarvoor eerst even een lesje volgen Lachen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:39

ik heb 2 jaar geleden mezelf leren snowboarden en 8 maanden geleden in winterberg 3 dagen les gehad...

morgen gaan we naar ladies day in de uithof en krijgen we ook weer les..

niveau heb ik niet echt kom naar beneden op techniek, verder hoef ik niet echt iets te kunnen, ik wil het alleen voor plezier doen..

tip: niet te veel nadenken, genieten en lekker veel doen!

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:44

Wat je vooral moet doen is genieten! Haha!
Je gewicht op je voorste been krijgen is iets wat je door moet hebben. Als je goed door je knieen gaat is het al een stuk makkelijker. Je hebt nu ook les, daarmee heb je het zo onder de knie en zodra je de basis weet/kunt kan je verder gaan met oefeningen.
Oooh bochtjes draaien weet ik ook nog heel goed! Was een ramp in het begin. 1 troost niemand kan het gelijk. Eigelijk is snowboarden een sport waarmee je gewoon moet proberen. En oefenen oefenen oefenen en vooral plezier erin hebben!
Het komt vast goed! Heel veel plezier nog en je komt er echt wel Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:45

Ik zou zeggen: gewoon verder oefenen, dan komt het gevoel vanzelf. Lachen
Je moet je evenwicht gaan vinden en gaan proberen hoeveel gewicht je wel en niet kunt verplaatsen om niet te vallen. Heel veel doen, heel veel vallen en opstaan, en dan gaat het zeker lukken.
Ik ben jaren geleden begonnen met een dagje les, en daarna verder zelf gaan oefenen. Na een paar intensieve dagen kom je dan al prima naar beneden.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:48

Je moet op je board een beetje in de poephouding gaan staan vaak als je teveel op je achterse been staat staat je ook te gestrekt. Lachen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:52

jaaa snowboarden Lovers

maakt niet zoveel uit wat je doet.. je komt toch wel beneden hoor Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:55

mas_ schreef:
Wat je vooral moet doen is genieten! Haha!
Je gewicht op je voorste been krijgen is iets wat je door moet hebben. Als je goed door je knieen gaat is het al een stuk makkelijker. Je hebt nu ook les, daarmee heb je het zo onder de knie en zodra je de basis weet/kunt kan je verder gaan met oefeningen.
Oooh bochtjes draaien weet ik ook nog heel goed! Was een ramp in het begin. 1 troost niemand kan het gelijk. Eigelijk is snowboarden een sport waarmee je gewoon moet proberen. En oefenen oefenen oefenen en vooral plezier erin hebben!
Het komt vast goed! Heel veel plezier nog en je komt er echt wel Haha!

Klinkt een beetje als iemand leren licht rijden Haha!
Ik ga het volgende week woendag uitproberen, snowboarden dan heb net afspraak gemaakt.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:56

ik meld mij! ben nog een beginner maar kan al wel de bochtjes, maar echter niet remmen Tong uitsteken vraag me niet hoe want het is eigelijk bijna hetzelfde ik krijg alleen mn bord niet goed gedraait om te remmen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:57

ben tijdens mijn les maar 1 keertje op mijn achterste gevallen (op het moment zelf best even pijnlijk) heb er gelukkig geen blauwe plek aan overgehouden Haha!

Ik ben te bang om te vallen, en daarom dat ik niet kan glijden omdat ik me niet durf laten gaan. Gek eigenlijk en wat vallen hoort er gewoon bij Haha! ik weet dat maar krijg het maar niet uitgelegd aan mijn lichaam zodat ik kan gaan ontspannen.
Heb ook eventjes op de babypiste wat geoefend om de feeling voor het glijden in mijn benen te krijgen maar dat zal toch voor een andere keer zijn.

Hebben jullie je eigen materiaal al of blijven jullie huren?
Ik denk dat ik al de snowboardschoenen ga aanschaffen (vind ik toch net iets hygiënischer) want ik wil dit toch zeker nog een paar keer gaan doen.

Mijn vriendin wil zelfs graag dat ik met haar en haar vriend mee voor 8 dagen op wintersport ga eind december... de ideale manier om goed te kunnen oefenen maar best prijzig ook wel...

Haha Stoeptegel: dat is zeker waar Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:01

Ik heb gelijk eigen spullen gekocht, stukken voordeliger dan huren. Maar ik ga dan ook iedere winter minstens drie weken op wintersport, dan haal je het er sneller uit. Eigen spullen vind ik ook veel fijner.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:05

ik zie voor eigen spullen verschillende beschrijvingen staan, van beginner tot extreem gevorderd (iets in die stijl)
moet ik hier rekening mee houden bij mijn keuze of kies ik gewoon de schoenen die ik leuk vind en het lekkerste zitten ongeacht het nivo ze ervoor aangeven?
is dit voor een board hetzelfde, het is wel de bedoeling om lang genoeg met het materiaal te kunnen doen natuurlijk?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:10

Ik zou er toch wel rekening mee houden ja, dat onderscheid maken ze natuurlijk niet voor niks. Je hebt daarnaast echter ook genoeg spullen waar je lang mee uit de voeten kunt. Ik heb als absolute beginner een board en schoenen gekocht, en daar doe ik nu nog steeds mee, terwijl mijn niveau toch wel omhoog is gegaan. Gewoon naar een speciaalzaak gaan, vertellen wat je wilt en die helpen je dan.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:21

Weet je zeker dat je het leuk vindt? Want het zou zonde zijn als je een board koopt en na een week boarden erachter komt dat je het toch niet zo leuk vindt Tong uitsteken Ik heb nu 2 weken geboard en ga nu ook een eigen kopen Lachen

Tips voor op je voorste been leunen.. naja volgens mij is het gewoon een kwestie van doen Vork Net als met rechtop zitten op een paard. Door je knieeën helpt inderdaad, en gewoon er de hele tijd aan denken. Je valt sneller als je naar achter leunt, ookal lijkt het misschien makkelijker Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:22

igor001 schreef:
ik meld mij! ben nog een beginner maar kan al wel de bochtjes, maar echter niet remmen Tong uitsteken vraag me niet hoe want het is eigelijk bijna hetzelfde ik krijg alleen mn bord niet goed gedraait om te remmen

Maar met een bochtje draai je toch ook je board? Clown

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:56

Ik ben zeker dat ik snowboarden leuk vind Lachen
Zeker als ik telkens iets nieuws leer en kan uitvoeren. En vermits ik toch absolute beginner ben zal ik nog niet snel klaar zijn met nieuwe dingen leren Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:27

Mag ik vragen in welke club je dat doet? Woon nl ook in Belgie Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:56

Jaa ik meld mij ook Lovers Heb het in februari voor het eerst gedaan, toen boarde ik een boom in en toen was ik chaggo en stopte ik, de week erna met een andere leraar weer begonnen en ik vind het nu superleuk.
Ik ga morgen met LiesJ boarden.
Mijn tip: buig je knieën een beetje en denk niet te veel na Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:02

ik heb vorige week eigen schoenen gekocht, board komt later wel. Echt hemels (en nog mooi ook Knipoog)
Vorig seizoen voor het eerst gaan boarden en les gehad, nu binnen les om alle technieken te verbeteren en de basis even er goed in te krijgen en dan 17 januari naar frankrijk kan nu al niet meer wachten.
En idd tip knieen uit elkaar drukken en poephouding Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:10

Ik geef zelf les op een indoorbaan hier. Ik ben gediplomeerd skileraar, maar ik geef ook snowboardlessen (heb daar een interne opleiding voor gevolgd).

Ga echt relaxed staan op je board, buig je kniën naar je tenen toe, dus let erop dat je kniën niet tegen elkaar aankomen. Rug recht houden, armen wijd en over je schouder naar voren kijken. Dat voorste been komt vanzelf wel, is veel oefenen.

Rütschen gaat al goed zeg je, je kan proberen tijdens het rütschen wat op je voorste been te gaan staan, je zal dan vanzelf merken dat je snowboard wil draaien en naar beneden wil gaan. Houd dat dan vast. Niet te snel al bochten willen maken, bouw het rustig op.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:30

waar geef je les?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:14

Nog een snowboardfan hier! 2 jaar niet geweest en dit jaar 2x Haha!
Zit er wel aan te denken om eigen schoenen te kopen. Scheelt kosten en is een stuk prettiger. Een eigen board wil ik nog niet aan beginnen vanwege onderhoud.
Ik weet niet echt wat voor niveau ik heb. Kom alle pistes wel redelijk af, alleen ijs en poekelpistes zijn niet mijn favoriet. Offpiste en funpark vind ik wel ontzettend leuk, maar nog wel moeilijk.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:16

Poekelpistes? Vork Ik denk dat ik misschien alleen een board+bindingen ga kopen en schoenen huren dit jaar..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:24

boekelpiste dan? Knipoog ach iig zo'n irritant ding met teveel hobbeltjes.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:30

Ik ben absoluut snowboard fan Haha! jaren gedaan, maar... ik kan het niet meer. Dit komt door mijn enkel, ik krijg na een tijdje hier zo veel pijn in dat het niet meer leuk is. Dus dan ga ik skiën. Ik probeer het elk jaar weer, maar elk jaar is de tweede dag funest en de derde dag sta ik weer op ski's.

Overigens vind ik eigen spullen wel veel fijner, ik vind huur spullen bij snowboarden maar niets. Bij ski's is dat veel beter.
Onderhoud van de spullen valt echt reuze mee. De kosten ook overigens, twee jaar huren is net zo duur als zelf aankopen en je weet gewoon dat je goed spul hebt als je het zelf koopt en dat het naar behoren past Lachen

Over die bochtjes, dat komt vanzelf. En als je steeds met je achterste voet naar voren komt is het misschien te proberen om andersom te gaan staan...

Ik zelf sta liever met links voor (ookal ben ik linkshandig), maar ik kan ook met rechts voor staan. Ik ga sta dus met mijn tenen naar buiten.

ik vond daarnet trouwens een site met allemaal snowboard woordjes
http://www.barthokriek.nl/ondertiteling ... arden.html