ik heb er weer een zooitje van gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ajooh

ik heb er weer een zooitje van gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 02:06

hallo allemaal

ik draai nog niet zo lang mee op bokt, maar lees wel erg veel hier in lzp enzo.
ik zie dat veel mensen elkaar hier om raad vragen, en dat dit vaak goed wertkt.
er zitten ook bekenden van mij op bokt maar die wil ik vragen om mij hier niet op aan te spreken ofzo.

vandaag dat ik jullie ook graag om raad wil vragen.

mijn leven is niet bepaald een eitje geweest tot nu toe.
even kort samengevat:
basisschool; veel gepest. verder wel leuke tijd gehad.
middelbare school: weinig vriendinnen eerste jaren, ook gepest.
laatste jaren kreeg ik echt goeie vriendinnen waar ik nu ook nog veel mee om ga.

alleen ik voelde mij al die tijd niet zo lekker. waar het precies van kwam weet ik niet, maar ik was vaak depressief en heb zelfs al een keer op de rand van het viaduct gestaan omdat ik wou springen.
mijn ouders zijn pas uit elkaar gegaan, waar ik heel veel moeite mee heb gehad en wat ook voor moeilijkheden op school heeft gezorgd. ik heb in die tijd heeeeel erg veel ruzie met mijn ouders gehad, en ben zelfs een tijdje uit huis geweest.

ik ben al die tijd nooit echt weer mezelf geworden. ik ben nu een harteloze bitch, terwijl ik eigenlijk van mezelf heel lief en sociaal ben.
ik had een tijd een vriend die alles voor me betekende. helaas is dit uit gegaan, vooral omdat ik hem geen vrijheid gunde omdat ik heeeel bang was dat hij vreemd ging. ik vond het zelfs al een probleem als hij wat met vrienden ging doen. dit dreef hem natuurlijk tot waanzin.
nu het uit is zie ik eigenlijk pas hoe erg ik hem belemmerd heb en ik heb hier echt heeel erg spijt van. ik voel me er nog dagelijks schuldig over en wou dat ik de tijd terug kon draaien. ik geef nog erg veel om hem ondanks dat hij dat niet om mij doet en hij me vaak slecht behandeld.

maar ondanks alle oliebol heb ik het toch gepresteerd mijn diploma te halen en nu volg ik een mbo opleiding die ik leuk vind.
ik woon alleen met mijn vader, en mijn broertjes wonen bij mijn moeder.

nu had ik laatst weer een ruzie met mijn vader die nogal hoog op liep.
en dan doe ik dingen die ik zelf helemaal niet snap. ik heb oa een telefoon vernield, een stoel vernield en hem mijn vader geslagen. alleen omdat hij me niet met rust wou laten en ik zo boos was omdat het zon bende is. en dan komt alles weer boven van de scheiding enzo.

nu is dus iedereen (logisch) boos op me....
ik heb mijn exvriend opgebeld omdat hij de enige is die me echt snapt. alleen heeft hij hier (logisch) niet zo behoefte aan. hij zit ook achter andere meiden aan en hoeft mij niet meer....
ik mis hem nu heeeel erg en heb hem dit ook gezegd. dit is dus niet wederzijds, waardoor ik me nog slechter ging voelen. (details mag je voor pb'en)

en zucht. ik weet gewoon niet zo goed hoe ik me uit deze oliebol ga helpen. ik zou het liefst uit huis gaan maar heb er geen geld voor. ik ben inmiddels al een beetje gekalmeerd maar ik zou graag tips hebben. of in ieder geval een luisterend oor.
het komt er dus op neer dat ik met vlagen wel heel goed te pas ben en alles zie zitten,maar dan gebeurd er iets en dan ben ik in staat om voor de trein te springen omdat alle problemen dan in een keer weer op me af komen. dan zie ik helemaal niks positiefs meer en zou het leifste dood willen. en dan voel ik me schuldig om wat ik andere mensen aan doe en heb spijt van dingen die ik kort daarvoor heb gedaan in mijn kwaaie/verdrietige bui. ik heb nu bijv spijt dat ik mijn exvriend gebeld heb... en hem zo lang aan de telefoon gehouden hem terwijl hij daar helemaal geen behoefte aan heeft en wou slapen.

en het allerleukste van al is nog...
ik ben jarig vandaag Verdrietig

ik moet het eventjes kwijt.
ik denk dat ik teveel terugkijk naar het verleden, toen het nog wel leuk was allemaal, en te weinig vooruit. maar ik heb ook weinig om naar vooruit te kijken heb ik het idee. vroeger was het allemaal leuk.... nu niet meer.

wie weet iets voor mij? Bloos

groetjes Leonie

Mindfields

Re: ik heb er weer een zooitje van gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:50

Meis, precies zoals in mijn topic staat, geef jezelf die 100%! Ga nieuwe dingen doen, nieuwe mensen ontmoeten en wordt JEZELF. Leer jezelf kennen, ga van jezelf houden, doe het stukje bij beetje en laat je niet afremmen. Gooi de bagage van je af.

Je kunt het alleen.

Ook ik ben gepest, ook mijn ouders zijn gescheiden. Ook ik leef al jaren met dezelfde angsten en onbegrip voor mezelf.

Ik ben nu zo ver dat ik zie wie ik nou eigenlijk ben! En meteen hou ik van mezelf.

Het zal je best even kosten, maar ga er voor! daag jezelf uit en open je hart voor dat wat je echt wil.

Het is zo'n opluchting!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 03:05

De bagage van je af gooien schrijft anders makkelijker dan dat het in werkelijkheid is, mindfields.. Tenminste hier wel..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 03:06

Wie leeft in het verleden heeft geen toekomst. Tenminste, dat zegt mijn vader altijd.
Natuurlijk kun je niet "even" die bagage wegstoppen waar je nu mee rondloopt. Maar je kunt wel vooruit kijken. Dingen veranderen.

Misschien hoort daar ook een eigen huisje/kamer bij. Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt natuurlijk. Maar als je zelfstandig bent hoef je ook die conflicten met je ouders niet aan te gaan.
edit: sorry, ik lees net dat dat niet kan. had even een stukje gemist

Die vriend waar jij het over hebt...die is exit toch? Je belt hem nu alleen omdat jij je poedersuiker voelt. Hoe zou jij je voelen als hij jou alleen belt als hij zich poedersuiker voelt?
Juist...echte vrienden bel je altijd. Als het goed gaat én als het minder goed gaat. Het is makkelijk om naar deze jongen toe te stappen en je hart te luchten. Maar hij gaat/kan jou ook niet helpen denk ik.

Doe als Noor. Zie iedere obstakel in je leven als een les. Leer ervan en probeer het de volgende keer anders te doen. Dat je niet lekker in je vel zit kan ik wel goed begrijpen van al die narigheid. Maar vecht ertegen en kijk ook eens naar de mooie kanten van je leven.
Waar sta je nu? En waar wil je uiteindelijk terecht komen?

Stort je in ieder geval niet (te snel) in de armen van een man, want een relatie kan pas slagen als je jezelf kent en zelf ook lekker in je vel zit.

Veel succes meid!

Check ook even mijn ondertitels. Geen ups, zonder downs. En volg je hart!