Zelfmoord....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mupjekarel

Zelfmoord....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:43

Hallo mede bokkers,

Nu maak ik een topic over een naar onderwerp, zelfmoord...
Ik heb het nu 2 keer meegemaakt dichtbij, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of ervaringen ermee.

Afgelopen maandag avond is het zusje van een vriendin van mij voor de trein gesprongen. Dit deed ze met volledige overgave want ze rende letterlijk naar de trein toe. De machinist heeft alles tot in de punjtes uit kunnen leggen.

En vrijdag is het 2 jaar terug dat een vriend van mij voor de trein sprong, hij deed het wat anders, hij zette zijn brommer langs de weg, ging onder het viaduct staan zodat verder niemand het zag. Was ook rond een tijd dat kinderen naar school gingen en over dat viaduct moesten gaan.

Als jullie meer willen weten over 1 van de 2 hoor ik het wel.
Zelf kan ik het half begrijpen hoe mensen dit kunnen doen. Kan me het wel inbeelde want heb een suicidale broer gehad. Dus dat was nog dichterbij en ben enorm blij dat hij niet heeft doorgezet.

Hoop dat ik met jullie er verder over kan praten.

Groeten, Mayke.....

tita

Re: Zelfmoord....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:44

Ik ook ervaring met zelfmoord en ik zie ook wat dat de nabestaande aandoet en laat ik het zo zeggen.

Ik heb geen respect voor mensen die zelfmoord plegen met behulp van derde zoals een machinist

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:46

Jeetje dat is niet niks wat je al hebt meegemaakt dan

Aan de ene kant kan ik het heel goed begrijpen als mensen flauw zijn van hun leven ik zit er ook zo vaak mee dat je zo depressief wordt dat je in jouw ogen geen andere uitweg kunt vinden, het liefst wil je van alles af zijn..

Maar ja de pijn die je bezorgt bij je nabestaanden en omstanders die het hebben moeten zien is afschuwelijk

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:46

ik heb het een keer mee een ouwe vriendin meegemaakt. die heeft vaak geprobeert om haar polsen door te snijden. maar gelukkig hebben we haar iedere keer kunnen stoppen. nou is ze ook eindelijk na een kliniek gegaan. ze was spychies niet hellemaal goed in haar hoofd. en ja. het was voor mijn ook heel zwaar ik heb haar vaak tegen moeten houden. nou is het gelukkig allemaal wel goed gekomen maar dat blijft nog altijd bij me hangen. en ben nog steeds bang dat ze een terug val zou krijgen Boos!.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:47

Mijn tante heeft een paar jaar geleden zelfmoord gepleegd. Zij heeft haar zelf opgehangen. Voor de trein springen kan ik geen respect voor opbrengen. Die machinesten houden er een trauma aan over.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:48

ook ik heb dit meerdere keren meegemaakt Huilen

een vriendin van mij is vorig jaar voor de trein gesprongen, ik wist echt niet hoe ze dat kon doen! ze had het er wel is over dat ze geen zin had enzo, maar ik kon het niet beseffen!

andere mensen zeggen het wel, of dan krijg je een smsje, ik wil niet meer ik loop nu richting de trein.. ik hou van je voor altijd als je dat maar weet..
dan wist ik niet hoe snel ik deze op moest bellen om dat uit er hoofd te praten!
dat lukte me ook altijd, maar ik weet niet

toch vind ik het erg knap als ze dat durfen, ik voel me zelf ook wel is klote, ga dat niet hier vertellen wegens privé omstandigheden, maar dat speelt ook al weer een paar jaar af, elke keer kruip ik er toch weer bovenop,
omdat ik weet hoe het is als je mensen verliest waar je veel om geeft, ik kan mezelf er ook niet toe dwingen om voor de trein te springen ..
ik weet niet, maar het lijkt mij niks, dan zou ik liever nog een overdosis pillen naar binnen werken, maar ook dat hoef ik niet..
ik ga altijd nadenken wie ik er allemaal verdriet bij doe, en nee dan vind ik het niet nodig om te gaan,

dr zitten rottige tijden tussen, maar dr zitten ook hele mooie tijden tussen, je moet genieten van de mooie dingen en daar ben ik dan ook echt mee bezig!

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:49

Het is idd een naar een onderwerp, maar ik heb een oom die ook voor de trein is gesprongen. Onverwachts want er hingen nog boodschappen aan zijn fiets.

Hoe oud was dat zusje.

Pm voor meer info.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:50

Op de eerste plaats lijkt het me vreselijk om zoiets van dichtbij mee te moeten maken. Denk dat nabestaande zich meestal schuldig voelen omdat ze niet hebben kunnen helpen/voorkomen.
Ik hoop dat er hier mensen zijn waarmee je, je gevoel kunt delen. Sterkte!!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:50

Mijn tante heeft zichzelf ook opgehangen. Ze zag het gewoon echt niet meer zitten, was al jaren ontzettend depressief. Ik zelf vind het niet erg dat ze dat gedaan heeft, als zij geen mogelijkheid meer zag om ooit nog gelukkig te worden, waarom zou je haar dan niet haar rust gunnen. Voor haar moeder (mijn) oma en haar broers en zussen (waaronder mijn moeder) vind ik het wel heel erg.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:53

het zusje was 19 jaar... ze heeft het wel 'gepland' ze heeft van te voren aan haar moeder gevraagd zal je voor altijd van me houden wat ik ook doe? en een half uur later was ze er niet meer..
Ze heeft ook van te voren enorm veel paniek gezaaid door smsjes.. maar heeft haar telefoon weggeooid want er was niks meer van te vinden...
ook heeft ze een heel boek gemaakt met hoofdstukken en alles over haar leven, er stond alleen maar haat en woede in.

Die vriend was 17 jaar, mijn leeftijd nu... Hij had het ook gepland, maar niet helemaal voor die dag, het kwam zo in zijn hoofd zeg maar, want hij heeft gewoon gedag gezegd voor hij naar zijn werk ging, en heeft shag gehaald en heeft het toen gedaan. wel heeft hij de avond ervoor fijn met zijn moeder gepraat.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:55

tita schreef:
Ik ook ervaring met zelfmoord en ik zie ook wat dat de nabestaande aandoet en laat ik het zo zeggen.

Ik heb geen respect voor mensen die zelfmoord plegen met behulp van derde zoals een machinist

daar ben ik het wel mee eens ja, je getrekt een onschuldig mens erbij, soms meerdere als de trein vol zit. bij haar was het een goederentrein. en deze machinist had het al vaker meegemaakt.
ik zou denk ik nooit meer op de trein durven stappen, je voelt je denk ik toch medeplichtig...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:55

Ik heb het nooit meegemaakt. Natuurlijk wel dingen van gehoord etc. Maar mensen die dit doen, snap ik echt niet.

Goed, ze zijn dan al zo ver heen dat ze echt niet meer aan hun nabestaanden denken.. Maar respect heb ik voor deze mensen zeker niet. Zelfmoord is tot daar aan toe, ook al zou ik dat zelf nooit doen. Maar als je zo ver heen bent, daar kan ik niet over oordelen. Vind wel dat je het dan op een andere manier kunt doen. Als je voor de trein springt, val je meerdere mensen lastig.. Op een andere manier alleen je nabestaanden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:57

Ik heb het ook 2x meegemaakt.
Niet van echt dichtbij maar ik kende de mensen wel en van eentje kwam het voor mij echt heel onverwachts. De ander was een drugsverslaafde, en is mede daardoor komen te overlijden. Over hoe, wat en waarom ga ik liever niet op in.
Ze hebben zichzelf iig geval opgehangen en dus niet voor de trein gesprongen. Ik vind dat ook laf van die mensen dat ze andere ermee beschadigen maar kan begrijpen dat ze zich nergens meer om bekommeren.
Eigenlijk vind ik zelfmoord een laf iets want je raakt er sowieso andere mensen mee en ik ben ook van mening dat je jezelf niet mag doden hoe erg je het ook hebt.
Na regen komt zonneschijn, zo ben ik opgevoed.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:57

Mijn nichtje heeft zichzelf opgehangen 8 jaar geleden. Ze zat heel erg met zichzelf in de knoop en is haar hele leven nog niet gelukkig geweest....Ze was 23 jaar....

Mijn man heeft 4 jaar geleden bovenop een kerktoren gestaan wegens de psychische mishandelingen van zijn ex....hij was echt helemaal in de war (ik kende hem toen nog niet...). Zijn ex heeft overigens ook meerdere zelfmoordpogingen gedaan, maar alleen om aandacht en niet met het doel zich te doden..

Voor mijn nichtje heb ik een vorm van respect en begrip.
Voor mijn man was het echt even een geestelijke inzinking en naderhand zegt hij ook dat hij echt niet gesprongen zou zijn. Op dat moment boven op de toren heeft hij af kunen sluiten met het verleden...
Voor zijn ex heb ik geen respect. En wel om wat ze mijn man en zijn kinderen heeft aangedaan (ook de kinderen hebben haar pogingen enkele malen mee aan moeten zien...!) De kinderen hebben nog seeds psychische problemen daardoor...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:58

Inderdaad, wat moet het een impact hebben op de machinist, en verder wat een droevige verhalen hier. Spijtig dat mensen zich zo hulpeloos voelen. Terwijl als je eventjes zoekt altijd wel goede hulp te vinden in

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:59

Gelukkig nooit in mijn directe omgeving mee gemaakt, kan wel snappen dat mensen zo'n gedachtes hebben en het echt niet meer zien zitten maar om het dan toch echt te doen.. snap niet dat die mensen dat 'durven'
Toch denk ik dat voor de trein springen de makkelijkste manier is, uiteindelijk hoef je het niet echt zelf te doen zeg maar..
al weet ik niet of het voor die mensen die al zover heen zijn nog uit maakt hoe ze aan hun einde komen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:01

katiavl schreef:
Inderdaad, wat moet het een impact hebben op de machinist, en verder wat een droevige verhalen hier. Spijtig dat mensen zich zo hulpeloos voelen. Terwijl als je eventjes zoekt altijd wel goede hulp te vinden in

Soms zoeken ze wel hulp hoor. Mijn tante zat in dagbehandeling, had daar zelfs een vriend, bleek later. Maar toch zag ze het kennelijk écht niet meer zitten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:01

Mijn oom heeft een aantal jaren zelfmoord gepleegd.

Ik vind het gewoon laf. Echt voor de problemen weg lopen. Hij had 6 kinderen en die blijven met vraagtekens rond lopen.

Hij heeft zich dan opgehangen, maar net wat al een paar keer eerder is gezegd met behulp van een derde is helemaal triest. Die mensen die het zien houden er trauma's aan over

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:04

Stel dat ik het zou willen, zou ik het niet eens durven, dalijk gaat het niet helemaal goed.. leef je nog half met super veel pijn of het gaat heel langzaam

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:04

Flew schreef:
katiavl schreef:

Soms zoeken ze wel hulp hoor. Mijn tante zat in dagbehandeling, had daar zelfs een vriend, bleek later. Maar toch zag ze het kennelijk écht niet meer zitten.

Snap ik wel, zo bedoelde ik het niet. Maar ik ken veel die dan in behandeling gaan en de ene behandeling is beter dan de andere, de ene psycholoog of psychiater is veel beter dan de andere. Snap je?

Ieder geval word ik verdrietig van de mensen die zo moeten eindigen, ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn ze hebben gehad.
Ik vind dat euthanasie ook voor deze mensen mogelijk moet gemaakt worden, want ze zoeken het dan toch via een andere weg.
Twee jaar geleden heeft zo iemand zichzelf in brand gezet als statement omdat ze geen euthanasie kon krijgen, die werknemers die het hebben gezien zitten nu nog met trauma.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:05

Mijn ouders hebben het hier in de stad Groningen een keer meegemaakt dat er iemand vlak bijze van de martinitoren was gesproken ze hoorden een hele harde klap en keken achterom en zagen die man liggen nou ja wat er nog vanover was kan me nog goed herinneren dat mijn vader zei dat er meteen een aantal meeuwen aan zaten te pikken .. mn moeder is over dr nek gegaan daar

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:06

Brr, ik word zo naar altijd van dit soort onderwerpen Scheve mond
Zelf heb ik een keer iemand gezien die zichzelf probeerde te verdrinken, ze had stenen om haar nek en alles..Gelukkig waren er al mensen bij en was de politie al gewaarschuwd, dus ik kon gewoon doorlopen, maar dat beeld blijft me altijd bij..
Verder reis ik doordeweek elke dag met de trein en ik sta echt verbaasd hoe vaak er weer een aarijding met een persoon is geweest..Ik ga wat dat betreft met de rest mee: als je dan al zelfmoord wilt plegen, doe het dan op een manier waar je geen anderen in betrekt..Ik moet er niet aan denken om zelf in zo'n trein te zitten, brr..

Manonx: Nou lekker zo'n smsje! Leuk voor jou.. Rolleyes In mijn ogen is dat toch een soort hulpvraag of aandachttrekkerij..Als je het echt van plan bent, licht je geen mensen in..Dan weet je wel dat je daar andere mensen bang/overstuur mee maakt.. Een laatste smsje met "ik hou van je" kan ik me wel goed voorstellen, diegene wil toch een "laatste groet brengen", maar het gaat er bij mij niet in dat iemand die het écht van plan is, gaat smsen: ik loop nu naar de trein..

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:10

Voor de trein springen vind ik inderdaad fout.

Maar ik vind zelfmoord niet laf, en ook niet egoistisch. Ik weet dat veel mensen het doen in een opwelling, maar er zijn ook mensen die echt geen uitweg meer vinden. En natuurlijk is het vreselijk voor de nabestaanden, maar als het leven voor sommige mensen een hel is kun je niet van hen verwachten dat ze het voor anderen voortzetten. Maar ik denk dat de meeste mensen zich geen enkele voorstelling kunnen maken van wat zo iemand moet voelen.

Verder denk ik dat veel mensen er mee dreigen, maar dat weinigen uiteindelijk echt in staat zijn om het te doen.
Ik ken gevallen van mensen die na een ziekte wel genezen zijn, maar waar letterlijk niets meer van over is. Mensen die bijna niks meer kunnen. Sommige mensen kunnen daarmee leven en vinden een beetje niksen wel oké, meeste mensen vinden het afschuwelijk, zo afhankelijk zijn van anderen. In zo'n geval komt het voor dat mensen zeggen: als ik geen euthanasie krijg doe ik het zelf wel.
Wie ben ik dan om te zeggen dat hij/zij een egoist is?

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:11

Jah geen respect, zo denk ik er niet over, ik weet waarom mijn oom het heeft gedaan. Het was niet gepland, hij zat op de fiets en toen heeft hij het besloten.

Je weet niet wat er op dat moment bij zo iemand door zn hoofd gaat, op dat moment denken ze niet aan de mensen in de trein. Ze denken alleen aan de narigheid in hun leven...