alleen een weekendje weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

alleen een weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 21:43

ik roep het nu al een tijdje dat ik heel graag eens een weekje helemaal alleen op vakantie zou willen. Besloten dat ik toch maar eens met een weekendje moet beginnen, als leek zijnde Bloos .
Vreemd eigenlijk ,maar ik ben in mijn hele leven ben ik nog nooit helemaal alleen iets gaan doen. Of het was georganiseerd of met vriendinnen of met vriendjes. Nu na een hele hectische periode wil ik toch echt eens zonder kids,vriendlief en enige verplichtingen, dan ook genieten van HELEMAAL NIETS. Ik zit te denken aan lekker slenteren door parijs, shoppen en eindigen in een superdeluxe hotel waar je je helemaal kan laten verwennen (massages etc) ....helaas helaas zal ik het toch met een iets minder uitgebreid budget moeten doen Clown
....en nu de vraag wie heeft er hele leuke ideeen en tips voor een alleengaande vrouw??? (lees wel niet alleenstaand Tong uitsteken )

Njen

Re: alleen een weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:01

Ik lees even mee, heb hetzelfde idee opgevat Haha!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:03

en in dit geval kun je niet zeggen...heee leuk gaan we samen Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:08

celticpony schreef:
en in dit geval kun je niet zeggen...heee leuk gaan we samen Haha!

Hahah nee idd Clown Ik zat ookal te denken aan thermae 2000 ofzo, maar dat is ook nogal prijzig. Mocht je in de omgeving gaan logeren zit je alsnog met het feit dat je als je de toegang hebt betaald per behandeling ook nog eens mag betalen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:24

Ik moest voor een soort training een reisje maken van 2 dagen en mocht zelf weten waarheen.. In mijn eentje
Ik was toen naar Knokke gegaan (omdat ik per se naar het buitenland wilde)
en heb daar een strandrit gemaakt, lekker aan het strand mensjes gekeken, gewinkeld, een eind gefietst.. Best oké voor 2 daagjes Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:09

Ik heb zo gauw geen ideetje, maar hier staan veel tips:
http://www.womentraveltips.com/tips7.shtml
(engelstalig)

Je hebt als vrouw alleen soms wel te maken met veiligheid, maar persoonlijk vind ik het ook fijn als ik ergens alleen ben en ik val niet zo op.
Ik noem maar een zijstraat, stel je gaat in je comfi trekkers-outfit naar Siberie, dan val je wel op want de vrouwen zijn daar altijd fantastisch gekleed en op hoge hakken, ongeacht het weer...

Ik ben een keer alleen op wintersport gegaan (geen goed idee als de reisorganisatie je in allemaal verschillende appartementen zet en jij zit in je eentje Scheve mond ) en ik ben weleens alleen naar Engelberg gegaan om te snowboarden en daarna in Zurich gaan winkelen.

Zelf had ik het plan gevat om alleen naar Riga te gaan (er is daar zo'n vrouwenoverschot dat ik niet opval...) maar ik ga nu toch met een vriend van mij.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:38

Als je niet Nederland uit wilt (ivm met budget..), waarom ga je dan niet naar Zeeland/de eilanden in het noorden. Lekker uitwaaien op het strand, misschien een ritje maken over het strand. Goed boek, evt ergens een sauna/massage meepakken. Ik vind het strand ook heerlijk als het niet erg lekker weer is, maar je moet ervan houden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:41

www.hotelweek.nl misschien de moeite waard om eens te bekijken? Begin januari voor een klein bedrag slapen en ontbijten in vier- en vijfsterrenhotels Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:52

voor weinig vlieg ja al zo naar londen hoeft niet veel te kosten en je kunt opzich een goed hotel krijgen die wel te betalen is.. maar dan denk ik dat je 't zonder alle uitgebreidde massages moet doen. Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:25

mmmm je eerste keer, helemaal in je uppie. Zou niet langer dan 2 nachtjes gaan. En dan lekker in een hotel, waar ze alles voor je doen. Bij een groot bos lekker wandelen, misschien paardje huren. Effe lekker niks. Hebben wij afgelopen weekend gedaan, voor het eerst sinds 14 jaar zonder kids een weekendje weg. De eerste dag vond ik het heerlijk, zondag wilde ik graag naar huis, miste de kids en vond zoooooooooooooo stil.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:32

Ik ben meermalen in mijn eentje naar Partijs gegaan. Gewoon, lekker winkelen, lekker musea bezoeken, lekker door parkjes slenteren. Boek mee, koffie drinken in een café. Beetje frans ouwehoeren in met de barman. En om de een of andere reden gebeuren de leukste dingen als je in je eentje bent. Ik heb de leukste contacten opgedaan in mijn eentje. Tip: zoek een klein hotel, met maar een paar kamers. Daar wordt je vaak het meest in de watten gelegd. Ik heb al eens meegemaakt dat de eigenaar ontbijt op bed kwam brengen omdat hij het zo zielig vond dat ik in mijn eentje was (ik kon de humor er wel van in zien, ik begrijp dat niet iederen op dergelijke attenties zit te wachten).

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:37

ik weet niet of je een paarden weekend wil? Anders kan ik je een leuk western weekend aanraden, das in drenthe en er komen meerdere mensen alleen... Bij el rancho de verano in Een...
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 07-11-08 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:39

Al s je echt de rust wil opzoeken en toch een beetje wind en strand wilt hebben zou ik lekker een weekendje naar Texel gaan.. Nu helemaal niet duur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:43

Of gewoon lekker naar Noordwijk. Lekker langs het strand uitwaaien, eten aan de boulevard, beetje winkelen... Tong uitsteken

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:09

Kijk eens op www.HotelWeek.nl. Voor heeeeeel goedkoop!!!

Ik ga dat denk ook doen... en dan nog zo'n actie van Optimel erbij 2 voor de prijs van 1 en dan ben ik voor weinig weg en hebben we een leuk weekend! (ik ben dan wel met zijn 2en Haha!)

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:30

Nouks schreef:
http://www.hotelweek.nl misschien de moeite waard om eens te bekijken? Begin januari voor een klein bedrag slapen en ontbijten in vier- en vijfsterrenhotels Clown

zo dan... hoe erg sliep ik!!! Slapen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:32

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:33

Je zou ook een paar dagen in een klooster kunnen gaan zitten, mee eten met de nonnen en een paar diensten bijwonen is geloof ik alles wat ze van je vragen. Voor de rest wandelen in mooie gebieden en buitenrijden oid.
Naar wat ze zeggen is dat wel ultiem tot jezelf komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:35

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:40

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:43

kijk eens op www.sanadome.nl Lachen
Ben ik geweest en kwam totaal ontspannen terug Haha!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 21:43

wat een leuke ideeen hier zeg. Twijfel of ik wil rijden...vind heerlijk,maar juist nu misschien eens wat tijd voor andere dingen. lezen, shoppen, lekker eten en verwend worden...juist die dingen waar ik nu eigenlijk veel te weinig tijd voor heb...neem.

Eerlijk gezegd is het ook een uitdaging voor me om zo op mezelf te zijn,alleen te gaan eten, ergens wat drinken en met niets of niemand rekening hoeven houden. Met partner kan ik hier ook van genieten, maar zelfs dan is er een stemmetje in mijn achterhoofd wat rekening houd met.... Ik ga bijv.erg graag naar musea..zal hij niet zo snel doen.

Ik keek vroeger met bewondering naar mensen die alleen op reis gingen.Die fase ben ik inmiddels wel voorbij, maar eerlijk is eerlijk spannend vind ik wel,vind tips over "veilig als vrouw op stap" dan ook erg fijn.

als rasechte atheist lijkt het klooster me niet zo'n heel goed idee...zou wel een uitdaging zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:13

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:39

Weet je wat ik heel vreemd vond? Of misschien niet. Die paar keer dat ik helemaal alleen weg ben geweest, hebben echt indruk gemaakt. Omdat je niemand anders hebt om mee te praten of je af te leiden denk ik. De dingen die je meemaakt, maak je intens mee. Soms betekent dat, dat je je wel alleen voelt, maar dat kan ook intens zijn.
Ik vond het in elk geval niet vervelend maar juist heel erg dapper van mezelf Ja

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:51

Ik zet even een stipje!
Stiekem ook rond aan het neuzen voor een leuk weekendje weg in m'n eentje (twijfel om wel of geen paard mee te nemen Lachen )

Parijs is ook geen slecht idee. Je kan aan de rand van Parijs wel goedkopere hotels vinden en met een reis pas kun je daar goed uit de voeten in je eentje (heerlijk, om de 500meter een metro die elke 5 minuten gaat!)
Veel musea.
Je kan er redelijk goedkoop met de thallys heen.
Of Antwerpen? Mooie stad, makkelijke treinverbinding