Wanneer vertrouw jij een onbekende?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Wanneer vertrouw jij een onbekende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 10:37

Toen ik gisteren bij een 'onbekende' in de auto stapte vroeg ik mij dat af- wanneer vertrouw je iemand?

Op maandag avond ga ik altijd naar de 'cicruit training class' in de sportschool. Het is een uur zwoegen en behalve wat oogcontact of een oneliner als 'hard werk he?' heb je niet zo heel veel gesprekken/contacten. Sommige mensen herken je van andere weken, anderen zijn totaal nieuw. Na afloop gaat iedereen naar huis en zo stond ik op de bus te wachten aan de overkant van de sportschool toen een van mn mede 'klasgenoten' aan kwam lopen. Het begon met een 'hoi' en toen de vraag welke richting ik op ging. Het bleek dat we dezelfde richting op moesten en dus vroeg hij of hij me een lift kon geven. Dit nam ik aan en zo kwam het dat ik bij een redelijk onbekende in de auto stapte, maar wel binnen 10 minuten thuis was. Toen ik uitstapte bedankte ik hem voor de lift en stelden we elkaar even voor. Ik kende hem wel van gezicht- hij was ook iedere week bij circuits en leek een aantal anderen te 'kennen' waar hij bij aanvang wat mee praatte, maar verder waren wij totaal onbekenden voor elkaar.

Dit zette mij dus aan het denken over wanneer je een 'onbekende' wel of niet voldoende vertrouwd; waar ligt bij jullie deze grens en waar basseren jullie je keuze wel/niet vertrouwd op?

Tellie

Re: Wanneer vertrouw jij een onbekende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:40

Ligt eraan hoe ik me bij die persoon voel, hoe zijn of haar voorkomen is. Als ik er totaal geen goed gevoel bij heb stap ik echt niet zomaar bij iemand de auto in. (Eigenlijk doe ik dat sowieso niet als ik alleen ben, dan maar lopen, op de bus wachten of een taxi bellen)

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:41

Pff dat is een lastige vraag. In principe ben ik ook tegen het 'bij een vreemde in de auto stappen'. Maar toen ik laatst een sollicitatiegesprek had en een verkeerde routeplanning had (op mijn hoge hakjes, in de stromende regen) ben ik ook bij een, voor mij, compleet vreemde in de auto gestapt. Die heeft me heel netjes naar de plaats van bestemming gebracht.

Wel een erg lastige vraag wanneer je wel of niet iemand vertrouwd. Heeft denk ik ergens wel met uitstraling te maken, maar dat is nou niet bepaald een betrouwbare meter..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:43

Meestal kan je wel zeggen of je een goed gevoel hebt bij iemand of niet. Denk dat dat een belangrijke maatstaf is voor mij.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:43

dit is een hele goede vraag .
Ben zelf heel erg wantrouwend geworden doordat ik voorheen alle mensen vertrouwde en zo dus vaak mijn neus gestoten heb .
Zelf zou ik nu dus niet ingestapt zijn .
en als ik dat wel gedaan zou hebben zou ik dat met knikkende knieen gedaan hebben .
Bloos

Wanneer ik mensen echt leer kennen dan komt het vertrouwen vaak pas .

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:46

Ik was altijd te goed van vertrouwen.
Maar ik heb daardoor een aantal vervelende dingen meegemaakt.
Dus ik ben steeds wantrouwender geworden.
En dat is opzich ook wel goed denk ik.
Zo'n lift zou ik bijvoorbeeld nooit aannemen.
Of ik nu een goed gevoel bij diege heb of niet.
Ik ga alleen met mensen mee die ik ook echt ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:48

het ligt aan het gevoel wat ik bij iemand heb en ik stap nooit zomaar bij iemand de auto in, de persoon waarbij ik instap "ken"ik dan al bijv. van een les of hij kent vrienden van mij maar nooit zomaar een vreemde. ik vertrouwen..dat ik doe nooit ik heb al eens problemen gehad met een taxi chaufeur dus daar ben ik al heel voorzichtig mee

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:04

het ligt er inderdaad in wat voor een gevoel ik bij iemand heb, helaas ben ik vrij naief en zie ik veel te snel het goede in mensen of denk ik dat er nog wel wat 'achter' de slechte kan zit enzo.. weet van mezelf dat ik daar wel een beetje mee uit moet kijken maarja..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:07

Ik ben met 2 voor mij volledig "onbekenden" naar Roemenië gereden. Maar als mijn gevoel zegt niet doen, dan doe ik het ook niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:28

90% intüitie en 10% gezond verstand, niet uit te leggen Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:46

Ik ga in zo'n situaties ook op mijn gevoel af.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:10

ik vertouw bijna nooit iemand tenzij ik hem\haar al echt lang ken. En ja best moeilijk vrienden maken maar ik heb genoeg megemaakt vind ik zelf. Kijk wel 3x uit voor ik iemand vertrouw.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:48

Heino schreef:
90% intüitie en 10% gezond verstand, niet uit te leggen Lachen

Goede uitspraak, ik ga in dit soort situatie ook op mijn gevoel af. Ik merk vaak snel genoeg of iemand te vertrouwen is of niet.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:58

tja wanneer vertrouw ik iemand.
das een goeie vraag, ik zou nooit bij een vreemde in de auto gaan zitten dat weet ik wel.
ik ben zoiezo niet echt spraakzaam bij vreemde laat staan dat ik bij diegene in de auto ga zitten, dan maar wachte op de bus ofzo

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:04

dat zou er bij mij ook helemaal aan liggen hoe die gene overkomt ja. en wat de reden is om bij hem of haar in de auto/fiets/helicopter whatever te stappen. als ik hoor dat een dierbaar persoon een ongeluk heeft gehad en in het ziekenhuis ligt zou ik sneller een lift aannemen dan in jouw geval

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:09

breezy302 schreef:
het ligt aan het gevoel wat ik bij iemand heb en ik stap nooit zomaar bij iemand de auto in, de persoon waarbij ik instap "ken"ik dan al bijv. van een les of hij kent vrienden van mij maar nooit zomaar een vreemde. ik vertrouwen..

Dat is dus ook in bovenstaande situatie zo, ik bedoel dus niet bij geheel vreemden die je nog nooit gezien/ontmoet hebt (of het moet echt onder speciale omstandigheden zijn)..