Niet de richting die ik wil doen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Niet de richting die ik wil doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:52

Haai!
Nou, ik hoop dat er nog niet echt iets over is, want ik zag niet meteen iets staan.

Vorige schooljaar was ik gezakt voor frans, maar ik mocht herexamen doen, en ik was (hoe kan het ook anders) weer gezakt. Dus ik moest of het jaar overdoen, en in de kunstrichting blijven, of naar het 4e jaar beroeps. Koppig als ik ben weigerde ik mijn jaar over te doen, en ben ik naar het beroeps gegaan. Ik leer nu voor kapster. Alhoewel ik dit wel leuk vind is dit absoluut niet wat ik later wil doen. Ik denk er nog niet aan om later kapster te worden.
Ik weet nog niet wat ik wil doen, maar ik wil een uitdaging in mijn leven, en dat is dit gewoon niet. En het ergste is dat ik behalve voor frans een algemen of kunstrichting wel aankan. Verdrietig En ik zou dat ook wel graag terug doen, maar dan is de kans erg groot dat ik weer zak voor frans.
En ik weet dus absoluut niet meer wat ik nu moet doen. Verdrietig
Iemand misschien tips?

x CQ

A0000

Re: Niet de richting die ik wil doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:59

Op een ROC alleen frans volgen. Kun je ernaast gewoon gaan werken (of doorgaan met je kappersopleiding) en dan hoef je niet al die andere vakken ook opnieuw te doen.

*edit* Ik zie dat je in België woont, geen idee of het daar hetzelfde werkt als in Nederland.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:17

Ik wil net geen frans doen. Overigens ben ik 15. Dus stoppen met school gaat niet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:57

Als je geen Frans wilt doen zal dat toch lastig worden vrees ik. Mijn eerste gedachte was een goede bijleslera(a)r(es) zoeken die je kan helpen, en ja, die bestaan. Ik heb mensen bij mij op school door twee bijlessen van een hele goede leraar van een gemiddelde 1,5 naar een 8 zien gaan! Ook zij dachten dat ze het 'gewoon niet konden'.

Als je absoluut geen Frans wilt moet je kijken of je met je kappersopleiding ergens anders aangenomen kan worden. Ik weet niet precies hoe dat in België werkt, maar dat zou je kunnen gaan uitvissen.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:03

Bedankt!

Het is zo dat ik in het 5e en 6e jaar basisschool gewoon goed kon volgen met frans. Maar in het 1e middelbaar is het helemaal fout gelopen, in het 2e kon ik dan al veel moeilijk volgen, en van alles wat ik vorig jaar in het 3e heb geleerd, heb ik hooguit een 10e onthouden. Verdrietig Nu in het 4e beroeps kan ik wel weer volgen. Omdat we nu het niveau van het 6e basisschool hebben.