Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat hij werkt, en ik studeer, dus hij verdient gewoon goed, en het meeste komt dus op hem terecht. Maar ik had gister een beeldig en veel te duur jurkje gezien, dat heb ik wel even overlegt, want eigenlijk had ik de boodschappen moeten doen, maar dan is mijn lief toch wel heel coulant dat hij zegt 'Ach Li, dit is zo'n gaaf ding, die moet je gewoon hebben'. 
Anne_GTI schreef:Alleen de topictitel stoot me al tegen de borst. Het is mijn partner, niet mijn hond....
We praten gewoon samen over aankopen en gedragingen van ons beiden. Als je niet aanstaat wat de ander doet spreek je elkaar daar gewoon op aan. Termen als winnen en verliezen zijn helemaal niet aan de orde. Het is geen machtstrijd maar een eenheid waar je beiden onderdeel van bent. Dat betekend dat je je eigen gang gaat maar wel rekening houdt met de ander. Gewoon wederzijds respect en liefde voor elkaar.
Brainless schreef:Het gaat niet om wie de baas is en wie naar wie moet luisteren.
Mijn man had zelf besloten om een andere baan te zoeken (en heeft dit wel overlegt natuurlijk, maar hij wilde graag wat anders).
Ik koop mijn eigen auto. Die van hem gezamenlijk, want daar moeten we ook mee op vakantie ed.
Dure spullen overleggen we altijd, maar is nooit een kwestie van winnen of verliezen, zo voelt het voor mij en hem niet.
Soms komen we tot de conclusie dat het (nog) niet nodig is of dat het financieel echt niet kan.
Ik had besloten om mee te gaan naar Roemenië, maar heb het wel overlegd en hij vond ook dat ik moest gaan en heeft dus vrij geregeld. Als hij er niet mee eens was geweest was ik absoluut niet gegaan.
Quellian schreef:Anne_GTI schreef:Alleen de topictitel stoot me al tegen de borst. Het is mijn partner, niet mijn hond....
We praten gewoon samen over aankopen en gedragingen van ons beiden. Als je niet aanstaat wat de ander doet spreek je elkaar daar gewoon op aan. Termen als winnen en verliezen zijn helemaal niet aan de orde. Het is geen machtstrijd maar een eenheid waar je beiden onderdeel van bent. Dat betekend dat je je eigen gang gaat maar wel rekening houdt met de ander. Gewoon wederzijds respect en liefde voor elkaar.
Dit denk ik precies zo.
De zaken die genoemd worden in de eerste post zijn hier nog nooit aan de orde geweest, wij laten elkaar gewoon vrij en zijn geen van beide echte doerakken
Quellian schreef:Anne_GTI schreef:Alleen de topictitel stoot me al tegen de borst. Het is mijn partner, niet mijn hond....
Dit denk ik precies zo.
De zaken die genoemd worden in de eerste post zijn hier nog nooit aan de orde geweest, wij laten elkaar gewoon vrij en zijn geen van beide echte doerakken

Pipo schreef:Jeetjemina, het eerste beste vriendje die toestemming vraagt om beslissingen te nemen stuur ik sowieso ala minute naar huis!
Jup, zo'n type is ook niets voor mij. Anne_GTI schreef:Alleen de topictitel stoot me al tegen de borst. Het is mijn partner, niet mijn hond....
Anne_GTI schreef:Alleen de topictitel stoot me al tegen de borst. Het is mijn partner, niet mijn hond....
nu ook weer, is ie zn auto/camper weer aan het opknappen, nja kost een hoop geld..daar werkt ie toch voor

xingridx schreef:Vriend mag doen wat ie wilnu ook weer, is ie zn auto/camper weer aan het opknappen, nja kost een hoop geld..daar werkt ie toch voor
![]()
Enige waar we af en toe dan discussie over hebben en waar ie 'naar mij moet luisteren' is als we ergens op bepaalde tijd moeten zijn en hij niet opschiet, dan zit ik wel even achter hem aan
en bijv. dingen als familiefeesten enzo, tja, dat 'moet' nou eenmaal dus dan 'moet' hij ook mee, daar hoort ie nou eenmaal bij...zelfde als dat ik ook met hem mee 'moet'!
Wij latten ook waardoor dat wat makkelijker is, maar in principe maken we allebei onze eigen beslissingen. Het enige waarvoor ik hem nogal achter z'n vodden aanzit is z'n werk, hij kwijnt daar letterlijk weg en wordt gebruikt bij het leven. Na vijf jaar is het kwartje gevallen en onderneemt hij ook daadwerkelijk iets om daar weg te kunnen komen... Want mannen blijven soms erg eigenwijs
. Er is niemand de baas en in een meningsverschil/ruzie/discussie leggen we altijd beiden onze mening op tafel , en daaruit verzinnen we samen een oplossing .
. Maar dat vind hij ook niet leuk als ik dat doe . Zoenen met vriendinnen mag ik trouwens wel
.
.