kinderen die vragen worden overgeslagen, tegenstrijdig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

kinderen die vragen worden overgeslagen, tegenstrijdig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:49

aangezien ik het zojuist weer eens uh.. las Tong uitsteken (op bokt ja Clown ) en ik het eigenlijk hélemaal niet vind kloppen en ook ontzettend tegenstrijdig.

Want je leer aan de ene kant van dat je eerst moet vragen. Maar als je dan iets vraagt, bijv een snoepje dan krijg je van 'kinderen die vragen worden overgeslagen' Persoonlijk vind ik dat een beetje raar en dus tegenstrijdig.

Hoe denken jullie daar nu over? Haha!

_Marianne

Re: kinderen die vragen worden overgeslagen, tegenstrijdig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:50

Kinderen weten zelf wel wanneer vragen vrágen is en wanneer vragen zéuren is.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:53

Ben het eens met bovenstaande reactie.
Bij Kinderen die vragen worden overgeslagen, word zeuren bedoeld, en niet het: Mama mag ik een snoepje?

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:53

Als je het zo neerzet lijkt het heel tegenstrijdig.
Maar kinderen weten best wel wanneer iets gewoon vragen is en wanneer ze iets niet mogen en er toch over gaan zeuren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:57

Maar TS heeft wèl gelijk. Het is tegenstrijdig. We willen dat kinderen netjes vragen of ze iets mogen, we willen dat kinderen met 2 woorden spreken, we willen niet dat kinderen klikken...

Maar eigenlijk, als ze het meerdere keren achter elkaar vragen of je hebt het druk, voelt het al snel als zeuren en dan, voila, willen we het ineens niet meer...
En als kinderen zien dat pietje pukje sloeg en je moet als verzorger een ruzie beslechten wil je graag van ze weten wat ze hebben gezien...dan is het ineens geen klikken meer.

Dat is tegenstrijdig en daar valt niets tegen in te brengen.

Ik werk iedere dag met kinderen en probeer erop te letten zo min mogelijk tegenstrijdige signalen te geven. Soms kun je niet anders. Zeuren om een snoepje kun je niet accepteren, dus geef je dat aan. Je hebt kinderen die altijd komen klikken, dus je vertelt dat klikken niet zo leuk is... Maar hoe je het ook wend of keert: het blijft tegenstrijdig.

Haha! Fijn he, opvoeden... Haha!

Edit: overigens vind ik het zinnetje: kinderen die vragen worden overgeslagen nogal ouderwets. Die gebruik ik dan ook niet. De kinderen op mijn werk mogen best vragen om een koekje. (Om 15.00 eten we een koekje en drinken we sap). Is het tijd, dan krijgen ze een koekje, meestal zonder vragen. Als ze vragen is dat vaak eerder. Dan is het nee. En nee blijft nee. Daar ben ik erg duidelijk in. Als er een blijft zeuren dan geef ik aan dat ik dat niet prettig vind. En voila, het gezeur is over.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:27

ben het helemaal eens met djinnie.
merk wel idd dat vragen snel zeuren word, heb broertje en zusje van 5 en 3 en soms als mn moeder druk is en ze vragen elke keer iets is het al snel van; hou nou ff je klep dicht alsjeblieft. doe ik zelf ook welleens hoor maarja dan kan ik het aan de ene kant ook wel begrijpen als ze dan opeens 20 keer achter elkaar vragen omdat er niet geluisterd word.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:28

wat overigens niet wil zeggen dat het niet heeeel irritant kan zijn Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:46

Het is absoluut tegenstrijdig ja.
Mijn moeder zei dan altijd tegen diegene die het zei: "Als ze er niet om vragen krijgen ze het niet. Geef het nou maar." Vork

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:53

Haha, ik weet nog wel dat mijn oma dat eens tegen mij zei toen ik klein was. Ik zei toen: ,, Ja maar oma, kinderen die zwijgen zullen nooit iets krijgen'' Tong uitsteken

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:59

Mas schreef:
,, Ja maar oma, kinderen die zwijgen zullen nooit iets krijgen'' Tong uitsteken

GEWELDIG! Hoe kom je erop...

Kinderen die vragen worden overgeslagen
Kinderen die zwijgen zullen nooit iets krijgen

...

Conclusie van de dag... Al die arme kindjes krijgen nooit wat... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:09

Mariannedeb schreef:
Kinderen weten zelf wel wanneer vragen vrágen is en wanneer vragen zéuren is.

Helemaal mee eens. Ik denk dat kinderen donders goed weten wanneer ze iets wél iets kunnen vragen en wanneer niet Knipoog

Ik ben in ieder geval zo opgevoed. Wist toen echt wel het verschil wanneer het brutaal was om iets te vragen en wanneer het gewoon netjes was Ja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:49

Ja, maar soms wordt er (vind ik) ook nogal snel met 'kinderen die vragen worden overgeslagen' gestrooid. Als ze soms voor een extra snoepje komt vragen (waar in mijn ogen niks mis mee is) dan wordt het zelfs al eens gezegt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:29

Tja het is heel moeilijk en tegenstrijdig.

Zeker ook in de wereld waar wij nu in leven, als je dingen vraagt als volwassene kan het ineens wel(bijv. je krijgt artikel x bij een actie als je iets koopt. Mensen kopen niet het artikel, maar willen toch x hebben en vragen hier om en krijgen het dan ook. Maar ik ben opgevoed dat je dat niet doet dus pis je elke keer naast het potje.......)

Dus tja... Het is inderdaad tegenstrijdig!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:56

Het is inderdaad heel erg tegenstrijdig. Maar er is wel een grens. Het telkens weer zeuren van een kind voor een snoepje of het gewoon één keer vragen. Stel dat iemand constant loopt te vragen 'wanneer mag ik nou...' 'wanneer krijg ik...' op een zeurderig toontje heb ik na een tijdje ook iets van laat maar zitten. Wordt het éénmaal op een normale toon gevraagd zou ik het sneller overwegen dan op een zielig zeurderig toontje.