Een ietwat misleidende titel misschien, maar nee, dit is niet het zoveelste relatieprobleemtopic 
Wat ik me nu afvroeg, is hoe vaak jullie nu eigenlijk ruzie hebben met je partner, en waar draait dat dan vaak om?
Toevallig had ik een vriendin aan de lijn die, voor de zoveelste keer, ruzie had gehad met haar vriend afgelopen weekend. Meestal draait het dan om zijn gedrag, tijdens het uitgaan met een groep heeft hij alleen oog voor z'n vrienden, maar het gebeurt ook wel eens dat ze eigenlijk niet zo goed weten waarom ze ruzie maakten
Al met al vind ik dat ze, voor een relatie van net 9 maanden, best een hoop bekvechten
Ik herken met totaal niet in haar verhaal, ik heb in de 7 maanden die ik nu samen ben met m'n vriend namelijk nog nooit ruzie gehad
En dat terwijl we allebei best een vurig karakter hebben, we laten niet over ons heen lopen. Tegelijkertijd zijn we ook wel makkelijk; we maken ons niet zo gauw druk om kleine onbenullig dingen, zonde van de energie
Natuurlijk heb je wel eens kleine irritaties, maar tot nu toe heeft dat nog nooit zo heftig gebotst dat we echt ruzie hadden, zelfs een woordenwisseling is er (nog) niet geweest. Scheelt misschien ook dat we allebei heel eerlijk zijn, ook naar onszelf toe. Als ik aangeef dat ik iets niet leuk vind, gaat vriendlief niet in de verdediging, maar vraagt 'ie zich af of ik misschien wel gelijk zou kunnen hebben (en duuuh, dat heb ik altijd
)
Toch vind ik het typisch, dat ik zelf nog nooit ruzie heb gehad en om me heen dan verhalen hoor van ruzie. Zo ook een stelletje waarmee we bevriend zijn. We gingen daar eens eten en toen stonden ze dus, gezellig waar wij bij waren, al ruzie te maken over wie de vuilniszak buiten zou zetten
'Ja, maar ik heb het eten al gedaan...', 'nou, en ik de boodschappen...'. Echt waar, constant verwijten over en weer 
Ze zeggen ook wel eens dat ruzie maken goed is, omdat je de onderhuidse irritaties en ergernissen uitspreekt. Wat vinden jullie daarvan?
Ben benieuwd hoe dat bij jullie relaties zit, ruzie maken...