Vuurwerk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:26

Jahoor en hier is weer die overbekende vraag: wie steekt er op oudjaarsavond vuurwerk af? En wat voor voorzorgsmaatregelen treffen jullie voor de paarden/pony's?

MilouNigel

Re: Vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:30

Ik steek zelf geen vuur af, wij hebben het geluk dat onze paarden buiten het dorp staan, dus weinig mee krijgen, alleen de knallen hoor je. Wij leggen die avond een baal hooi in de wei en dan lekker laten staan. We zijn wel vorig jaar even wezen kijken, doen we dit jaar ook wel weer, maar ging erg goed vorig jaar. Was zijn eerste nieuwjaarsnacht ooit! ging fantastisch, we hebben ze dus gewoon buiten lopen (grote wei), dan kunnen ze eventueel vluchten als ze daar behoefte toe hebben maar zal wel mee vallen

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:31

Voor mij geen vuurwerk.
Ik kijk veel liever.

M'n paard staat dan gewoon lekker in haar stal, die overigens een paar km van het dichtsbijzijnde dorp staat.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:31

Ik steek zelf niet af maar voor de paarden: op stal, luiken gewoon open en hooi. Kunnen ze gewoon kijken, werkt beter dan dat je de stal helemaal afsluit en alles.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:32

Ja, wij steken vuurwerk af Ja
En verder geen voorzorgsmaatregelen voor de paarden, wij wonen vrij achteraf. De dichtstbijzijnde plek waar er hier vuurwerk wordt afgevuurd ( buiten onszelf om ), is zo'n 500 meter verderop. De paarden staan gewoon 's nachts buiten en voor zover ik weet maken ze er niets van. Op oudejaarsdag rijd ik ook gewoon overdag, ook al weet ik dat naast ons huis gewoon rotjes worden afgevuurd.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:46

Vuurwerk vind ik wel leuk om naar te kijken, maar afsteken durf ik niet. Ik ga ook nooit naar buiten.
De stal waar mijn paard staat, ligt midden in de polder. Daar wordt in elk geval niet vlakbij vuurwerk afgestoken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:20

Ik heb eens vuurwerk afgevuurd, was erg leuk Ja

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:28

Ik ga absoluut geen vuurwerk afsteken.
Ben echt een beetje bang voor vuur.
Eerder vond ik lucifers al eng, laat staan dat ik vuurwerk af ga steken.
Dat laat ik de stoere mannen wel doen Haha!
Tenzij ze me een sterretje geven, dat durf ik nog wel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:27

Ik heb een hekel aan vuurwerk, vind het niet echt eng ofzo, maar stom & zinloos & geldverspilling & alleen maar extra materiaal voor die criminele tieners Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:14

Onze paarden staan altijd binnen en in de omgeving wordt niet super veel afgestoken. Zelf steek ik wel altijd alle rotzooi af.. Lachen

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:54

Ik haat vuurwerk Nagelbijten / Gniffelen Ik kijk er liever na dan dat ik het afsteek. Dus ik blijf op veilige afstand Sigaar

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:56

Mijn pony staat dan denk ik gewoon op stal, vuurwerk zelf afsteken doe ik niet aan... Ik heb het er niet zo op... Maar een sterretje, dat durf ik nog wel Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:36

Voor mij geen vuurwerk, ik hou er ook totaal niet van. Dat siervuurwerk vind ik nog wel gaaf, maar die knallen hoeven van mij niet.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:40

Ik steek wel wat af met mn broertje, we krijgen elk jaar zon pakketje van een tientje Knipoog laatste jaren vind ik t niet zo spannend meer.
Schiet trouwens met mn vriend en zn broertje ook carbid met oudjaar Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:55

Ik steek zelf geen vuurwerk af, durf ik echt niet. Heb een paar jaar geleden een vuurpijl langs mijn kaak gehad en sindsdien is de angst alleen maar groter.
En ik heb zelf geen paard, dus daar hoef ik me niet druk over te maken.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:03

Elk jaar doe ik lekker kijken, en dit jaar ga ik foto's maken.
Mijn verzorgpony staat lekker achteraf in de wei en die zijn niet zo snel bang dus die overleven het wel Haha!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:06

Ik ben 12, en heb nog nooit vuurwerk afgestoken...
Vind het maar eng... Ik vind het dus ook nooit leuk als mijn broer en mijn vader het afsteken. Lachen Ik kijk de eerste paar minuten buiten, dan ga ik naar binnen of naar de tent...
Sterretjes zijn idd leuk, Suus! Tong uitsteken

De ponies? Geen idee, heb geen eigen. Ik denk dat als ik een pony had, hem binnen zou laten staan, met lekker hard de muziek aan... Of op het land met een schuilstal. Kan hij ook nog zelf kiezen. Want je hebt ook paarden die vuurwerk fantastisch vinden. Lachen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:13

Mijn paard gaat absoluut naar buiten, we staan redelijk afgelegen maar er zou maar een verdwaalde vuurpijl in de stallen belanden Lachen Nee dan maar lekker op het land! Ze zullen rond uur of 2 wel weer naar binnen gaan..

En verder ga ik wel lekker met vuurwerk spelen, vind het geweldig en woon midden in de stad Haha! Dus een groot feest..

Hondje breng ik naar mijn moeder, die woont in een ander dorp, beest is zo bang dat ze de hele dag geen behoefte doet en rillend onder de bedden ligt, echt verschrikkelijk sneu!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:58

Ik vind vuurwerk eng, ik blijf mooi binnen! Lachen Het liefst bij de dieren. (nee, ik ga er niet naast zitten en 'm vertellen hoe eng het allemaal is(zodat hun ook bang worden), wil ze gewoon in de gaten houden *LOL* )

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 01:04

Onze paarden staan eigenlijk net tussen de 2 delen van t dorp in ... dus ze horen en zien veel. Bij ons staan ze dus overdag op de paddock en zien ze wel rook ed. maar gebeurt er verders niks... De avond gaan ze op stal met de bovendeur dicht en ga ik rond half 12 nog even naar de stal een biertje doen en ze hooi geven... beetje babbelen tegen ze en dan ben ik weg om echt oud en nieuw te vieren. Heb er weer zin in.... Eindelijk dit rot jaar afsluiten en volgend jaar een mooi jaar beginnen met hopelijk een rijbewijs en een eigen appartementje ..

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 03:37

Ik vind vuurwerk doodeng, dus ik steek ook niets af. Vriendlief steekt wel wat af, maar ook niet superveel gelukkig.
Mn paardenbeest staat lekker op stal, buiten durf ik absoluut niet. Gelukkig is de stal in een vrij rustige straat waar niet al te veel vuurwerk wordt afgestoken.
Mijn hondje moet ik iets kalmerends gaan geven, ze zijn hier nu al 's avonds vuurwerk aan het afsteken en mn hondje kan er absoluut niet tegen, vind het echt doodeng, dus nog even info inwinnen bij de DA hierover.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:07

Ik steek vuurwerk af ja Lachen
Paarden staan gewoon op stal, lekker te eten
radio zachtjes aan .

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:30

Ik kijk 'veilig' achter het raam met bbbiiibbbbeeeerrrreeeennndddeeee knieën, totdat het wat rustiger wordt Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:32

Ik steek wel vuurwerk af, maar niet als iedereen dat doet (ik begin wat eerder voor 00.00 dus Nagelbijten / Gniffelen) want dan zit ik angstig binnen hahaha Haha!

Paarden komen op stal te staan, met de luiken dicht zodat er echt niets binnen kan komen Lachen
Want elk jaar belanden er aardig wat pijlen in het weiland, dus dat durf ik echt niet aan.
Staan nl. vrij dicht tegen een woonwijk aan Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:36

Ik haat vuurwerk, veel te gevaarlijk haha. Huilen van het lachen