sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:22

gister ging ik een slof sigaretten halen bij de sigarenboer..

die pakjes die ik altijd haal kosten normaal 5 euro per stuk.. die zijn dus met 80 cent gestegen!! Boos!
dus 5,80 per pakje!!!

het is toch niet normaal meer??!! Boos!
laat je lekker ergens anders geld op verdienen!! vind dit niet normaal meer!

BraveSpots

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:24

Persoonlijk vind ik het veel te weinig. Ze mogen voor mijn part 50 euro kosten hoor...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:25

Tja er is maar 1 manier om niet die dure sigaretten meer te hoeven kopen... Stoppen met roken Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:26

haha idd, gewoon stoppen met die smerige gewoonte Vork
vind het schandalig hoeveel geld dat moet kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:26

het is idd weer duurder geworden.. en het l*llige is, dat de pakjes waar nog 3.80 op staat, ook voor 4.00 gescand worden..
omdat de code hetzelfde is.. en wij (supermarkt) kunnen daar niets aan doen.. heb ook al pakjes gezien die van 5.10 naar 5.50 gingen..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

Mensen kopen het toch wel, dus ja? Niks aan te doen. Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

Ik schrok ook van de prijzen... Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt en ging laatst even een pakje Zware van Nelle voor mijn vader halen en stond daar met 5 euro in mijn handen... te weinig dus!
Niet normaal die prijzen en dan ook nog onder het achterlijke mom dat mensen dan wel stoppen met roken... zou toch een grap zijn als iedereen idd stopt... is NL failliet door de accijnzen die misgelopen worden door het roken...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:27

Liedje schreef:
Mensen kopen het toch wel, dus ja? Niks aan te doen. Knipoog

ja en nu vaak op de illegale manier Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:29

ik heb geen overheid nodig om te stoppen met roken.. als ik zelf wil stoppen, dan doe ik dat.. niet omdat hun dat willen..
kom wel op een andere manier aan sigaretten..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:30

al zou een pakje 100 euro kosten ik stop NIET met roken ik geniet van mn sigaretje Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:30

Ach als alle rokers in Nederland 1 week stoppen met roken is de BV Nederland mooi failliet Lachen Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:31

_rosita_ schreef:
Ik schrok ook van de prijzen... Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt en ging laatst even een pakje Zware van Nelle voor mijn vader halen en stond daar met 5 euro in mijn handen... te weinig dus!
Niet normaal die prijzen en dan ook nog onder het achterlijke mom dat mensen dan wel stoppen met roken... zou toch een grap zijn als iedereen idd stopt... is NL failliet door de accijnzen die misgelopen worden door het roken...

Dus rokers zijn allemaal goedhartige geldschieters die zich zorgen maken om de begroting, en met pijn in hun hart de laatste centjes doneren om de Nederlandse economie recht te houden? Wat lief zeg...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:32

LimaMambo schreef:
ik heb geen overheid nodig om te stoppen met roken.. als ik zelf wil stoppen, dan doe ik dat.. niet omdat hun dat willen..

denk d'r precies het zelfde over.
door prijzen op te schroefen mensen dwingen te stoppen werkt niet,
dat is inmiddels toch wel duidelijk.

even reactie op dees_daan
zolang de prijs van 3,80 op het pakje staat, betaal ik die ook.
al scant de machine 10 euro, 3,80 staat d'r op, en dat kost dat pakje op dat moment.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:35

ik denk dat het welzeker helpt, iig voor jonge kinderen, het maakt iig de drempel hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:35

zoals ik al zei, daar kunnen wij niets aan doen, ik keek toevallig op de zijkant en toen zag ik dus dat daar 3.80 op stond.. balen voor de klant, maar ik kan er niets aan doen.. ik rook zelf ook, dus ik baal er zelf ook van.. maar klanten kunnen wel heel agressief er op reageren, ik kan er niets aan veranderen helaas..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:36

terorita schreef:
LimaMambo schreef:

denk d'r precies het zelfde over.
door prijzen op te schroefen mensen dwingen te stoppen werkt niet,
dat is inmiddels toch wel duidelijk.

Tuurlijk werkt dat niet, maar om geld binnen te brengen zijn rokers wel een leuke doelgroep lijkt me zo. Altijd vaste inkomens want iets doen aan die verslaving, dat gebeurt toch niet Knipoog .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:38

KiWiKo schreef:
Ach als alle rokers in Nederland 1 week stoppen met roken is de BV Nederland mooi failliet Lachen Lachen

Ja
En maar bleren dat ze het doen om mensen te laten stoppen met roken. Koe
The same met autorijden, de brandstof..
Er zijn allang goede auto's die op water en weet ik wat rijden maar het komt er maar niet door.
Waarom? Ze zijn hartstikke duur!
En de regering maar bleren dat wij minder moeten gaan rijden maar ondertussen hebben ze die belasting op brandstof hartstikke nodig, daar moeten wij niet iets tegen ondernemen, maar de regering!
Auto's zijn niet meer weg te denken en hard nodig, werk, noem maar op.

Net als met het rokers, die blijven het toch wel doen.
Erg makkelijk slachtoffer om centen te vangen.
En om dan maar te zeggen: ''al word het 50 euro per pakje'' vind ik erg kort door de bocht.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:38

als je het daadwerkelijk hadden gedaan om ons te laten stoppen dan hadden ze dat idee met die foto's beter kunnen doen.. op elk pakje een foto van eeen zwarte long..

nee dit is gewoon pure geldklopperij

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:39

Hmm,, ik was eigenlijk van plan te stoppen, en dat wat ik aan een week kwijt ben, in een pot te gooien, om dan straks mijn rijbewijs te kunnen halen. Nu heb ik wel een rede om meer in de pot te kunnen gooien Clown

maar het is wel echt duur geworden, wat denk je dan van de mensen die echt veel meoite hebben om te stoppen met roken, di ekunnen dan weet ik hoeveel geld nu aan sigaretten gaan betalen. toen ze begonnen met roken, was het nog maar een kwartje.. zie mijn pa, die kan bijna niet stoppen, want wanneer hij stopt, word hij echt dood en dood ziek... en nu moet ie maar heel veel geld gaan betalen?
tuurlijk wil ik zelf ook dat hij stopt, maar het is voor sommige mensen echt niet eenvoudig, en die mensen worden eigenlijk nu opgezadelt met het probleem..

als je snapt wat ik bedoel Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:41

Ze mogen van mij die prijs nog verdubbelen hoor. Zo hoog dat het voor jonge mensen eigenlijk onmogelijk wordt om er mee te beginnen.

En och de huidige rokers hebben het er toch wel voor over.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:42

moonfish13 schreef:
KiWiKo schreef:

Ja
En maar bleren dat ze het doen om mensen te laten stoppen met roken. Koe
The same met autorijden, de brandstof..
Er zijn allang goede auto's die op water en weet ik wat rijden maar het komt er maar niet door.
Waarom? Ze zijn hartstikke duur!
En de regering maar bleren dat wij minder moeten gaan rijden maar ondertussen hebben ze die belasting op brandstof hartstikke nodig, daar moeten wij niet iets tegen ondernemen, maar de regering!
Auto's zijn niet meer weg te denken en hard nodig, werk, noem maar op.

Net als met het rokers, die blijven het toch wel doen.
Erg makkelijk slachtoffer om centen te vangen.
En om dan maar te zeggen: ''al word het 50 euro per pakje'' vind ik erg kort door de bocht.

Slachtoffers? Ik dacht dat rokers er nog altijd zelf voor kozen om te beginnen met roken? Ze maken van zichzelf een leuke doelgroep om centen te vragen, dan moet je niet klagen, maar gewoon stoppen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:43

dees_daan, dat is natuurlijk je reinste onzin. Ik heb zelf ook jaren in een supermarkt gewerkt, daar werd gewoon gezorgd dat eerst de oude voorraad opging, en dan pas de prijs aangepast werd. En ja, dit kon per supermarkt verschillend aangepast worden. En als dit niet kan bij jullie, dat jullie winkel daar in weigert tegemoet te komen vind ik een bizarre zaak. Dit is gewoon een dikke manier van extra winst meepakken. Desnoods betaal ej iedere klant 20 cent terug, de winkel zal hier geen verlies op maken, aangezien het ingekocht is voor een lagere prijs. En ja, er zal dan een kasverschil zijn, maar dan moet er maar even een speciaal potje voor gemaakt worden.

KiWiKo

BraveSpots schreef:
_rosita_ schreef:

Dus rokers zijn allemaal goedhartige geldschieters die zich zorgen maken om de begroting, en met pijn in hun hart de laatste centjes doneren om de Nederlandse economie recht te houden? Wat lief zeg...

Yep ik ben een van de grotere BV NEderlandsponsoren....... ik drink graag een biertje of wijntje, rook behoorlijk wat af EN heb een benzineslupende auto Lachen Lachen dus een VOLMONDIGE JA!!!! Lachen

Anoniem

toch altijd grappig dat als je een topic opent, er een heleboel tegenstanders hun gal komen spugen Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:45

ach, groot gelijk... vieze stink sigaretten... als je het niet wilt/kunt betalen, moet je stoppen. Zo geld dat toch met alles in het leven?