stoel stofferen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

stoel stofferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:32

Wie o wie,

Heeft hier weleens een stoel opnieuw gestoffeerd?
Het gaat hier om 2 losse kussens.
De kussens zitten dus niet vast aan de stoel zelf.

Nu ben ik dus ook op zoek naar goede stof.
Heeft iemand ervaring? Welke stof is het beste? Nog tips?

Ik heb de stoel gekregen van een klant waar ik werk, alleen de stof is ontzettend 'uit de tijd'.
Heb geïnformeerd bij een meubelstoffeerder en daar ben ik rond de 300 euro kwijt.

Ik ben zelf een fanatieke naaister, dus weet wat ik kan verwachten.
Heb alleen geen ervaring met dit soort dingen.

Dus.....
Brand los

pingu

Re: stoel stofferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:51

zowel mijn ouders als mijn vriend zitten in de stoffeerdersbranche. Ik zal het vanavond eens aan mijn vriend vragen wat er allemaal bij komt kijken bij het herstofferen van stoelen.
Het meest gemakkelijkste is eigenlijk een kussen dat vastzit aan de stoel, die niet je gewoon vast aan het hout van de stoel en hier is geen naaiwerk aan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:57

Ja dat weet ik, maar deze stoel heeft losse kussen en is ook niet vast te nieten aan de stoel.
Zou het leuk vinden als je voor mij wat meer info kan loswrikken

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:48

Ik heb het even nagevraagd bij mijn vriend, maar hij kon me niet zo een duidelijk antwoord geven.

Deze tips gaf hij bij het stofferen: het oude kussen aftekenen op de nieuwe stof en dan binnenstebuiten aan elkaar naaien, rits erin, de juiste kant naar buiten draaien en kussen erin steken.

Als het kussen te plat is, moet je rekening houden met de dikte van de mousse die je er nog bij in gaat steken.

Het is altijd handig een rits erin te zetten zodat je de hoes naderhand nog kan wassen(maar dit wist je waarschijnlijk al.) Ook wanneer je skai of leer gebruikt, is een rits een handige oplossing, dan kun je nog altijd bijvullen als je kussen te plat wordt.

Als je verdere vragen hebt, pb je maar, ik denk dat mijn ouders wat betere uitleg kunnen geven daaromtrent, ze hebben de cursus recenter gevolgd en doen dit soort werk ook vaker. Mijn vriend stoffeert op zijn werk vooral nieuwe zetels, bij hem ligt de theorie over losse kussens maken al wat onder het stof...

groetjes
Pingu

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:12

Gewoon overtrekken met een dikke gordijnachtige stof, bij een goede stoffen zaak kunnen je daar vast wel advies over geven.