Opleidingen hbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Opleidingen hbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:05

Ik ga naar de brugklas volgend jaar. Maar ik denk dat als ik van de middelbare school af ben een havo diploma heb ( Hoop ik )
Wat voor opleidingen heb je allemaal voor hbo
Wat voor opleiding doe jij en hoe bevalt het je Dat zal ik wel willen weten
Groetejs

Aline_17

Re: Opleidingen hbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:48

Je zit nu dus in groep acht en je bent nu al aan het nadenken over het HBO ??
Dat is wel vroeg Clown maarja, als je op google HBO-opleidingen intikt dan krijg je alle opledingen wel Lachen
Ik doe zelf nog geen HBO opleiding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:53

jemig.. jij bent er vroeg bij Nagelbijten / Gniffelen ik zou me er nog niet al te druk over maken als ik jou was, alhoewel ik het aan de andere kant erg goed vind dat je er juist zo vroeg bij bent! Mijn broertje (nu havo 5) heeft in die 2 jaar al tig verschillende dingen willen gaan doen. HBO opleidingen heb je eigenlijk in alles, behalve de universitaire natuurlijk! maar er zijn ook een aantal dingen die je (dan wel op lager niveau) wel met hbo kunt worden en óok op de universiteit je kunt tegenwoordig bijv pscychologie hbo studeren, maar je kunt bijv niet dierenarts worden op de hbo.

misschien dat je iets hebt aan http://www.studiekeuze123.nl

edit: je kunt ook eens kijken op www.fontys.nl (grote hbo scholenorganisatie)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 04-11-08 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:57

Ik doe de HBO opleiding MWD, maar er zijn zo ontzettend veel opleidingen op HBO niveau, dat zijn er teveel om hier uit te typen! Ik denk dat je de komende jaren nog vaak van studiekeuze zal wisselen, denk er rustig over na, je hebt nog zat de tijd Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:58

Als je nou eens kijkt op de site van de hoge school bij jou in de buurt krijg je 100en opleidingen te zien! En anders is het misschien handig om te weten waar je interesses liggen voor dat wij allemaal onze opleiding noemen en gaan uitleggen! En jemig dat je er nu al over (wil) nadenken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:15

Er zijn meer dan 2500 HBO opleidingen in NL, keus genoeg dus. Als ik jou was zou ik pas gaan kiezen als je in havo3 zit. Nu is het voor jou nog erg vroeg om te kiezen, opleidingen veranderen ook per jaar bijvoorbeeld Lachen