Tijdje naar Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Tijdje naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:55

Ik wil volgend jaar bij de Marechaussee, maar moet eerst wat beter engels leren. Eerst wilde ik een cursus gaan volgen, maar ik kan natuurlijk ook naar engeland gaan, ik heb engeland altijd al een super gaaf land gevonden en ben er een aantal keer geweest toen ik nog klein was (jaar of 3 was ik toen)

Ik heb drie adressen gekregen van endurancestallen waar ik misschien terecht zou kunnen. Een endurancestal heeft mijn voorkeur, Anouar gaat mee (zonder hem ga ik niet, ik kan hem echt gaan maand missen en het is midden in het wedstrijdseizoen) en indien mogelijk wil ik daar dan ook een wedstrijd met hem rijden.
Ik zou daar dan ongeveer een maand willen blijven.

Maar verder weet ik helemaal niets, ik ben me vooral nog aan het orienteren en er is nog helemaal niets zeker. Ik kan opzich wel engels, maar durf het niet goed te spreken, daar zou ik wel moeten. Maar verder, waar moet ik aan denken, ga ik alleen of met iemand samen...

Wie heeft hier ervaring mee?

Esile

Re: Tijdje naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:34

Hee!
Ik ben na mijn eindexamen voor 9 maanden naar Nieuw Zeeland vertrokken. Ik had geen adressen oid geregeld, heb het allemaal maar op me af laten komen en dat is goed uitgepakt. Ik denk dat je, om te beginnen, het beste een mail kunt sturen naar alledrie de endurancestallen met een motivatie. Waarom wil je daar graag werken, wat zijn je doelstellingen? Ook aangeven dat je graag je eigen paard mee zou willen nemen. Schrijf eerst zelf een opzet in het Engels en laat dit controleren door iemand uit je omgeving (of hier op bokt Knipoog ) die wel vertrouwd is met het Engels.
Als je eenmaal daar bent, is het niet zo'n punt dat je Engels niet vlekkeloos is. Met gebaren kom je een heel eind en ik heb bij meerdere mensen gezien dat je in korte tijd erg snel vooruit kan gaan.

Eventueel zou zes weken beter zijn, ipv vier, aangezien er ook een periode van 'inwerken' bij zit. Door de Europese Unie mag je vrij werken en reizen, dus dat is prettig. Aan wat voor eisen je paard moet voldoen, zou ik niet weten, maar ook dat valt wel uit te zoeken.

Wat ik je wel zou willen aanraden is om alleen te gaan, hoe eng dat ook lijkt. Met zn tweeen blijf je toch in het Nederlands praten, en dat wil je nu juist níet.

Succes!! Lachen (en veel plezier natuurlijk!)

Charles

Re: Tijdje naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:50

Hey ! Wat leuk dat je naar Engeland wil, ik woon in Engeland dus ik kan je denk ik wel wat tips geven enzo. Dorpje vlak bij mij in de buurt is echt een paarden dorp, ontzettend veel stallen, renbanen etc. Newmarket heet het plaatsje. Als je wat dingen wilt weten over Engeland, stuur me gerust een pb! Lachen