Wordpress?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iilse

Wordpress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:34

Hoi!
Ik ben opzoek naar mensen die verstand hebben van Wordpress en/of PHP. Ik heb gister Wordpress geinstalleerd op m'n site en het werkt prima. Maar nu wil ik dat alle pagina's van de site dezelfde header, footer en sidebar hebben. Ik heb al vanalles geprobeerd met <?php include> en <?php get_header(); ?>, maar ik krijg elke keer foutmeldingen... Kan iemand helpen? Vork

Ranja

Re: Wordpress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:24

Ik heb op zich wel heel wat verstand van Wordpress. Heb al menig site daarmee gemaakt.

Dezelfde header en footer is eigenlijk altijd wel het geval. Ik weet niet welk theme jij gebruikt?
De sidebar kun je, mits het theme sidebare widget ready is, configureren onder Design en dan Sidebar zo even uit mijn hoofd.

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:55

Ik heb inmiddels de oplossing al gevonden. Er moest simpelweg
Code
<?php require $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/wordpress/wp-blog-header.php'; ?>
<?php get_header(); ?>
boven het document staan. Lachen

Maar alsnog bedankt voor je hulp!! Lovers

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 13:15

Oh nu heb ik weer een ander probleem Scheve mond

Nu vliegt de sidebar alle kanten op. Op http://www.preluded.net/site/contact.php ziet het er goed uit (maar ook alleen in Firefox) maar op http://www.preluded.net/visitor.php wordt het weer een rommel..

Deze code gebruik ik in de CSS voor de sidebar:
Code
#sidebar {
  margin-top: -35em;
  width:220px;
  float:right;
  text-align: justify;
  }

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:23

ik heb er even vluchtig overheen gekeken maar als ik beide paginas vergelijk zijn er voor je contact pagina 117 coding 'fouten' en voor de visitor pagina 131 dus er is ergens een codings foutje wat de oorzaak is van het verspringen van de sidebar.

weet je zeker dat je bv alle div's gesloten hebt?

Wat ik meestal doe is een div maken die ik bv box noem, en daarin plaats ik zowel een div met content als een sidebar div en die beginnen (als het goed is) dan vanaf dezelfde 'hoogte' en verspringt dus niet. Klinkt dat logisch, of is het alleen maar meer verwarrend?

Ik ga nog even door met het bekijken van je code, misschien zie ik het probleem opeens voorbij schieten.