Cadeautje van de belastingdienst???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Cadeautje van de belastingdienst???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:00

Tsja, het lijkt een beetje vreemde titel, maar zoals het er nu naar uitziet is het echt waar: Ik krijg een paar honderd euro cadeau.
Het hele verhaal:
Vanaf augustus 2006 heb ik een "belastbaar inkomen", tot die tijd studiefinanciering. Nou kreeg ik in januari een TZ 2006 formulier van de belastingdienst, met de mededeling dat ik waarschijnlijk in aanmerking kwam om geld terug te krijgen wegens ziektekosten.
Dus, ik netjes formulier ingevuld. Het bedrag wat ik aan ziektekosten had kwam hoger uit dan wat ik aan belasting betaald had, maar ik zou dan in elk geval alles terug krijgen wat ik betaald had.
Enkele maanden geleden bericht gekregen dat dat inderdaad zo was, precies het bedrag wat ik uitgerekend had, ook meteen een definitieve aanslag, geen probleem dus.

Daarna formulier over 2007 ingevuld, waarvan ik verwachtte een bedrag met 3 nullen terug zou krijgen.
Nou kreeg ik gisteren een brief, dat ik een paar honderd euro krijg. In eerste instantie schrok ik en was ik nogal sneu, want ik dacht dat het over 2007 ging. Er stond ook op: Jaar 2007. Alleen.... het waren wel erg vreemde bedragen voor 2007. Wat heeft het invullen van een formulier voor zin als ze alles veranderen?
Dus toch maar even achteraan gebeld. Ja, het is een bericht van 2007, maar de bedragen gaan over 2006. Dan kloppen ze ineens wel! Alleen, ik had toch al geld terug gekregen over 2006, en dan ook nog alles wat ik aan belastingen betaald had?? Ik ga er namelijk vanuit dat je niet meer terug kan krijgen dan je betaald hebt.
Echter, in 2006 had ik meer kosten dan ik terugkreeg. En dus krijg ik nu nog een aanvulling op dat bedrag. Het is geen fout, het is geen tijdelijke beschikking, ook dit bericht is een definitief bericht. Het gaat hier om Terugbetaling Buitengewone Uitgaven.

Ik ben hier natuurlijk zéér blij mee, zeker omdat ik ook dit jaar al enorme kosten maak aan ziekte en toestanden. Voorlopig kan ik weer even doorgaan met mijn therapie dankzij dit geld. Maar ergens durf ik het eigenlijk niet te vertrouwen. Straks is er wel een vergissing en moet ik het terugbetalen (wat ik dus absoluut niet kan).

Wie heeft dit ook weleens gehad? Dat je meer terug kreeg dan je betaald hebt? En mocht je dat ook echt houden??

Saskia9

Re: Cadeautje van de belastingdienst???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:37

Ik heb er geen ervaring mee,maar ik zou het gewoon apart op een rekening zetten en er niks mee doen..
Mochten ze dan na een tijd een brief sturen dat je terug moet betalen heb je het in elk geval nog steeds!