Stijldansen.. Goede dansschoenen in winkel? waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Stijldansen.. Goede dansschoenen in winkel? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:56

Hee Haha!
Mn dansschoenen zijn echt kapot dus heb nieuwe nodig Tong uitsteken
maar ik moet de schoenen toch echt passen, heb moeilijke maat..
smalle voet, maat 41/42
Niets past mij bijna Huilen
Weten jullie nog een zaak waar je niet hoeft te bestellen, maar je ze gewoon kan passen etc?
omgeving Overijssel?
Oh ja! ik had ook nog een vraag,
Hoe zit het zeg maar ik heb ook heel veel mooie schoenen gezien, maar wat als je tenen er overheen gaan zeg maar?
Clown ik vind met open teen heel mooi, maar hoort het dat het schuift? en hoe kan je het verhelpen?
Groeten Hoop echt heel erg dat jullie me kunnen helpen!

spatter

Re: Stijldansen.. Goede dansschoenen in winkel? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:05

ik heb dezelfde maat maar juist hele brede voeten, zelfde probleem uiteindelijk

ik wil geen schoenen met open neuzen, ik vind het zeer irritant zitten en er erg slordig uitzien als je tenen er tever in door schuiven

ik heb mijn schoenen bij de dansschool besteld, mochten ze niet passen kan ik ruilen
zit nu helaas wel al weken op nieuwe te wachten en de oude zijn ook niet veel soeps meer

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:11

Kun je niet gewoon een paar schoenen kopen en dan de zolen aan laten passen?Volgens mij kan een schoenmaker dat voor je doen n.l.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 05-11-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:12

Oke, zelfde probleem dus eigenlijk..
Sja ik vind het dus wel heel mooi, maar idd niet erg handig..
Onze dansschool kunnen we alleen maar bestellen, maar ja zo blijf ik aan de gang Clown dan heb ik liever dus dat ik gewoon allerlei kan passen Haha!
Bedankt voor je reactie Haha!
hmm zou ook nog kunnen misschien.. weet niet..
een dansschoen heeft vaak meer stevigheid toch?

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:14

Zelf heb ik mijn dansschoenen altijd gehaald bij een winkeltje in Hilversum, hele aardige mensen die je met geduld helpen aan goede dansschoenen. Ook zit er een goede (grotere) zaak in Amsterdam.. Ik had in mijn latinschoenen altijd een zooltje van Partyfeed (geloof dat t zo heet) tegen pijnlijke voeten. Die zijn heel dun en stroef en voorkomen dat je voeten naar voren schuiven. Bij mij hielp het. Gewoon te koop bij de drogisterij. Succes!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:15

Met open neuzen dansen vond ik echt een drama Clown Zeker als er een beetje een glad zooltje in ligt, want dan schuift je voet idd af en toe door en daar gaat je evenwicht..

Hier in Eindhoven zit geloof ik wel een winkel, maar dat is natuurlijk niet echt in de buurt voor jou. Kun je op je dansschool niet vragen of er in de omgeving ergens een winkel zit?

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:15

Zelf heb ik mijn dansschoenen altijd gehaald bij een winkeltje in Hilversum, hele aardige mensen die je met geduld helpen aan goede dansschoenen. Ook zit er een goede (grotere) zaak in Amsterdam.. Ik had in mijn latinschoenen altijd een zooltje van Partyfeed (geloof dat t zo heet) tegen pijnlijke voeten. Die zijn heel dun en stroef en voorkomen dat je voeten naar voren schuiven. Bij mij hielp het. Gewoon te koop bij de drogisterij. Succes!

banky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:34

Misschien bij de zaak readytodance? Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:19

via je dansschool kan je ook bestellen en passen ze niet dan sturen ze ze gewon terug?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:35

gewoon even kijken wat de dichts bijzijnde dans(benodigheden) winkel is bij ju in de buurt
die zijn er best wel

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:43

Ready to dance heeft inderdaad een grote keus en je kunt bijna alles passen. Ook aardige mensen daar Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:45

Ik weet geen winkel in de buurt. Maar mag ik je een tip geven?
De meeste schoenen met open neus zijn Latinschoenen. Die zijn stijler gebouwd en je wordt meer op de bal van je voeten gezet.
Bij ballroomschoenen sta je op je hele voet en kun je altijd wat meer op de voorkant van je voet dansen.
Ik dans liever Latin op ballroomschoenen dan dat ik Ballroom dans op latinschoenen.
Verder, als je dansschoenen aanschaft, hou er dan rekening mee dat je ze vaak uitdanst, en je schoenen dus ongeveer een halve tot hele maat groter worden.
Een verkooptruc is om te zeggen dat dat niet waar is zodat je sneller nieuwe schoenen moet kopen omdat ze te groot zijn!
En als ik dan ook nog een merk aan mag raden, zou ik kiezen voor de schoenen van Jeanne Marie Knipoog

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:52

Mijn schoenen heb ik in Rotterdam gekocht, vlakbij Slinge, maar weet niet meer hoe ze heten...
Ik heb jaren gedanst en heb 2 paar zwarte schoenen, maar nu zijn we voor onze bruiloft begonnen met salsadansen en ik dacht, ik kan onder mijn trouwjurk (wit/ivoor?) best een paar leuke dansschoenen aan, en die kan ik dan goed inlopen/dansen van te voren, en na de bruiloft ook nog gebruiken! Ik heb wel op internet gegeken, maar op sommige sites staan meer dean 100 paar schoenen, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie! Ik zoek dus schoenen die bij m'n jurk passen, met hakje, mogen beetje opengewerkt zijn/ open teen. Belangrijkste voorwaarde: ze moeten lekker zitten! Iemand enig idee??

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:01

http://www.jeannemarie.nl/main%20NL.html
Daar kun je locaties vinden waar de schoenen van Jeanne Marie te vinden zijn, er zijn ook dansscholen in Hilversum die de schoenen verkopen Knipoog
Volgens mij kun je alle schoenen in alle kleuren krijgen, maar dat weet ik niet zeker Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:44

Ik ben toen gewoon een dagje in Amsterdam gaan winkelen en ben toen gelijk dansschoenen gaan kopen (Nico's heette de winkel geloof ik?) Dagje Amsterdam is nooit weg Tong uitsteken

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:01

Urielle schreef:
Ik ben toen gewoon een dagje in Amsterdam gaan winkelen en ben toen gelijk dansschoenen gaan kopen (Nico's heette de winkel geloof ik?) Dagje Amsterdam is nooit weg Tong uitsteken

Hier heb ik mijn dansschoenen ook gekocht. Vlak bij station rai. 15/20 min lopen, gewoon rechdoor. Werd goed geholpen, alleen viel de keuze me wel een beetje tegen. had meer schoenen verwacht.
Overigens heb ik met me latin schoenen (open tenen zegmaar) dat ik net tot het randje kom. T is denk ik een kwestie van de juiste maat hebben.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 16:04

Oke bedankt allemaal Haha!
Ben echt heel blij, die van jeanne marie klinkt ook erg goed.
en ik heb net wat plaatjes bekeken, ik zag dat die bij mn eigendansschool worden verkocht! Bloos Bloos!
Dus even wat uitzoeken Haha!
Super bedankt!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:06

eempiej schreef:
Urielle schreef:

Hier heb ik mijn dansschoenen ook gekocht. Vlak bij station rai. 15/20 min lopen, gewoon rechdoor. Werd goed geholpen, alleen viel de keuze me wel een beetje tegen. had meer schoenen verwacht.
Overigens heb ik met me latin schoenen (open tenen zegmaar) dat ik net tot het randje kom. T is denk ik een kwestie van de juiste maat hebben.

heb ik óók mijn schoenen vandaan (die van mij zijn ook ballroom geloof ik hahaha )