jaloerse vrouwen??? oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

jaloerse vrouwen??? oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:34

Het is een heeeel erg lang verhaal geworden precies, k waarschuw je maar al...
Ik ga voor dit verhaal andere namen gebruiken, je weet maar nooit

Ik (20) verzorg de paarden bij een fokker (kleinschalig, oude boer), samen met Bart (20).
Bij die oude boer kunnen we af en toe een wandeling maken, maar echt geweldig was het niet.
De boer verhuisde, en daar in de buurt staan veel paarden.
Wij gingen een wandeling maken en kwamen Marlies (50) tegen.
Zij vroeg of we niet op haar paarden ook wouden rijden.
Dat lieten we ons geen 2 keer zeggen, en al snel hadden we onze veulentjes bij de boer, en elk ons 'eigen' paard om op te rijden.
Deze ontmoeting is nu ongeveer een jaar geleden, en er is veel gebeurt intussen.
Bart is zowat uit het plaatje verdwenen omdat hij bijna niet meer kan komen door andere dingen.

Marlies ging vroeger veel wandelen met haar man Jan (46).
Nadat jan met zijn paard een ongelukje, zonder gevolgen, had, wou Marlies niet meer mee, ze had schrik.
Daarom vroeg ze dus aan ons of wij met Jan mee wouden gaan wandelen.
Die wij werd al snel ik, aangezien Bart bijna nooit meekon.

Ik ging ook vaak mee met Marlies, als ik in de week eens langs de paarden kwam moest ik binnenspringen.
Als ik eens op zaterdag kwam, voor de paarden, maar Marlies wou naar de winkel of iets anders, dan moest ik steeds mee.
Ik bleef natuurlijk liever bij de paarden, maar ging dan toch maar mee.

Beetje bij beetje kwam ik vanalles te weten over het verleden van Marlies.
Ze is er depressief (geweest?), heeft een eigen bedrijf, waar jan werknemer is, allemaal niet zo makkelijk.
Alles ging goed, tot Marlies op een gegeven moment jaloers werd.
Maar ook dit ging redelijk snel voorbij.
Marlies heeft vaak stemmingswisselingen, soms is ze vriendelijk, en soms gewoon dwars.

Op een bepaald moment besloot Marlies dat ze les ging nemen in de piste, om zo geleidelijk aan weer mee te kunnen wandelen.
Zo gezegd, zo gedaan, Marlies had les in de piste.
op een dag belde ze mij en vroeg wat ik die zaterdag ging doen.
Ik zei, ik kom naar de paarden en vroeg wat zij ging doen, zij zei dat ze ging rijden, maar zonder les, aangezien haar lesgever er niet was. Ik ging hier niet op in. Achteraf bleek ze boos te zijn dat ik haar geen les wou geven.
Ik viel compleet uit de lucht! en ik heb haar dan ook les gegeven, dat weekend.

Sinds dan kan ik er niks meer van maken.
De ene dag is ze vriendelijk, de andere keer snauwt ze.
We gaan teveel met zn 2en wandelen, maar elke week zegt ze weer gaan jullie maar, ik ga niet mee.
Weken aan een stuk heb ik gevraagd of ze met mij wou gaan wandelen, of ik les moest geven, maar altyd had ze een excuus.
Of als ik daar dan was moest ze plots naar de winkel en sleepte ze mij mee.

Jan en Marlies hun relatie zit niet zo fantastisch, maar ze willen er beiden niks aan veranderen, alleja, wel willen, maar toch niks doen.
Ze vertellen wel beiden constant hun kant van het verhaal aan mij.

Soit, ik heb erg veel voor Marlies gedaan, geprobeerd dat Jan haar wat meer aandacht zou geven, voor haar naar de winkel gegaan, met haar meegegaan naar vanalles en nog wat, gelijk gegeven, gesteund in de dingen die ze doet, zelfs in de dingen waar ik absoluut niet mee akkoord was.

Ik ga zaterdag wandelen met Jan, normaal ging Marlies ook meegaan maar, het regende.
Ze ging zondag weg meegaan dan.
Ik sta zondag op met barstende hoofdpijn (ik ben migrainelijder)
moest gaan tappen voor de volleybal, toch maar gegaan, ondanks dat ik er zo slecht uitzag dat zelfs mijn mama zei dat k thuis moest blijven, wat ze normaal nooit doet.
Ik bel naar Marlies, om te vragen of ze alleen met Jan zou durven gaan wandelen, omdat ik mij niet zo goed voelde.
Ze vroeg, gaat Jan dat wel leuk vinden, ik zeg die zal dat niet erg vinden, maar durf jij wel, want als je echt niet durft, dan kom ik wel voor een korte wandeling ofzo.
Ze roept tegen me dat ik maar naar Jan moet bellen en smijt de telefoon neer.
Ik bel naar Jan en die vertelt me dat Marlies net zei van Het is omdat ik meega dat die niet wil meegaan! en Jan had gezegd allee Marlies, en Marlies zei, jah op den duur zou je da toch gaan denken he!!

Toen brak mn klomp, ik sta altijd klaar voor die 2, Marlies hoeft maar te bellen en ik sta er, hoe vaak heeft ze niet komen 'uithuilen' bij mij, heb ik dingen speciaal voor haar gedaan, heb ik tegen Jan gezegd we moeten door, want Marlies gaat weer denken van waar zitten ze...

Ze heeft me de hele wandeling genegeerd, en ik heb gewoon geen moeite gedaan om met haar te praten.
achteraf bleek dat Marlies weet dat ik weet dat ze dat gezegd heeft (moeilijke zin)
Werd ik nog kwader! Ze kon er toch gewoon mt mij over praten ofwat??

Nu heb ik zoiets van ze kan de pot op, tot ze haar excuses aanbiedt!
Ik weet het kinderachtig, en niet de juiste oplossing...
En ook, Marlies is op papier de eigenaar van het paard dat ik rij.
Dus in mijn ogen is ze een beetje mijn baas. Ze hoeft maar met haar vingers te knippen en mijn grote held wordt verkocht :S

Ik weet echt niet meer wat te doen! Jan heeft me doen beloven zeker niet te stoppen met paardrijden bij hen, omdat hij dan niemand meer heeft met wie hij aan de zee of in de bossen kan gaan crossen. Dat durft Marlies namelijk niet...
Ik weet het niet meer, stel ik me aan? geen idee :s

Sorry voor het lange verhaal, het is zowat de hele geschiedenis..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: jaloerse vrouwen??? oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:40

Kun je het paard niet overkopen en ergens anders gaan stallen?
Marlies lijkt me namelijk een ontzettend slopende persoon!
Of je praat met haar erover wanneer zij er voor open staat of je neemt afscheid. Dat zou mijn keuze zijn.
Het lijkt me ontzettend slopend om tussen 2 personen in te zitten terwijl 1 daarvan behoorlijk depressief lijkt. Sterkte!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:45

waarom vraag je haar niet face to face wat er scheelt...

ik denk dat de vrouw des huizes misschien wel wat schrik heeft dat meneer des huizes liever met jou gaat buitenrijden dan met haar, maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat jij met meneer geen ruzie hebt en het koppel zelf wel.

Kan een beetje het effect geven dat jij misschien haar plaats een beetje inneemt, ongewild... Het lijkt me een vrij ongelukkige vrouw met heel wat eigen problemen. Pijnlijke situatie, dat wel...

Ik denk dat het echt tijd word dat je eens goed klapt met die vrouw! Anders gaan er brokken komen...

veel succes nog!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:40

Het hele verhaal precies wordt ik niet echt wijs uit. Maar je laat zelf al weten, Marlies zit niet zo goed in haar vel. Relativeer zo goed als je kan, iemand die slecht in zijn vel zit kan nogal eens vreemd uit de hoek komen. Zo ook hier denk ik, dat kan ze ook niet zomaar even veranderen.

Zoek een weg om ermee om te gaan. Negeer de stemmingswisselingen en rare reacties. En tja, dat klinkt niet leuk. Maar als je dus je huidige paard wil blijven bijrijden zul je met de perikelen van de eigenaar om moeten kunnen gaan. Als dat niet lukt, dan levert het bij jouw en de eigenaar alleen maar frustraties op. Met gevolgen van dien. Dan moet je misschien toch een keuze gaan maken, of het voor lief nemen of toch afscheid overwegen inderdaad..

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 18:35

nja, k ben intussen al wat kalmer hoor, t is al minder een drama.
K was vooral serieus op mijn tenen getrapt omdat ik net wel erg mijn best doe.

Inderdaad, dat was wat ik ook al dacht, dat ze jaloers was, en zich voorbijgestoken voelt.
Het probleem is alleen, dat ik er met haar over gepraat heb (niet over dit laatste voorval) en ze zegt steeds dat ik moet blijven komen omdat haar man anders altijd slechtgezind rondloopt.
En hij toch wat gelukkig is als hij door de bossen kan gaan dwalen.
(wat zij dus niet durft) eigenlijk rijd ze ook alleen maar om haar man te plezieren, zelf haalt ze er ook wel een beetje plezier uit, maar ze doet het vooral voor haar man.

Ik ben nu van plan haar te bellen, en te vertellen dat ik ga proberen minder te komen.
Alleen vrees ik dat dat erg moeilijk gaat zijn omdat haar man dan weer het gevoel krijgt dat hij het slachtoffer van de situatie is, en niet meer kan gaan wandelen.

Ik vind dat ze eerst hun eigen relationele problemen zouden moeten aanpakken, maar ze zijn alletwee te koppig om met elkaar te praten en zeggen dat ze enkel een relatie hebben voor het werk.

Nu zit ik natuurlijk met het volgende probleem.
Er is nu een afspraak dat we om de 14 dagen met haar wandelen, en om de 14 dagen zonder, zodat we eens naar zee kunnen ofzo.
Nu dacht ik, oke, ik kom wat minder, maar dan is het weer van ze wil niet met mij mee, of als ik alleen kom wanneer marlies meegaat, is jan vervelend, omdat die dan niet meer kan gaan wandelen in de andere week...

T verhaal is verwarrend waarschijnlijk, omdat ik hier belange niet alles kan neerzetten, je zou morgen nog zitten lezen Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:33

Ik zou idd duidelijk maken dat ze jou niet moeten lastig vallen met hun relationele problemen.
Dan moet hij iemand anders vinden om mee te crossen of naar de bos gaan, maar jij word hier de dupe van.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 09:32

ze heeft me net gebeld.
geen excuses, maar wel een uitlegover het waarom.
jan doet tegen haar vies, en tegen/over mij is hij poeslief
Dus ze dacht dat wij iets hadden ofzo... (Jan is even oud als mijn vader Bloos )

Soit, t probleem bestaat al lang, maar doordat ik kom wordt het nog uitvergroot.
Maar ze wil dat ik blijf komen, anders kan ze helemaal niet meer gaan rijden etc...
Hele uitleg die erop neerkomt dat de situatie zal blijven zoals het is en er niks aan te veranderen is...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:13

Ik zou een keuze maken, of ze betrekken je niet meer met hun problemen. Dus ook niet liever naar jou doen om vrouw te pijnigen. En anders zou ik toch stoppen en een andere plek vinden. Vind namelijk dat ze je ontzettend gebruiken.
Hij kan rijden zoals hij wil, net als zij als jij er bent.
Hij kan lief en aardig naar je doen maar naar vrouw niet en gebruikt en misbruikt je daarbij.
Laat hun fijn hun eigen problemen oplossen zonder jou.
Je hebt trouwens nog geen vraag gegeven op mijn vraag; kun je het paard niet overkopen? Denk dat je vooral daarom daar nog komt.

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:34

smillie_ schreef:
ze heeft me net gebeld.
Dus ze dacht dat wij iets hadden ofzo... (Jan is even oud als mijn vader Bloos )

Soit, t probleem bestaat al lang, maar doordat ik kom wordt het nog uitvergroot.
Maar ze wil dat ik blijf komen, anders kan ze helemaal niet meer gaan rijden etc...
Hele uitleg die erop neerkomt dat de situatie zal blijven zoals het is en er niks aan te veranderen is...

ik zou me allesinds niet laten weg jagen hoor, je hoort dat ze wel nog willen dat je komt. probeer anders een periode iets minder te gaan, zodat ze meer tijd hebben voor hun tweetjes?
heeft ze gezegd aan de telefoon dat ze aan haar probleem met jan ging werken?
Desnoods moet je jan eens een goede hint geven dat hij aan zijn relatie moet werken?
niet makkelijk zo n situatie! maar aan de ene kant begrijp ik de situatie wel, als je man of vriend kwaad/vies/.. is op jou en dan weer poeslief tegen andere, dan zou ik eerlijk gezegd ook even ambetant lopen Bloos
geef het wat tijd, misschien loopt het allemaal vanzelf in goede banen.

knuffel Ach gut

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:35

ahja, die was ik vergeten beantwoorden, juist.
Ik studeer nog, en heb ouders met een absolute afkeer van paarden.
Ik wil dus nog 2 jaar wachten, zodat ik zelf de kosten kan dragen, gezien mijn ouders niet van plan zijn een cent bij te dragen Lachen
Ik doe een weekendwerk, maar als ik een paard koop, wil ik zeker zijn dat ik ook onvoorziene kosten kan betalen..
Dus opt moment is het sparen en nog eens sparen Knipoog

Inderdaad, ik kom er vooral voor mijn Grote Vriendelijke Reus.

ik heb tegen beiden gezegd dat ze mss eerst hun relatieproblemen moeten aanpakken.
Maar Jan zegt dat er geen probleem is, dat Marlies gewoon zo is en hij hem dat niet aantrekt
en Marlies zegt dat ze niet zonder Jan kan en dat de problemen niet op te lossen zijn, dat het in zijn karakter zit...

Hij doet ook niet extra lief tegen mij om Marlies te kl*ten, ik denk eerder dat hij niet goed beseft dat hij haar zo 'slecht' behandeld.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:38

Venna schreef:
smillie_ schreef:
ze heeft me net gebeld.

ik zou me allesinds niet laten weg jagen hoor, je hoort dat ze wel nog willen dat je komt. probeer anders een periode iets minder te gaan, zodat ze meer tijd hebben voor hun tweetjes?
heeft ze gezegd aan de telefoon dat ze aan haar probleem met jan ging werken?
Desnoods moet je jan eens een goede hint geven dat hij aan zijn relatie moet werken?
niet makkelijk zo n situatie! maar aan de ene kant begrijp ik de situatie wel, als je man of vriend kwaad/vies/.. is op jou en dan weer poeslief tegen andere, dan zou ik eerlijk gezegd ook even ambetant lopen Bloos
geef het wat tijd, misschien loopt het allemaal vanzelf in goede banen.

knuffel Ach gut

nja, k heb Jan al gezegd dat hij wat meer tijd in Marlies moet steken, maar dat wil hij niet.
Hij wil niks anders dan werken en paardrijden, elke andere activiteit (wandelen oid) is er teveel aan...

K begrijp Marlies wel hoor, maar ze moeten met elkaar praten, en mij niet uitspelen vind ik..
Minder komen wou Marlies niet, want dan zou Jan kwaad op haar zijn, omdat zij mij dan zogezegd weggejaagd heeft...
ookal zeg ik van niet, jan heeft zo zijn eigen ideeen...

Hopelijk waait het over, maar t is altijd afwachten hoe hun pet morgen staat precies Knipoog

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:43

Als ik haar persoonlijkheid zo hoor denk ik meer aan borderline dan alleen jaloezie. Bloos
voor meer info: http://www.trimbos.nl/default1736.html
Moet je maar even kijken of je haar erin herkent, want ik kan dat natuurlijk niet beoordelen vanachter mn pc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:46

pff wat een gtst.

gebruiken en laten gebruiken. ik zou er helemaal klaar mee zijn.

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:52

als ik het zo lees, is jan eigenlijk niet veranderd? hij is altijd zo geweest? en nu ergert marlies zich aan hem?

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:04

jep, Venna, zo is het,
Jan is niet veranderd, alleen valt zijn gedrag harder op doordat hij wel vriendelijk doet tegen mij.

Gebruiken en gebruikt worden is wel het juiste, inderdaad Lachen

Ik kan ook niet uit hun prive, gezien er altijd wat van mij verwacht wordt.
Ben ik er niet, is het vaak niet goed ('nu is jan vies want hij kan niet gaan rijden of ze komt niet omwille van mij)
Ben ik er wel, is het soms ook niet goed (Nu is ze weg met Jan)

T rare is dan nog dat Marlies vaak vies is omdat wij gaan wandelen zijn en zij thuis zat.
Maar de week daarop belt ze mij om te zeggen dat ze toch niet meegaat dit weekend en dat ik en Jan maar moeten gaan wandelen...

Borderline zou wel kunnen, maar, zelfs al zou ze zoiets hebben, haar gedrag blijft hetzelfde..
Echt praten met Marlies over dit soort zaken, of andere brengen niks op.
Zij is het slachtoffer, aan haar wordt niet geraakt.

Zoals ik ookal tegen Venna zei, ik vrees voor een schuitje zonder eind...

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:36

Misschien dat met veel tijd en geduld alles zijn weg wel zal gaan. niet te veel van aantrekken dus Ach gut

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:22

er is een ding wat ik niet begrijp....
je komt daar toch voor je verzorgpaardje en niet voor die mensen en hun problemen.
en wat is dat wandelen? met paarden of met elkaar?

ik zou gewoon zeggen ik ben hier om ... te verzorgen en niet voor jullie relatie problemen.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:08

heb ik hen ookal gezegd, maarja...
Wandelen als buitenrijden Knipoog
Met de paarden de bossen in trekken voor een paar uur.