Vinden jullie het normaal om zo op elkaar te kakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lolokanarie

Vinden jullie het normaal om zo op elkaar te kakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:50

Ik zit regelmatig eens op bokt en heb zelf ook enkele actieve topics. Wat me heel erg enerveerd bij sommige topics en vooral bij Horses at Work is
dat iedereen zoveel commentaar heeft op elkaar en dat die commentaar soms erg ongepast is.

Het is net alsof ze in Nederland geen respect hebben voor elkaar. Natuurlijk zet je geen foto's online om er alleen maar positieve reacties op te krijgen, maar over het algemeen zijn jullie aan het zoeken naar de negatieve puntjes tot jullie er één vinden! Op Belgische forums is dat totaal anders. Ik denk dat een hipe is geworden op bokt om elkaar lichtjes af te breken op foto's. En nu gaan jullie waarschijnlijk als excuus vinden: het is om bij te leren, het zijn tips. Jah, denk dat het niet altijd zo is.

Sommigen van jullie hebben het precies echt niet door dat niet iedereen even goed kan rijden of niet iedereen in een ideale situatie zit om goed te kunnen leren rijden. En het is soms ook niet makkelijk om met een minder getalenteerd paard even mooie fotos te trekken als van een superpaard.

Ben eens benieuwd wat ze nu naar men hoofd zullen smijtn
Laatst bijgewerkt door lolokanarie op 02-11-08 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Re: Vinden jullie het normaal om zo op elkaar te kakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:52

Je hebt dit topic geopend om wat naar je hoofd gesmeten te krijgen? Clown Tong uitsteken

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:52

sommige bokkers verwachten inderdaad veel te veel. Niet iedereen is prestatiegericht bezig. Dat lijken sommige niet te begrijpen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:53

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben.
Negativiteit is hier hoog, helaas.
Niemand wil alleen maar negatieve punten horen, er zijn vast ook positieve punten die behouden moeten worden!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:53

Volgens mij staat bokt hierom bekend

(zoveel mensen zoveel meningen)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:54

ik ben het met je eens. ik word er soms ook wel moe van hoe sommige bokkers reageren op anderen alsof ze zelf allemaal zo goed zijn. geef elkaar gewoon goede tips en help elkaar afzeiken bereik je niks mee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:54

Tsja door de nieuwe regels is het verplicht op haw om commentaar te geven als je post...
Helaas weten veel mensen niet dat er zoiets als positief commentaar bestaat Huilen van het lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:55

Hoe groot zijn de fora waar je mee vergelijkt?

Bokt is namelijk behoorlijk groot en dat voelt voor velen anoniem, het is erg makkelijk om ergens iets neer te zetten zonder na te denken over wat je post bij een ander doet. Op kleine fora kom je ook weer dezelfde personen tegen. Dat is meestal toch wat gemoedelijker.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:55

Als het op Belgische forums zoveel beter is, snap ik neit dat zoveel belgen aangemeld zijn op Bokt Knipoog Haha! Haha!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:56

Helemaal mee eens !!!!!!!
Maar volgends mij is het zowiezo wel in de paardenwereld.
Niet alleen bokt, heel paardenland is niks.
Niks anders dan haat, nijd en afgunst onder elkaar.

Redrumfox

Ik vind uberhaupt het hele HAW-idee maar niks.. Er komen heel veel goede, nuttige tips voorbij maar laten we eerlijk zijn: je kunt iemand niet beoordelen vanaf circa 10 a 15 foto's. Alleen als je deze combinatie een tijdje volgt tijdens het rijden, pas dán kan je de fouten eruit halen. Maar dat terzijde.. ik ben het helemaal met je eens, er wordt een hoop op elkaar afgezeken terwijl het ook veel vriendelijker kan.

Maar goed.. het was volgensmij al wel bekend dat bokt een afzeikforum is (over het algemeen, we kunnen ook heel lief doen - als het er op aankomt..)

c_alsemgeest

Billy schreef:
Als het op Belgische forums zoveel beter is, snap ik neit dat zoveel belgen aangemeld zijn op Bokt Knipoog Haha! Haha!

touché

Clown

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:57

Dit is niet het enige forum waar ik op zit,
en ik kan je vertellen dat het wel het ergst is hier hoor..
Ik heb er zelf ook regelmatig last van.
Dan wel niet in eigen topics, maar het blijft vervelend en slecht voor je humeur..

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:57

Bokt is idd veel groter dan Belgische forums, maar toch vind ik dat Nederlanders een grove mond hebben t.ov elkaar... Miscchien omdat ze gefrustreerd zijn???

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:57

Ik ging even zoeken en kwam al snel uit bij een topic waarbij jij niet de gewenste reactie's kreeg. Staan overigens ook een hoop goede tips voor je in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:58

lolokanarie schreef:
Bokt is idd veel groter dan Belgische forums, maar toch vind ik dat Nederlanders een grove mond hebben t.ov elkaar... Miscchien omdat ze gefrustreerd zijn???

Of omdat wij onze gedachten durven uit te spreken? Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 02-11-08 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:58

Ja, een ander afzeiken om je eigen sores te vergeten.
Zo is het vaak wel.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:00

lolokanarie schreef:

Jaa heel bokt is gefrustreerd nou goed. Clown

Heb zelf niks tegen kritiek zolang ik er maar wat mee kan en het opbouwend is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:02

Hoeveel andere forums waar jullie zitten hebben meer dan 97000 leden en zijn er op een zondagavond meer dan 1500 mensen tegelijk online?
Lijkt me nogal logisch dat niet iedereen hier veel communicatieve vaardigheden heeft. Lijkt me ook dat er zeker op HAW nu ook eenmaal veel meer kans is dat er een topic komt waarbij er een rel uitbreekt.
Hier op bokt zitten overigens ook Belgen die niet op hun mond gevallen zijn hoor Haha! . (Ik niet hoor, ik ben heel lieV Schijnheilig )

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:03

Soms is het makkelijker de negatieve kanten te zien dan de positieve .. helaas, maar wel waar ..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:03

Fora als HAW zijn er juist voor bedoeld om commentaar te krijgen, het is wel de bedoeling dat dit op een opbouwende en respectvolle manier gebeurd. Als iemand naar jouw idee te heftig reageert dan mag je gewoon temmen op zo'n reactie en zullen de mods daar mee aan de slag gaan.
Maar ik snap dat je het vervelend vind als dergelijk commentaar in je topic staat.

[edit] Ik heb je topic even opgezocht en ik vind dat je hele nette reacties hebt gekregen hoor en hele nuttige tips ook Ja Dat het misschien niet helemaal is wat je wilt horen is een ander verhaal, maar ik denk dat iedereen die in jouw topic gereageerd heeft echt het beste met je voor heeft Lachen
Laatst bijgewerkt door Mars op 02-11-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:04

xKatleentjex schreef:
(Ik niet hoor, ik ben heel lieV Schijnheilig )

*gaat in gebruikers-post snuffelen* Duivel

Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:12

Toch denk ik dat het voor een groot deel ook ligt aan de manier hoe de TS reageert op al het commentaar.. Als je open staat voor al het commentaar (ook het negatieve, wat vaak in de eerste post toch wel netjes wordt gebracht), dan blijven de mensen ook vriendelijker, na mijn idee.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:18

ik zit zelf ook op belgies bokt,en ik moet zeggen dat het daar zeker anders is als hier,bij haw vind ik het vaak flink te keer gaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:20

c_alsemgeest schreef:
*gaat in gebruikers-post snuffelen* Duivel

Knipoog

Als ik zeg dat ik lief ben ben ik lief of moet ik het er even komen inkloppen Boos!
Tong uitsteken .

Klopt, en ook dat sommige TS alleen maar 'aah' en 'ooeh!' willen horen. Als je je paard met slofteugel strak en gespannen rug volledig in de krul trekt en krijgt alleen maar 'ziet er goed uit, wat een mooi paard'! dan is het wel heel mooi voor je ego maar het is wel een leugen waar je helemaal niets aan hebt op rijtechnisch gebied. Als je dan glashard de waarheid te horen krijgt, dan is het 'wat een gezeik, ik wil een slotje.' Terwijl er ook mensen zijn die hetzelfde meemaken, maar zeggen 'goed ik begrijp jullie standpunt, je hoeft het nu niet meer herhalen, ik ga eraan werken'. En een maand later krijg je een nieuw topic waarin je ziet dat er op die puntjes goed geoefend is. TS niet kwaad en bokkers niet kwaad.