Tips voor eerste sollicitatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Tips voor eerste sollicitatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:55

Hallo,

De titel zegt het al ''wie kan mij helpen''. Ik ben net 2/3 weekjes 15 jaar en wil graag werken. Nou weet ik niet goed hoe ik dat moet doen eigenlijk... Ik durf eigenlijk geen solicitatieformulier te vragen. En bij de Hema hadden ze het over een cv (dat heb ik niet eens) Wie kan mij vertellen hoe ze aan hun eerste baantje zijn gekomen? En heeft er tips?

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 04-11-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

hunter87

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:16

op mijn 15e wist ik al wat ik wilde worden. daarom ben ik gewoon kapsalons binnen gelopen. niks geen cv, niks geen collicitatie gesprek. bedenk eens wat je later graag worden wil en ga daar als eens na opzoek... een jaar later ging ik na de opleiding toe en het had mij al een hele grote voorsprong gegeven op school.
kijk anders eens op internet als je via google zoekt, kan je vast wel ergens een cv vinden. voor jou is je cv niet zo bijzonder. je bent opzoek na je 1e baantje en in je cv vertel je wat voor werkervaring/opleiding je hiervoor hebt gedaan...
suc6!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:43

Mijn eerste baantje, daar heb ik gewoon een CV ingeleverd en formuliertje ingevuld.. uiteindelijk viel het heel erg tegen
een CV in elkaar zetten is niet zoveel werk hoor Knipoog anders moet je er even eentje op google zoeken.

Ik werk nu bij de Intertoys,daar nemen we al mensen vanaf 14 aan, en hoef je meestal geen CV in te leveren (bij onze vestiging dan)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:03

Bij een supermarkt heb je geen cv nodig, die weten ook wel dat je op je 15e geen hele waslijst kunt hebben Haha! Of mac donalds kun je online solliciteren Knipoog

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:28

De mac kan ik werken alleen kan ik niet savonds alleen in het donker door de stad fietsen.

Ik heb het lef niet om een solicitatie formulier te vragen... Verdrietig

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:30

Had ik ook niet heeft mn moeder gehaalt Bloos!
En een jaar later heb ik er een voor mn zus meegenomen Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:44

Iney schreef:
Ik heb het lef niet om een solicitatie formulier te vragen... Verdrietig

Tja, als je een baantje wilt zal dat toch moeten, een werkgever komt niet naar jou toe... Zó eng is dat trouwens toch niet? Vraag anders of er iemand met je mee wil gaan, een goede vriendin bijvoorbeeld Lachen

Mijn eerste baantje was een krantenwijk, ik moest daar een formuliertje voor invullen en toen werd ik teruggebeld. Tweede baan heb ik bijna 6 jaar gedaan: servicemedewerkster in een verpleeghuis, kreeg ik omdat mijn buurvrouw daar teamleider was en heb ik dus niet op hoeven solliciteren Knipoog
Mijn huidige bijbaan (receptioniste) heb ik via internet gevonden, zelf een brief+CV gestuurd en een sollicitatiegesprek gevoerd.

Het is niet zo erg dat je nog geen cv hebt, je kunt al wél een beginnetje maken, dat is handig voor later, hoef je er alleen maar dingetjes aan te wijzigen, de basis heb je dan al Lachen Op internet is veel te vinden over hoe je een goed cv maakt en er staan een aantal voorbeelden gegeven.
Als je eventueel nog een voorbeeld wilt zien stuur maar een pbtje en dan wil ik je de mijne ook wel sturen Lachen