Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:hier heb ik wel ervaring mee ga er niet te diep op in aangezien er ook bekende op bokt zitten.
ik heb heel eenvoudig met iemand de afspraak dat we ongeveer 2 x per week even een ''bezoekje'' aan elkaar afleggen.
waarom een sexrelatie?
-omdat ik na one night stands zo'n leeg gevoel kreeg (gebruiksobject niks waard etc)
-het is vertrouwd je kan toch nog gezellig praten maar geen verplichtingen.
-je ben verzekerd van sex iets wat voor mij toch wel een hulpmiddel is om vrolijk en ontspannen te blijven (ik weet dat je dat in andere dingen ook kan vinden)
-geen verplichtingen en gezeur
- omdat je verzekerd ben van sex ga je niet op zoek naar dit soort contacten. En hierdoor heb ik ook minder wisselende contacten . (hierdoor krijg je dus ook minder snel de naam aangezien iemand die veel one night stands toch vaak als slet word beschouwd)
Nadelen??
-geen verplichtingen betekend ook dat je toch allebei kan doen en laten wat je wilt. het idee dat de ander aandacht en intimiteit met anderen ook deelt is niet altijd even prettig. (misschien kan je het jaloezie noemen ik noem het zelf altijd hebzucht)
- je moet de ander echt kunnen vertrouwen , zoniet kan je welleens slachtoffer worden van een hoop geroddel
- de ander heeft meerdere contacten dus groter risico op soa's
- je moet altijd uitkijken dat geen van beide verliefd word
- je kan er vaak met niemand over praten
In mijn omgeving zelf worden dit soort relaties niet gewaardeerd en onbegrepen. Ik kan er dus met niemand over praten. Ben ook heel bang om een verkeerde naam te krijgen. Niet omdat ik vind dat dit fout is en ik er zelf niet achtersta maar omdat me omgeving vind dat het niet kan.
Zelf twijfel ik welleens. Soms voelt het ook welleens raar. Ik spreek af , rij erheen , we praten gezellig vrijen wat en ik ga naar huis. En dan niets meer. dit geeft welleens een gevoel van leegte. Je mist toch altijd dat ene wat je alleen vind in een echterelatie. Die intimiteit het naknuffelen .
sex zonder liefde blijft heel anders.Ik vind het moeilijk uit te leggen ik denk dat je dat gevoel zelf moet ervaren.
het is misschien zo beter uit te leggen. '' de eerste keer dat je drugs gebruikt is geweldig , maar je kan daarna gebruiken wat je wilt maar die ervaring krijg je niet meer''
zo voelt het misschien voor mij bij een sexrelatie.
Je wilt niet zonder want het is gewoon prettig en lekker, maar het komt nooit in de buurt van sex met iemand waarvan je echt houd.
Ik denk dat zomaar ''scharrelen'' niet voor iedereen weggelegt is. Je moet instaat zijn sex en gevoel te kunnen scheiden.
Ik wil niet zonder sex maar wil absoluut voorlopig geen relatie meer. Ik kan gelukkig sex en gevoel redelijk scheiden. Maar het blijft altijd moeilijk.
Relaxed schreef:Ach, scharrelen is gewoon heel vaag, vaak zijn er geen concrete afspraken.. Eigenlijk is er maar één regel en dat is dat je vooral niet verliefd moet worden..
Bij mij is het erop uitgelopen dat ik was vreemdgegaan, ontzettend veel spijt had en het na harde woorden, veel huilen en spijtbetuigingen een echte relatie is geworden.
Rosa_ schreef:Aanrader áls je niet echt heel veel voelt voor die persoon, maar hem wel 'leuk' vind. Niet doen als je helemaal weg bent van die persoon, want als hij dan wat doet met een ander onder het mom van we hebben geen relatie dan ben je kapot en dat is minder.
Ik vind dat er eigenlijk niet iets bestaat als vreemdgaan bij een scharrel, maar het voelt denk ik toch rot als het wel gebeurt dus dat is beetje moeilijk te zeggen.
Don't is het teveel aan iemand gaan binden als diegen geen relatie wil (nu of later), want daar doe je jezelf niet echt veel goeds mee.

Silvaantje schreef:ja en hoe zou je je voelen als jij een vriend had en die zou dat doen?