Té verlegen voor een vriendje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

Té verlegen voor een vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:28

Hallo bokkers,

Het klinkt misschien een beetje raar, maar het lijkt wel dat ik door
mijn verlegenheid alle leuke jongens op een afstand hou..

Vanuit mn eigen kan ik nooit een praatje maken of contact zoeken
met een jongen die ik leuk vind (met andere jongens lukt dat wel).

En zelf komen ze ook niet naar mij toe, terwijl ik achteraf van
andere hoor dat hij ook wat voor mij voelde. (is meerdere keren gebeurd)

en al kijk ik naar andere meisjes die lopen gewoon naar ze toe,
en bij hun lukt zoiets altijd als ze iemand leuk vinden enzo.

Hebben hier er misschien meer last van?
En hoe kan je dat het beste aanpakken?

_Liez

Re: Té verlegen voor een vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:30

Gewoon een keer doen
vraag of je vriendinnen mee willen
Bij ons in de klas is ook een meisje die verkering heeft en niks zegt tegen haar vriendje dan denk ik zeg toch wat joh!!!!!

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:32

ik heb dat ook wou er laatst ook een topic over maken
maar was te lui ..
lees mee Lachen

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:33

Ik heb er ook wel een beetje last van hoor.. Ik heb dan soms echt het idee dat jongens me gewoon niet zien staan, en dan voel je je echt rottig Frusty

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:34

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik word ehct jaloers op die meisjes die maar met iedereen kunnen krijgen die ze willen en dat alleen maar dankzij hun grote mond, zegmaar..

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:36

ja inderdaad ik ook Lachen
dan stappen ze er zoo makkelijk op af.
en dan krijg ik een rood hoofd als ik dat doe hoor

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:38

Ik had een klasgenootje dat nu op haar 16e voor het allereerst op date was. Meisje is ook enorm verlegen, maar nu helemaal in de zevende hemel... Op ieder potje past een dekseltje!

Ik ken het zelf opzich ook wel.. maar ik heb meestal wel het zo voor elkaar dat "hij" om mijn aandacht komt vragen ipv dat ik achter hem aan kan rennen met een rood hoofd Bloos

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:39

Ik denk dat als je ouder wordt, het vanzelf wel wat beter gaat. Tenminste zo is het bij mij wel gegaan. Als een jongen op jou af stapt en zegt dat hij je leuk vind? Sta je hem dan raar aan te kijken?? Ik zou me vereerd voelen (oke, wel als het een beetje een aardige/leuke jongen is Knipoog) Oefening baard kunst. Gewoon een keertje doen. Je komt er vanzelf achter dat het eigenlijk best wel leuk is, en dat je echt niet verlegen hoeft te zijn. Zie dat je (bijna) 15 bent, t komt vanzelf denk ik zo!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:42

Proberen je er echt een keer overheen te zetten en het ''gewoon'' (klinkt ook lekker makkelijk..) doen, als je het eenmaal gedaan hebt zal je zien dat het niets voorstelt: jongens zijn ook maar mensen. En bedenk maar zo - heb je zelf ook al door geloof ik - een verlegen meisje die niets zegt is véél minder interessant dan een spontaan meisje die lekker zichzelf is.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:46

redrumfox ik denk wel dat je daar het punt heb. opzich ben ik zelf wel spontaan maar als ik ineens zo'n stuk zie lopen is dat helemaal weg, ik denk ook wel dat ik zelf bang ben om afgekeurd te worden zegmaar..

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:46

er zit een leuke jongen in me klas en volgens mij vind ie me ook wel leuk alleen dan zit er weer zo een ander kind aan m weetjewel :S

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:49

Ik zie dat je pas 14 bent, Als je ouder worde en meer met jongens omgaat word je daar vanzelf makkelijker in Ja

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:53

Ik was op mijn begin 16e ook nog sùper verlegen, echt maar heeeel weinig ervaing met jongens.. totdat ik eric tegen kwam... twas gewoon zo anders op een of andere manier. Ben nu al bijna 2 jaar samen, en dat had ik toen ook nooit kunnen bedenke. Door hem ben ik ook veel zekerder geworden van mezelf. Heb veel meer eigenwaarde gekregen en sta steviger in mijn schoenen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:55

scoobydoe schreef:
Gewoon een keer doen
vraag of je vriendinnen mee willen
Bij ons in de klas is ook een meisje die verkering heeft en niks zegt tegen haar vriendje dan denk ik zeg toch wat joh!!!!!

Dan vraag ik me ook af waarom je samen bent... ook vanuit de jongen zijnde.. als je elkaar niets te melden hebt/ kunt lachen..
Je moet gewoon wachten op de jongen waar je jezelf kunt zijn, waar je niet zo onzeker bent en lekker mee kunt babbelen... waarom geforceerd contact? wordt je alleen maar onzekerder van Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:59

Ik heb dat dus ook. Nagelbijten / Gniffelen

Ik laat ook altijd voorál niet merken dat ik een jongen leuk vind, waarom ik dat doe weet ik zelf ook niet. Scheve mond Ik heb wel enigzins last van een minderwaardigheids complex dat was vooral vroeger heel erg.

Ik heb ook nog nooit echt verkering gehad, terwijl ik 19 ben. Scheve mond

Verder ben ik niet verlegen tegenover jongens toe, ik kom juist arrogant op ze over. Nagelbijten / Gniffelen Als ik een jongen leuk vind mag hij dat totaal niet weten van mezelf ofzo. Verward

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:00

MyrtheJ schreef:
Ik had een klasgenootje dat nu op haar 16e voor het allereerst op date was.
Ik vind dat dit op de een of andere manier nogal "beledigend" overkomt over mensen die op hun 16e nog nooit een 'date' hebben gehad.. Dat doe je door die "allereerst" er in te zetten. Het lijkt net alsof iemand die voor z'n 16 nog geen date gehad heeft laat is.. Neem aan dat het niet zo bedoeld is??

En goh als een jongen je écht leuk vindt, komt ie dat wel zeggen hoor. Gewoon blijven omgaan met jongens, het betert vanzelf wel.
Weet je, ik vind het ook altijd frustrerend als ik iedereen hand in hand zie rondlopen en denk ook vaak "geen jongen vind mij leuk, ik durf het hem toch niet zeggen als ik hem leuk vind", maar weet je ondertussen heb ik wel al een vriendje gehad en tja mijn tijd komt wel. Net als de jouwe. Gewoon even afwachten denk ik. Lachen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:08

wat me opvalt is dat de leeftijd waarop meiden met andere jongens zoenen en zelfs verder veel jonger komt te liggen.. heb t idee dat als je nu 13/14 bent het al heel 'laat is' en dat het ook al normaal is als je verder gaat als zoenen. laat je daardoor niet opjutten, en neem lekker je eigen tempo en wanneer jij er helemaal klaar voor bent, des te meer je er van kan genieten Lachen

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:10

Dankje voor de nuttige reacties Haha!

chantalsmook je hebt wel gelijk ik ben een beetje het buitenbeentje van de klas omdat ik vaak niet met hun mee kan praten over hoe het is om seks te hebben. hun zeggen dat het normaal is als je het op je 12 / 13e al doet, maar daar denk ik heel anders over..

en ik merk ook dat ik daardoor ook veel contact met jongens misloop omdat ik heel anders over zulk soort dingen denk enzo. maar dat is wat dat te gaat maar goed ook dnek ik.
Laatst bijgewerkt door _mbvd_ op 03-11-08 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:10

12/13 Bloos!
dan ben ik ook wel erg laat, zal is op gaan schieten ROFL

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:13

Naja als ik zo eens op hyves rondkijk en naar de uitdagende 'sexy' fotos kijk van meiden uit mijn straat en dorp etc. dan denk ik ook.. waar ben je mee bezig.. waarom wil je jezelf zo graag aanprijzen bij jongens?

En het leukste is nog dat het na een paar weken, maanden toch weer uit is... wacht dan liever wat langer en zoek er een die blijvend is Haha! !

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:17

Inderdaad, dat heb ik dus ook Ja

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:33

ChantalSmook schreef:
Naja als ik zo eens op hyves rondkijk en naar de uitdagende 'sexy' fotos kijk van meiden uit mijn straat en dorp etc. dan denk ik ook.. waar ben je mee bezig.. waarom wil je jezelf zo graag aanprijzen bij jongens?

En het leukste is nog dat het na een paar weken, maanden toch weer uit is... wacht dan liever wat langer en zoek er een die blijvend is Haha! !

heb je 100 % gelijk in,

maar vaak word verkering ook als een lolletje gezien, terwijl het toch echt wel iets serieus zou moeten zijn vind ik.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:36

Ja idd.... ik vind relaties/ zoenen/ seks/ etc. iets intiems, dat doe je niet met jan en alleman.. Als je wat ouder bent en gaat stappen oke! Maar als je net 12/13 bent.. lekker met barbies gaan spelen!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:31

fiekhe schreef:
MyrtheJ schreef:
Ik had een klasgenootje dat nu op haar 16e voor het allereerst op date was.
Ik vind dat dit op de een of andere manier nogal "beledigend" overkomt over mensen die op hun 16e nog nooit een 'date' hebben gehad.. Dat doe je door die "allereerst" er in te zetten. Het lijkt net alsof iemand die voor z'n 16 nog geen date gehad heeft laat is.. Neem aan dat het niet zo bedoeld is??

Het staat er inderdaad iets anders dan dat ik het bedoelt heb...... absoluut niet beledigend bedoelt namelijk.