Samsung U600 loopt steeds vast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Samsung U600 loopt steeds vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:15

Ik heb mijn Samsung U600 nu anderhalf jaar. Vorig weekend deed hij raar. Tijdens het typen van een smsje liep hij ineens vast en ging hij opnieuw opstarten. Toen ik daarna weer probeerde te smsen deed hij het weer. Zo ging dat een tijdje door, maar uiteindelijk kon ik mijn sms wel afmaken. Of ik snel of langzaam typ maakt niet uit...

Toen is het een week goed gegaan, maar nu doet hij het dus weer. Probleem is alleen dat het nu ook blijkt, ik kan gewoon niet meer smsen. Bellen lukte wel en verder loopt hij ook niet vast als ik bijvoorbeeld een spelletje doe ofzo.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen of is de enige optie terug naar de winkel? Hij is namelijk niet verzekerd en de garantie is ook verlopen. In Juni 2009 mag in een nieuwe telefoon uitkiezen, dus voor veel geld laten repareren staat ook niet echt in de planning. Gelukkig heb ik een oude Nokia 3310 die nooit dienst weigert Knipoog .

Iemand ervaringen hiermee?

Heb wel eerder problemen gehad met deze telefoon. Toen sprong het scherm op wit of zwart en dat was toen een probleem met de software. Zou me 70 euro gekost hebben, maar toen zat er dus nog garantie op...

sax89

Re: Samsung U600 loopt steeds vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:17

zou gewoon even naar de winkel gaan en vragen wat het kan zijn. misschien is het zo opgelost. vragen kost niks he.
wel iritant aangezien je nog een hele tijd moet wachten voor een nieuwe telefoon

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:19

Samsung geeft 2 jaar garantie, dus als het goed is, is je garantie nog niet verlopen. Gewoon mee terug gaan naar de winkel dus.

Edit: Software problemen zijn een beetje een probleem van Samsung, maar dit valt dus nog gewoon onder garantie!

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:22

Hoi, ik heb hetzelfde met mijn telefoon... Ook U600. Boos!
Ik kan ook niet meer smsen. Slaat dan direct vast en gaat even later op wit beeld.
Er staat dan even geduld... Daarna gaat hij uit en direct weer aan!
Wat een k*ttelefoon zeg. Ook mijn garantie is verlopen! Stoom uit je oren
Ga denk ik maar een nieuwe simpele nokia ofzo kopen.
Want de reparatie zal wel te duur zijn Geld, geld!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:52

00Jess00, ik heb dus precies hetzelfde.

Maar de verkoper vertelde mij dat ik maar één jaar garantie op de telefoon heb. Probleem is dat ik zelf pas in December tijd heb om naar de winkel te gaan...
Maar ik kan ze maandag natuurlijk altijd bellen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:55

Ik heb ook een U600, al anderhalf jaar. Maar ik heb er nooit problemen mee. Hiervoor had ik een E720, die liep wel steeds vast. Ik zou even een mail naar Samsung sturen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:02

eilleen333 schreef:
Maar de verkoper vertelde mij dat ik maar één jaar garantie op de telefoon heb. Probleem is dat ik zelf pas in December tijd heb om naar de winkel te gaan...

Dan moet je ze maar even naar Samsung zelf verwijzen, want misschien dat de winkel maar 1 jaar garantie geeft (wat niet mag trouwens, maar dat is weer wat anders) maar Samsung zelf geeft écht 2 jaar garantie.
Als jij het tot december redt en je hebt je tel dan nog geen 2 jaar, dan zou dat ook geen probleem moeten zijn.

Doet de winkel erg moeilijk, dan kan je ook rechtstreeks met Samsung contact opnemen met hun service en informatie lijn: 0900-SAMSUNG (oftewel 0900- 7267869). Kost je wel 10 eurocent per minuut, maar altijd goedkoper dan de reparatie zelf betalen!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:12

Ik had dat ook, maar dan met de U700, had hem al een jaar.
Hij sloeg ook elke keer vast werd wit en viel uit.
Ben gewoon naar de winkel gegaan en kon niet meer gemaakt worden.
Heb abbonement dus mocht gewoon een nieuwe uitkiezen.
Garantie was 2 jaar. Maar dacht dat dat bij elke samsung was?

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:58

eilleen333 schreef:
00Jess00, ik heb dus precies hetzelfde.

Maar ik kan ze maandag natuurlijk altijd bellen...

Ik dacht zelf ook dat er maar een jaar garantie op zat.
Had van de week al willen bellen naar de winkel... maar is er niet van gekomen.
Heb net wel even mijn boekjes gelezen, en in het garantieboekje staat inderdaad 24 maanden garantie Bloos
Nu maar hopen dat ze dit in de winkel ook zeggen....

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:59

Ik heb precies hetzelfde met mijn U600! we zijn terug geweest naar de winkel, maar hier zat geen garantie op zeiden ze.. ik kan hem nu niet meer gebruiken, want hij doet het altijd ook als k gewoon wat open... heel raar!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:01

u 600 is dat met touch?

ik heb mijne nu net 2 maanden, en iedere keer als ik hem aan wil doen valt hij uit, heel vreemd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:01

Hoe lang heb jij hem al dan Nathaliia?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:01

Het is dus geen zeldzaam probleem zie ik al wel... Misschien dat we daardoor wat sterker staan? Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:02

Ik heb hem nu 2jaar maar een half jaar geleden is ie er mee begonnen..

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:02

Gister nieuwe mobiel gekocht, ja hoor Samsung U600 Clown

Je kan hem vast wel laten reparen, even naar de winkel gaan!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:46

Hebben jullie toevallig een tmobile versie? toen ik mijnes kreeg deed het apparaat ook vaag. (opstarten ging moeizaam) Toen heb ik op internet gevonden hoe je de originele software er weer in kan zetten, dus ook gelijk geen roze menu's e.d meer. Clown En toen was het probleem met opstarten bij mij ook over.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:49

Bij mij gebeurt dit ook, maar gelukkig niet zo vaak. Wel is mijn batterij echt bagger, ik kan er nu nog geen dag mee doen.

Samsung geeft idd 2 jaar garantie. Toen ik mijn telefoon ophaalde dacht de verkoper eerst ook 1 jaar, maar we kwamen er samen achter dat het dus 2 jaar is.

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:51

Stoeptegel schreef:
Hebben jullie toevallig een tmobile versie? toen ik mijnes kreeg deed het apparaat ook vaag. (opstarten ging moeizaam) Toen heb ik op internet gevonden hoe je de originele software er weer in kan zetten, dus ook gelijk geen roze menu's e.d meer. Clown En toen was het probleem met opstarten bij mij ook over.

Ik heb Hi....

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:52

00Jess00 schreef:
Stoeptegel schreef:

Ik heb Hi....

Ik ook trouwens.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:54

Maar hebben jullie dan de originele samsung 'software' (of hoe heet dat..)? Of een van Hi. Want ik had dus tmobile software met allerlei functies eruit geknipt en roze menu's.
Wat ik er van begrepen heb heet dit 'branded' en is dus niet de origineel bijbehorende software met allerlei vage problemen tot gevolg.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:02

De originele software, met de zwart-oranje achtergronden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:31

Het is juist vaak de originele software van Samsung die problemen geeft, met name mbt het wit of zwart worden van het scherm, en het herstarten.
Dit is niet alleen bij de U600 zo, maar bij bijna alle Samsung modellen. Ik blijf het vreemd vinden dat ze het probleem nooit op hebben kunnen lossen.
Mijn A800 is tot 8 keer toe terug geweest, tot ik een nieuwe van ze kreeg. Ook mijn andere had hetzelfde probleem.
Grote voordeel is dat Samsung de problemen dus wel kent, en ze ook meestal zonder gedoe oplost.

Samsung geeft echt, echt waar 2 jaar garantie. Elke winkel die anders beweert moet beter de voorwaarden nakijken. Bovendien, omdat dit bekende problemen zijn, is Samsung ook nog weleens bereid om toestellen die net over die 2 jaar heen zitten ook nog gratis te repareren.
Voor degene die nog twijfelen: http://www.samsung.com/nl/support/repairpolicy/servicePolicyWarrantyMain.do

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:23

MaiMai schreef:
De originele software, met de zwart-oranje achtergronden.

Die van mij ook Knipoog
Maar ik heb wel de rode uitvoering, van "Alles is Liefde".
Dit komt alleen in beeld als ik hem aan zet.. verder heeft de software hier niks mee te maken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:25

mijn U600 heeft dezelfde fout,
ik kan enkel nog maar in ABC smsen, niet emer in T9. Echt een snerttelefoon, ik ben op zoek naar een andere want heb het echt gehad met dit ding.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:26

die van mij kreeg deze afwijking met 3 maanden,
mijn garantie is nog lang niet verlopen maar ik heb tenminste een rede om een nieuwe te kopen Clown