Het nieuwe station van rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espiranza

Het nieuwe station van rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:47

hallo,

Het nieuwe station van rotterdam centraal staat er dan nog niet, maar hierbij is mijn vraag hebben jullie wel eens een markette van het nieuwe station gezien zo ja wat vinden jullie er van en wat vonden jullie van het oude centraal station???
Zelf vindt ik het oude ontwerp veel mooier dan het schuine dak dat er nu komt.
Maarja wat vinden jullie?

bollebeer

Re: Het nieuwe station van rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:53

Ik vind het nieuwe ontwerp wel mooi eigenlijk, past wel bij de moderne architectuur van rotterdam. Het oude cs vond ik niet mooi, omdat het wel oud was, maar geen mooie klassieke uitstraling had zoals amsterdam of den haag HS. Dus ik vind het wel goed dat ze nu een totaal nieuw station neer zetten met meer uitstraling.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:55

Het nieuwe CS wordt, denk ik, zeker een mooi visitekaartje voor de stad Ja Het past echt binnen de architectuur in de omgeving en bovendien was de verbouwing ook écht wel hard nodig om de grote stroom reizigers op te vangen! Het duurt wel lang vind ik, ik loop er iedere dag dat ik op school moet zijn (PABO, zit aan de Blijdorpzijde) langs, maar denk dat het straks ineens heel snel gaat, als ze 'onder de grond' klaar zijn Ja

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:02

Ik denk dat het wel mooi word, redelijk futuristisch. Maar ik vond het wel een beetje jammer toen het oude station weg ging, ik vond dat ook niet lelijk en zeker wel in Rotterdam passen. Maar het was gewoonweg niet functioneel meer. Helaas duurt het allemaal zo lang voordat er weer een echt station is.....nu is het maar niks!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:09

Ik heb 25 jaar een paar honder meter achter het oude centraal station gewoond.
Voor mij was het dus gewoon een gebouw om van huis naar school/werk te komen.
Hoe het nieuwe station eruitziet maakt mij eigenlijk niet veel uit, het gaat mij meer om de praktische indeling in het station : overzichtelijk, veilig, ruime paden enzovoort.