Boos en verdrietig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Boos en verdrietig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 11:22

Ik moet dit even van mij af schrijven, daar ik niet een dreigbrief of telefoontje erheen ga plegen. Dus als jullie een beetje rustig willen zijn tegen mij, thnx.
Ik kwam vorige maand ineens zonder werk te zitten. In eerste instantie ben ik bij mijn oude werk weggegaan omdat ik iets anders wilde doen en er de kans voor kreeg. Als je ineens ontslagen wordt dan voel je je behoorlijk .... maar ik ging hard opzoek naar een nieuwe baan, deze heb ik dan vorige week gevonden.
Maar dan moet je natuurlijk wel je rekeningetjes blijven betalen. Dus bij het UWV een uitkering aangevraagd. Dit is eigelijk gewoon tegen mijn principe, maar ja wat moet dat moet he.
Nu werd ik vanmorgen gebeld met het verhaal dat de uitkering is afgewezen. Het is mijn keuze geweest om een andere baan aan te nemen, dus ook mijn verantwoording om als het tegenzat zonder werk te komen te zitten. Maar het is niet mijn keus geweest om ineens ontslagen te worden, en nu gewoon zonder geld te komen zitten. Waarom overkomt mij dit weer? Ik bedoel ik ben niet zielig ofzo, ik heb al een nieuwe baan, maar moet wel een maand inkomsten hebben. Wat moet ik tegen die instanties zeggen zoals mijn ziekenfonds, telefoons...
Ik haat het echt om hier in nederland te wonen. Ik betaal al die maanden verplichte WW premie, voor al die andere mensen die een uitkering hebben en die te lui zijn om een baan te zoeken. Vanaf het moment dat ik werkloos werd, heb ik mij eigen rot gezocht naar een nieuwe baan. En dan krijg ik dit?? Ik voel me zo machteloos nu, heb het geld echt nodig... en ik heb gewoon het idee dat ik soms de verkeerde kleur heb.
Sorry voor het lange verhaal en als ik andere mensen ermee pak. Maar weet gewoon niet wat ik moet doen nu. Het liefst zou ik een bom op dat kantoor willen gooien, of mijn teveel betaalde WW premie terug willen eisen.

luuntje

Re: Boos en verdrietig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:32

Als je ontslagen wordt moet je altijd een brief sturen dat je het niet eens bent met je ontslag.
Wanneer je dit niet doet gaat het UWV er van uit dat je vrijwillig zonder baan en dus zonder geld zit.

Geen idee wat je nu het beste kan doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:34

luuntje heeft gelijk, heb je wel protest aangetekend toen je ontslagen werd? Anders word je idd als vrijwillig werkloos gezien door het UWV

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:40

zoals hierboven al genoemd..de mensen van het UWV doen ook maar hun werk..kun je niet gewoon om uitstel van betaling vragen? Wellicht is er begrip?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:43

Meis, stap vandaag nog naar het arbeidsbureau en daarna naar het uitzendbureau. Neem een baantje als cassiere, inpakker, schoonmaakster, postbode, oid aan, die zijn er echt en je hoeft er niet bijzonder veel voor te kunnen of extra veel voor te leren.
Vanuit die baan ga je weer op zoek naar je droombaan.
Dus, niet bij de pakken neer gaan zitten, maar meteen in actie komen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:47

Ze heeft al een nieuwe baan, maar krijgt natuurlijk pas na een maand haar salaris. Dus nu moet ze deze maand zien te overbruggen. Het is dus handig (voor een eventuele volgende keer) om iets geld achter de hand te houden. Tja je kunt er niet veel aan doen nu.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:49

O sorry, overheen gelezen... blond...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:51

Storm76 schreef:
O sorry, overheen gelezen... blond...

En het arbeidsbureau bestaat al jaren niet meer Clown Dus had ze lang kunnen zoeken Knipoog
is nu het CWI

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:53

[LZP] > [STW]

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

Ik kan me voorstellen boos en verdrietig, toen jij aangaf om te stoppen bij je werkgever om iets anders te doen ...heeft hij je gelijk ontslagen een beetje onmenselijk maar dat is tegenwoordig de realiteit op sommige bedrijven.Als je al ander werk hebt moet je toch wel 1 maand kunnen overbruggen toch!! altijd handig als je een beetje geld op zijlegt voor onverwachte dingen...Succes in de toekomst.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:57

Als jij kan aantonen dat je bij je vorige werkgever bent weggegaan omdat je kon promoveren bij een andere werkgever heb je wel recht op je uitkering. Maar hou er zoiezo maar rekening mee dat je zeker een week of 5 á 6 moet wachten totdat het UWV de eerst WW overmaakt.....
Een algemene waarschuwing voor iedereen: zorg dat je geld op je spaarrekening hebt voor dit soort zaken!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:15

Het laatste red middel is mss een Bijstandsuitkering. Maar dat duurt ook nog heel erg lang en aangezien ik morgen al begin bij mijn nieuwe werkgever, geef ik mezelf weinig hoop.
* Zojuist gebeld met het CWI en het is letterlijk hopeloos.... ik voel me letterlijk genaaid door het uitzendbureau.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:04

Sorry, maar uit je verhaal word mij niet geheel duidelijk of je nu ontslagen bent of zelf bent weggegaan?
Als je bent ontslagen en je hebt bezwaar ingedient heb je nog kans op een uitkering, als je zelf bent weggegaan heb je dit idd niet.
Ik denk ook eerlijk gezegt niet dat je voor de bijstand in aanmerking komt aangezien je kunt werken en ook al een nieuwe baan hebt.