dierverzorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

dierverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:43

wie doet hier de opleiding dierverzorging? heb gekeken voor info op het wellant college maar er staat niet bij hoelang die opleiding duurt?
en er staat bij dat je stage loopt, betekend dat dan dus dat je niet werkt als in geld verdiend maar gewoon vrijwilligerswerk doet zeg maar. dit ivm mijn huur ed. die wel gewoon betaald moet worden.

Escada

Re: dierverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:46

Ikzelf ben dit jaar 1ste Jaars dierenverzorging op het Wellant College in Houten.
Ik doe de langste opleiding, 4 jaar zit je dan op school. Je krijgt dan wel minder huiswerk ect. maar geloof me, je krijgt alsnog veel huiswerk hoor haha. Heb al aardig wat presentaties en werkstukken moeten doen. Je kan ook kiezen voor een 3de of 2 jaar langdurige opleiding. Je moet dan alles veel sneller doen en meer huiswerk. Ik heb dit jaar 10 weken achter elkaar stage bij een dierenwinkel. Je krijgt geloof ik 70 cent per uur werd mij verteld maar weet niet of dat waar is. HEt is best een zware opleiding maar wel erg leuk! Hoop dat ik je zo goed mogelijk geïnformeerd heb Knipoog

Groetjes, Amy

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:48

Nou doe het alsjeblieft niet.

Werk vinden in deze sector is niet makkelijk. Misschien een dierenwinkel? Anders kan je stront gaan opruimen en dat allemaal voor een minimum loontje.

Ik heb deze opleiding ook gedaan en er enorm veel spijt van!

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:52

hier nog iemand, heb de opleiding ook gedaan zowel de lagere als de middelbare opleiding, beide 4 jaar durend, heb een heleboel geleerd waar ik niets aan heb.
Vind het weggegooide jaren alhoewel ik wel heel veel lol in de opleiding gehad heb.
Zou bijna zeggen ga een echt vak leren...Als je vermeld ik heb opleiding dierverzorging gedaan wordt al snel gedacht dat je een lompe boer bent, deze mening heb ik vroeger vaak gehoord toen ik wilde solliciteren terwijl ik nog nooit een koe heb aangeraakt.
Heb me later laten omscholen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:16

wat je ook doet ga in ieder geval niet naar Aalsmeer. Het is daar echt heel slecht geregeld. Ze zijn er al op vooruit gegaan, maar alsnog is het nog lang niet goed. Ik zit nu in het 3e jaar, en ik ben nu toch halverwege en maak ik het maar af, maar het is niet zo'n goeie school en je leert er heel weinig van.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:02

Zoals al op de bovenstaande reacties is gezegd, het is inderdaad wel moeilijk om werk erin te vinden.
Ik doe nu dierenverzorging omdat ik weet dat ik over een aantal jaren de dierenwinkel van me vader overneem. Dan is het wel weer handig als je een diploma ervoor hebt Knipoog Maar de kans is klein dat je later in een dierentun, een kinderboerderij enz. zal gaan werken. De enige optie is denk ik dat je hopelijk aangenomen kan worden in dierenwinkels Bloos

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:06

ik heb de opleiding gevolgd aan het middelbaar en echt werk vinden in de sector is niet simpel. en als solliciteer voor een andere job en zeg dat ik dierenzorg gestudeerd heb dan kijken ze wel wat raar. ik zie het als een fijne manier op het middelbaar door te komen eigenlijk zijn er nog te weinig jobs

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:10

Ik heb de opleiding gedaan op de groenhorst college in Barneveld.
Daar word op de open dag al gezegd dat het moeilijk is om een baan erin te vinden.
De meeste doen hun laatste stage ook op een bedrijf waar ze willen werken en rollen er op deze manier er makkelijk in.
Ik had dat geluk dus niet.
Maar heb uiteindelijk wel een baan gevonden in de dierverzorging.
Heb 7 jaar in een dierenasiel/pension mogen werken,maar vanwege een verhuizing van mij ben ik daar gestopt.
Dit geluk is laatst me weer op het pad gekomen ,maar vanwege het 'denkwerk' van die mensen heb ik het afgezegd,want
van smorgens tot 's avonds werken en in het weekend ook (je hebt 1 dag vrij in de week) vond ik een beetje te gek worden aangezien
het leven me meer bied dan alleen werken.
Mss is het ook verstandig om opleidingen via de LOI na je studie te gaan volgen...heb ik ook gedaan en daar ook veel profijt van gehad.
En heb nu 3 vakken geleerd en dus heb ik nu een breed veld om te gaan zoeken naar een passende baan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:12

xxxAmyxxx schreef:
Maar de kans is klein dat je later in een dierentun zal gaan werken.

Dan moet je je laatste stage er doen en dan heb je heel groot kans dat je er mag blijven.
Een paar oud klasgenoten is dat wel gelukt...praat ik wel over 10 jaar geleden Knipoog

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:00

ik doe de opleiding in barneveld. daar wordt gezegt dat de kans op een baan groter is dan bij andere scholen die deze opleiding geven. dit komt ook doordat er beter les gegeven wordt. ik hoor dit ook van leerlingen die bijv. van het helicon af komen!! het is een hele goede school. je loopt best veel stage en krijgt 1 dag per week les op de praktijkschool. (ong.) de website is www.groenhorstbarneveld.nl de opleiding duurt op niveau 4, 4 jaar. je hebt verschillende richtingen waar je heen kunt. voor meer info mag je altijd pbtje sturen. ik zit nu in het 4de jaar van barneveld.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:12

lauwie schreef:
ik doe de opleiding in barneveld. daar wordt gezegt dat de kans op een baan groter is dan bij andere scholen die deze opleiding geven. dit komt ook doordat er beter les gegeven wordt.

Zou ik me ook niet echt op gaan blind staren.
Idd zegt de naam groenhorst college barneveld heel veel bij mensen waar je gaat solliciteren,maar zolang jij geen inzet en dergelijke toont heb je er niks aan ook al word er goed les gegeven.
En daarbij moet je echt wel degelijk geluk hebben wil je een baan in de dieren krijgen,want die liggen niet voor het oprapen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:49

Het groenhorst in Barneveld staat inderdaad goed aangeschreven.
Ik doe daar een BBL opleiding, ben dit jaar pas begonnen..
dus ik heb nog niet heel erg veel ervaring mnet deze school aangezien ik er maar 1 dag in de week ben.
Ik vind het wel een leuke school.
Ik heb op andere scholen gekeken, zoals Wellant College Houten, en Rijswijk dat vond ik echt niks.
Maar een baan met dieren vinden is best lastig,
Vind jij zelf BBL niks.. aangezien je ook vaste lasten heb?
Mischien rondvragen in de buurt of ze mensen nodig hebben?
mischien als zaterdag baantje, en mischien dat je dan volgend jaar een BBL opleiding kan doen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:25

Ik doe de opleiding in Groningen. Heb vorig jaar het diermanagen afgerond, doe nu paraveterinair. Vind het vooral een erg leuke opleiding. Of ik er later wat mee kan is weer anders denk ik. Maakt me ook niet uit, ik weet meer (wat ik altijd nog wel kan gebruiken) en ik heb het erg naar mn zin, nog steeds.
Voor het geld hoef je het idd niet te doen, daar moet je net geluk mee hebben. Ik hoop, door mn paravet, meer kansen te hebben in bijv dierentuinen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:59

bedankt voor alle info, denk dat ik er dus toch maar weer vanaf zie.. en weer opzoek ga naar iets anders (vind het echt moeilijk!)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:02

Ik doe de opleiding dierverzorging op het MBO (niv. 4) AOC Friesland in Leeuwarden. Ik heb eerst Havo gevolgd, maar heb deze opleiding niet kunnen afmaken waardoor ik een niveau ben gezakt. Mijn ambities liggen in de diergeneeskunde.

De opleiding zelf vind ik weinig inhoud hebben, je leert dingen die je in je dagelijkse dingen met dieren ook tegenkomt. Achteraf gezien vind ik het ook jammer dat ik voor deze opleiding heb gekozen.

Maar voor mij is het MBO (hopelijk) een tussenweg om alsnog naar het HBO te kunnen.

De stages heb ik altijd wel erg leuk gevonden (paardenhouderij en dierentuin, binnenkort dierenzaak, trimsalon en hondensector bij de luchtmacht).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:31

lauwie schreef:
ik doe de opleiding in barneveld. daar wordt gezegt dat de kans op een baan groter is dan bij andere scholen die deze opleiding geven. dit komt ook doordat er beter les gegeven wordt.

Staar je hier inderdaad niet blind op.
dat er beter les gegeven word is de grootste onzin die er bestaat.
dat is een mening/fabeltje achtig iets wat in de loop der tijd is ontstaan.
en denk dat het in de wereld gekomen is door leerlingen die 'hun' school (helemaal logisch) het beste vinden.
er zijn tegenwoordig steeds meer scholen die deze opleiding geven, ze zijn iets minder bekend en daardoor lijkt het alsof ze niet goed les geven.
Barneveld heeft wel meer praktijk ruimte dat is wel zo, maar beter lesgeven.....??? nee ben ik het niet mee eens.

Ik heb zelf de opleiding Dierverzorging niveau 4 (paraveterinair) gedaan in Breda.
En het is inderdaad heel erg moeilijk om werk te vinden als paraveterinair.
ik had na 2 jaar zoeken en solliciteren eindelijk een baan als paraveterinair gevonden.
helaas heb ik hier maar 4 maanden gewerkt.
en nu wel weer opnieuw aan het solliciteren, maar het blijft gewoon moeilijk.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:39

heb de opleiding gedaan zowel op vmbo als mbo , alleen dat laatste niet afgemaakt.
heb de opleiding op wellant gevolgt en het was serieus waardeloos.
nauwelijks iets opgestoken daar , en dr werd veel belooft maar weinig nagekomen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:33

Silvaantje schreef:
bedankt voor alle info, denk dat ik er dus toch maar weer vanaf zie.. en weer opzoek ga naar iets anders (vind het echt moeilijk!)

ik zou er idd vanaf zien, ikzelf wist ook toenertijd niet wat ik wou.
Toen ben ik dierverzorging gaan doen en uiteindelijk heb ik er nu nog steeds geen goed betaald en leuk werk in gevonden, het is hartstikke moeilijk.

Nu ga ik dus een eigen dierenwinkel startten, omdat ik gewoon geen andere optie zie Clown

Ik heb wel zitten denken aan omscholing, maar ik word er ook niet jonger op Koe

Dus ik zou idd heel goed nadenken als ik jou was, ga anders eens op vacaturebanken kijken, kijk wat voor soort werk je aan zou spreken?
en welke opleidingen ze ervoor vragen?
want van je hobby je werk maken is niet altijd te leukste/beste optie, zo blijkt maar weer Knipoog