Ruzie met vriend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Ruzie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 19:23

Een ietwat misleidende titel misschien, maar nee, dit is niet het zoveelste relatieprobleemtopic Knipoog
Wat ik me nu afvroeg, is hoe vaak jullie nu eigenlijk ruzie hebben met je partner, en waar draait dat dan vaak om?

Toevallig had ik een vriendin aan de lijn die, voor de zoveelste keer, ruzie had gehad met haar vriend afgelopen weekend. Meestal draait het dan om zijn gedrag, tijdens het uitgaan met een groep heeft hij alleen oog voor z'n vrienden, maar het gebeurt ook wel eens dat ze eigenlijk niet zo goed weten waarom ze ruzie maakten Clown Al met al vind ik dat ze, voor een relatie van net 9 maanden, best een hoop bekvechten Hamer

Ik herken met totaal niet in haar verhaal, ik heb in de 7 maanden die ik nu samen ben met m'n vriend namelijk nog nooit ruzie gehad En dat terwijl we allebei best een vurig karakter hebben, we laten niet over ons heen lopen. Tegelijkertijd zijn we ook wel makkelijk; we maken ons niet zo gauw druk om kleine onbenullig dingen, zonde van de energie Tong uitsteken Natuurlijk heb je wel eens kleine irritaties, maar tot nu toe heeft dat nog nooit zo heftig gebotst dat we echt ruzie hadden, zelfs een woordenwisseling is er (nog) niet geweest. Scheelt misschien ook dat we allebei heel eerlijk zijn, ook naar onszelf toe. Als ik aangeef dat ik iets niet leuk vind, gaat vriendlief niet in de verdediging, maar vraagt 'ie zich af of ik misschien wel gelijk zou kunnen hebben (en duuuh, dat heb ik altijd Haha! Schijnheilig )

Toch vind ik het typisch, dat ik zelf nog nooit ruzie heb gehad en om me heen dan verhalen hoor van ruzie. Zo ook een stelletje waarmee we bevriend zijn. We gingen daar eens eten en toen stonden ze dus, gezellig waar wij bij waren, al ruzie te maken over wie de vuilniszak buiten zou zetten Clown 'Ja, maar ik heb het eten al gedaan...', 'nou, en ik de boodschappen...'. Echt waar, constant verwijten over en weer Nagelbijten / Gniffelen

Ze zeggen ook wel eens dat ruzie maken goed is, omdat je de onderhuidse irritaties en ergernissen uitspreekt. Wat vinden jullie daarvan? Lachen Ben benieuwd hoe dat bij jullie relaties zit, ruzie maken...

Mowoah

Re: Ruzie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:28

Ik en mijn vriend hebben vaak ruzie om niks. Tong uitsteken

Bij het uitgaan wanneer iets me niet zint, zoals dat hij meer oog heeft voor zijn vrienden dan voor mij, al slaat dat nergens op maar op dat moment vind ik van wel.

Eigenlijk als ik erover nadenk, heb IK altijd ruzie met hem en hij nooit met mij, ik ben degene die ruzie gaat maken en het ergste is nog dat hij nooit eens een weerwoord heeft, hij vind het allemaal wel best, en dan word ik natuurlijk steeds bozer en bozer. Schijnheilig
Wel moet ik zeggen dat het altijd maar kleine ruzie's zijn, we hebben zelden grote ruzies, die gaan dan ook altijd om iets kleins maar worden dan erger gemaakt door oude koeien uit de sloot te halen etc.

Ik ben trouwens 17 en mijn vriendje is bijna 19, we zijn 2 jaar en 7 maanden bij elkaar.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:33

Ook wij hebben ruzie.
Dit gaat vaak over andere meisjes waar hij (in mijn ogen teveel) mee om gaat/smst/mailt.
Ik ben redelijk jaloers aangelegd, maar ik heb ook vaak gelijk (dat geeft hij dan gewoon toe).

Wel praten wij alles uit, en als ons iets dwars zit zeggen we het ook gewoon..

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:38

Wij hebben in dik 14 maanden nog nooit echt ruzie of woordenwisselingen gehad. Lachen Als er iets dwars zit komt dat meestal voort uit mijn onzekerheid en pikt hij dat snel genoeg op, dan praten we daarover en is het prima. We hebben beiden een sterk aanwezige eigen wil en een redelijke portie bijdehandheid, maar zolang je over kleine irritaties (en dat is eigenlijk al een groot woord Bloos!) blijft praten komt het allemaal wel goed denk ik. Lachen
Communication is the key.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 19:44

Dat is denk ik ook waarom het tussen ons ook (nog) nooit uit is gelopen op een ruzie; we kunnen enorm goed met elkaar praten! Ja Dus voordat iets uit kan lopen op een echte ruzie, hebben we het al min of meer uitgepraat.

Ik moet wel lachen om jouw post Mowoah: 'Eigenlijk als ik erover nadenk, heb IK altijd ruzie met hem en hij nooit met mij' *LOL* Maar kan me voorstellen dat je bozer en gefrustreerder wordt als hij passief blijft en er niet tegenin gaat. Ik had ook zo'n ex, die zei als ik ergens boos om was 'oké, jij hebt gelijk hoor, ik zat fout.' Dacht 'ie ervan af te zijn, nou, dan heb je me alleen maar woester Boos! Haha!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:25

Haha dat lijkt me inderdaad ook verschrikkelijk, ik ben blij dat mijn vriend een flinke eigen mening heeft hoor. Ik heb soms wat tegengas nodig. Huilen van het lachen