Waar klacht indienen tegen persoon v/h asiel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Waar klacht indienen tegen persoon v/h asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:35

Iemand en idee waar ik een klacht kan indiennen tegen een persoon die werkzaam is in het asiel?
Deze persoon regelt "de boel" daar.

Ik vond dat ik vreselijk 'geholpen' ben, wat niet ten gunste komt van de dieren daar.
Toen ik in mijn naaste omgeving mijn verhaal deed, hoorde ik steeds meer verhalen uit eerste hand die ook niet blij waren met die persoon.
Ik vind dat zó erg voor de dieren...
Het is goed dat er wordt gekeken of iemand geschikt is, maar dat mens daar is volkomen doorgeslagen... Zij wil bepalen welke hond je mee mag nemen (kopen) en kijkt imo niet naar de kansen voor een dier.

Mijn ervaring dus:
Mijn partner en ik gingen kijken voor een hond.
Hier kwamen 2 Kandidaten uit.
Wij hadden allebei een andere voorkeur.
Toen mijn partner hoorde dat "mijn" voorkeurhond al 1 jaar zat en ongelukkig daar was, was mijn parner al bijna om (zoiets besluit je niet in 1 uurtje)
Wij hebben genoeg ruimte en dat was iets wat die hond gewend was én nodig had.
Echter was mevrouw die daar alles regelt echt op ons in aan het praten om die niet te nemen Verward
(op een vervelende manier) Je moet geen hond nemen uit medelijden... tja, waarom dan een hond uit het asiel? En als ik mijn keuze zou veranderen op de 'voorkeurshond' van mijn partner was het wel goed Koe
(Alleen ben ik het meeste thuis Knipoog )
Als het gaat om dierenliefde, dan pas je je imo aan het dier aan. Een minder geschikte hond hoeft het niet minder goed te hebben. EEn klik lijkt mij het belangrijkste (en het asiel uit voor zo'n dier)
Helaas hebben we geen van beide honden genomen, omdat mijn voorkeurshond was weggedaan, omdat hij achter de schapen aan zat (had nog niks gedood) Helaas voor hem lopen er op de dijk achter ons huis altijd schapen, dus dat risico vind ik te groot...zou imo niet eerlijk zijn. De andere hond vond ik mooi en lief, maar er was geen 'klick'.

De andere verhalen waren dus,- dat ze naar en ander asiel waren geweest (en waren geslaagd); - een trucje werd gedaan om toch een hond mee te krijgen (gelukt) ; - 1 hond van een bekende niet meegekregen (terwijl de hond dolblij was met de visite en duidelijk wél mee wou) ;- 1 gevonden zieke kat bijna niet werd opgenomen omdat ze nog niet open waren (deze persoon was gelijk doorgereden naar het asiel en legde het verhaal uit aan dezelfde persoon die dáár asiel-honden aan het uitlaten was) Dat was een verhit gesprek geweest Clown

Cyruss_

Re: Waar klacht indienen tegen persoon v/h asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:46

Misschien kan je er een melding van maken bij de dierenbescherming, dat zij een keer ieman under-cover sturen. Maar denk dat het niet veel uithaald. Of dat de dierenbescherming er ook weinig mee kan. Melden kan altijd, mochten meer mensen dit doen, dan zullen er (lijkt mij) zeker maatregelen volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:01

Is dit de baas van het asiel? Dan idd naar de DB in de regio gaan. Leg je hele verhaal uit, wss zullen ze daar wel iets mee doen Lachen

Dit kan idd echt niet. Ze proberen wel de dieren te beschermen tegen impuls-aankopen (en terecht) maar deze manier kan niet. Dit gaat tenkoste van de dieren.....

Naar de DB dus!
Is het iemand die niet de baas is, dan eerst naar de baas toe, en daar mee praten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:05

een asiel is doorgaans een stichting, dus je kan bij de kvk achterhalen wie daar de voorzitter van is, en daar een brief naar toe sturen. Of de plaatselijke afdeling van de dierenbescherming inlichten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 23:09

Ik had al gedacht aan de Dierenambulance, maar daar heeft ze ook een dikke vinger in.. Stoom uit je oren
Dierenbescherming maar bellen dan - geen andere opties nog? (aangezien ze de dieren wel (zeer) goed verzorgen) Bij de kvk moet je lid zijn toch,om info te kunnen opvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:18

Nee, je hoeft geen lid te zijn Lachen

De KvK bestaat ook om consumenten te beschermen tegen oplichterrij Lachen
Nope, geen andere optie als de DB, vrees ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:21

Dit moet je inderdaad melden bij de dierenbescherming!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:24

Bij de KvK moet je betalen voor dat soort info, je hoeft geen lid te zijn.
Mijn eerste idee is om een klacht neer te leggen bij de Dierenbescherming. De meeste asiels zijn aangesloten bij of van de Dierenbescherming en het is ook in hun belang dat de dieren een goed tehuis krijgen.

Ik zou het wel echt puur op jouw ervaring houden en niet de verhalen van andere mensen erin betrekken, en voorzichtig zijn met 'verwijten' maken (als dat dat mens doorgeslagen is). Hou het op joúw ervaring en joúw gevoel erbij...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:25

Ben erg benieuwd welk asiel dit is (misschien via PB?)

Wij zijn vorig jaar voor een kat bij een dierenasiel wezen kijken. Maar de hulp daar was aller belabberst. Mensen keken niet naar ons om, wisten niks te vertellen over de katten. "Nee die moet u niet nemen" "waarom niet" "euh... daarvoor moet ik het dossier pakken, maar die ga ik nu niet opzoeken hoor" van dat soort opmerkingen... Zucht. Was er snel klaar mee.