Omdat ik hier geen ervaring in heb, vraag ik jullie om advies. Ik hoop op tips en adviezen die ik wel zou kunnen meenemen in mijn beslissing.
Ik heb afgelopen maandag een eerste gesprek gehad wat wel heel goed beviel, ik mocht op tweede gesprek wat ook heel goed beviel en er is mij direct duidelijk gemaakt dat ik terug gebeld zou worden voor een deal door het bedrijf.
Nu heb ik met deals geen ervaring, het gaat om het volgende.
Op het moment werk ik 36 uur in de week en mijn salaris is 1650 bruto. Er zijn geen doorgroeimogelijkheden mogelijk zoals opleiding en mijn salaris gaat er ook niet op vooruit. Hier heb ik 21 verlof dagen per jaar.
De aanbieding die ik heb gekregen is dat ik collectief verzekerd kan gaan worden bij het nieuwe bedrijf, dus ik kom bij hun in het pakket. Opzich denk ik niet dat ik dit nodig heb, want ik ben zelf wel goed verzekerd met aanvullende verzekeringen voor een bedrag van 95 euro in de maand. Het salaris wat ze mij wilde aanbieden is 1600 euro op basis van 40 uur.
Bij dit bedrijf zijn wel doorgroeimogelijkheden qua opleiding en ze zei dat naar hoe je werkt je salaris opgehoogd wordt.
Bij dit bedrijf heb ik 30 verlofdagen per jaar incl. 6 atv (op basis van 40 uur)
De collectieve verzekering heb ik dus eigenlijk niet nodig, dus hier wil ik ook nee tegen zeggen.
Ik heb al wel aangegeven dat ik er qua salaris toch wel over na moet denken, omdat ik er toch flink wat op achteruit ga.
Maar hoe kan ik dit bijvoorbeeld netjes aangeven, of kan ik een deal terug doen naar hun toe? Hoe werkt dat precies?
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de baan die ik hiervoor heb gekregen zat ik het eerste half jaar op 1550 bruto op basis van 38 uur, met een dertiende maand. Na het half jaar als mijn contract verlengd zou worden zou mijn salaris ook omhoog gaan en per 19 november (mijn 22ste verjaardag) nog een keer.
Uiteindelijk zou ik ook hier wat meer verdienen.
(Of ben ik nu echt een enorme zeikerd

(Edit: Zodra ik daar ga werken ben ik trouwens 22 jaar)