De regels van het scharrelen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

De regels van het scharrelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:41

Wat is geoorloofd en wat vooral niet als je met iemand 'scharrelt'?

Bestaat er iets als vreemdgaan als je alleen 'scharrelt'
of is zoenen met iemand anders uit den boze?

Hoe hebben jullie het scharrelen ervaren?
aanrader of juist niet?
Do's en don'ts?

vertel het hier!

Rosa_

Re: De regels van het scharrelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:49

Aanrader áls je niet echt heel veel voelt voor die persoon, maar hem wel 'leuk' vind. Niet doen als je helemaal weg bent van die persoon, want als hij dan wat doet met een ander onder het mom van we hebben geen relatie dan ben je kapot en dat is minder. Clown

Ik vind dat er eigenlijk niet iets bestaat als vreemdgaan bij een scharrel, maar het voelt denk ik toch rot als het wel gebeurt dus dat is beetje moeilijk te zeggen.

Don't is het teveel aan iemand gaan binden als diegen geen relatie wil (nu of later), want daar doe je jezelf niet echt veel goeds mee. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:52

Ach, scharrelen is gewoon heel vaag, vaak zijn er geen concrete afspraken.. Eigenlijk is er maar één regel en dat is dat je vooral niet verliefd moet worden..

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 18:06

daar ben ik het wel mee eens ja.

ik heb een hele goede ervaring met het scharrelen, echter was dit een paar jaar geleden..
dit was heel vrijblijvend, en met een instelling van 'we zien wel waar t schip strand'
we waren ook totaal niet afhankelijk van elkaar. dus ideaal.
we hadden we niet zoiets van je mag niet met andere zoenen oid..

maar nu is het zo, dat iemand waar ik al eerder mee gezoend heb (en ik gewoon heel leuk vind),
maar het te druk voor een relatie heeft, zei van Joh ik vind je wel heel leuk enzo.. maar te druk om 'verplicht' aftespreken dus, vrijblijvende basis, gewoon zonder de verplichtingen enzo.. maar hij zegt wel.
dan ga ik alleen voor jou en niet voor anderen.

is dit slim?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:21

Uhm ja scharrelen dat doen kippen, dat werkt prima omdat ze zich niet binden aan het voedsel. Het lijkt mij, op de manier zoals TS het bedoelt, niet werken.
Wil je toch scharrelen maak dan goede afspraken en maak elkaar duidelijk ofje wel of niet om elkaar geeft en zo ja hoeveel.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:24

hmmm, lastig, er bestaat zoiets als jaloezie..
Sommige vinden het niet zo leuk, andere intresseerd het niets..

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:27

Hier heb ik ooit al eens een stuk over geschreven even zoeken

Citaat:
hier heb ik wel ervaring mee ga er niet te diep op in aangezien er ook bekende op bokt zitten.

ik heb heel eenvoudig met iemand de afspraak dat we ongeveer 2 x per week even een ''bezoekje'' aan elkaar afleggen.

waarom een sexrelatie?
-omdat ik na one night stands zo'n leeg gevoel kreeg (gebruiksobject niks waard etc)
-het is vertrouwd je kan toch nog gezellig praten maar geen verplichtingen.
-je ben verzekerd van sex iets wat voor mij toch wel een hulpmiddel is om vrolijk en ontspannen te blijven (ik weet dat je dat in andere dingen ook kan vinden)
-geen verplichtingen en gezeur
- omdat je verzekerd ben van sex ga je niet op zoek naar dit soort contacten. En hierdoor heb ik ook minder wisselende contacten . (hierdoor krijg je dus ook minder snel de naam aangezien iemand die veel one night stands toch vaak als slet word beschouwd)

Nadelen??
-geen verplichtingen betekend ook dat je toch allebei kan doen en laten wat je wilt. het idee dat de ander aandacht en intimiteit met anderen ook deelt is niet altijd even prettig. (misschien kan je het jaloezie noemen ik noem het zelf altijd hebzucht)
- je moet de ander echt kunnen vertrouwen , zoniet kan je welleens slachtoffer worden van een hoop geroddel
- de ander heeft meerdere contacten dus groter risico op soa's
- je moet altijd uitkijken dat geen van beide verliefd word
- je kan er vaak met niemand over praten

In mijn omgeving zelf worden dit soort relaties niet gewaardeerd en onbegrepen. Ik kan er dus met niemand over praten. Ben ook heel bang om een verkeerde naam te krijgen. Niet omdat ik vind dat dit fout is en ik er zelf niet achtersta maar omdat me omgeving vind dat het niet kan.

Zelf twijfel ik welleens. Soms voelt het ook welleens raar. Ik spreek af , rij erheen , we praten gezellig vrijen wat en ik ga naar huis. En dan niets meer. dit geeft welleens een gevoel van leegte. Je mist toch altijd dat ene wat je alleen vind in een echterelatie. Die intimiteit het naknuffelen .
sex zonder liefde blijft heel anders.Ik vind het moeilijk uit te leggen ik denk dat je dat gevoel zelf moet ervaren.

het is misschien zo beter uit te leggen. '' de eerste keer dat je drugs gebruikt is geweldig , maar je kan daarna gebruiken wat je wilt maar die ervaring krijg je niet meer''

zo voelt het misschien voor mij bij een sexrelatie.
Je wilt niet zonder want het is gewoon prettig en lekker, maar het komt nooit in de buurt van sex met iemand waarvan je echt houd.

Ik denk dat zomaar ''scharrelen'' niet voor iedereen weggelegt is. Je moet instaat zijn sex en gevoel te kunnen scheiden.

Ik wil niet zonder sex maar wil absoluut voorlopig geen relatie meer. Ik kan gelukkig sex en gevoel redelijk scheiden. Maar het blijft altijd moeilijk.

Deze 2 x per week is met dat persoon over. Nu is het weer een nieuwe. Ja regels lastig er zullen altijd een soort van gevoelens zijn. probeer jaloezie te onderdrukken en juist te genieten van de vrijheid. Is het een potentiele lover tsja .. dan ligt alles anders

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:41

Relaxed schreef:
Ach, scharrelen is gewoon heel vaag, vaak zijn er geen concrete afspraken.. Eigenlijk is er maar één regel en dat is dat je vooral niet verliefd moet worden..

Haha, dat is absoluut regen nummer 1 Haha!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:42

Ja daar had ik het gister nog over met mijn scharrel, of het geoorloofd is om vreemd te gaan voorzover je dat dus vreemdgaan kan noemen enzo. ik vind van wel want tsja waarom scharrel ja anders,dan kan je net zogoed iets met elkaar beginnen.

voordeel van scharrelen is JUIST dat er helemaal geen regels enzo en verplichtingen aan vast zitten..
heerlijk!

oh en persoonlijk vind ik het een regel dat je van de vent van een ander afblijft!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:47

Het ligt eraan wat je wilt.
1 tip: zorg wel dat je dingen vantevoren afspreekt. Knipoog Bij mij is het erop uitgelopen dat ik was vreemdgegaan, ontzettend veel spijt had en het na harde woorden, veel huilen en spijtbetuigingen een echte relatie is geworden.

En realiseer je ook of het je niet heel veel pijn zou doen als híj met iemand anders zou zoenen, dan is het misschien niet handig het jezelf aan te doen.

En verder; geniet ervan! Vork

*zucht* wil ook weer scharrel Tong uitsteken

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:48

Rosa_ schreef:
Aanrader áls je niet echt heel veel voelt voor die persoon, maar hem wel 'leuk' vind. Niet doen als je helemaal weg bent van die persoon, want als hij dan wat doet met een ander onder het mom van we hebben geen relatie dan ben je kapot en dat is minder. Clown

Ik vind dat er eigenlijk niet iets bestaat als vreemdgaan bij een scharrel, maar het voelt denk ik toch rot als het wel gebeurt dus dat is beetje moeilijk te zeggen.

Don't is het teveel aan iemand gaan binden als diegen geen relatie wil (nu of later), want daar doe je jezelf niet echt veel goeds mee. Lachen

Eens! Alleen het 'vreemdgaan' vind ik anders... vooral als die andere weet dat je alleen maar scharrelt... anders heeft t geen zin om te scharrelen Tong uitsteken

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:51

Volgens mij heeft scharrelen geen regels:P
Ik heb t zelfs met mijn scharrel 9 die hier vanacht toevallig nog was:p) over mooie vrouwen voor hem en mooie mannen voor mij Lachen
Verder issie een van mijn beste vrienden, dus dus mssn wel anders dan een random uit de kroeg of van n festival meegenomen scharrel Tong uitsteken

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:58

ohww wat een leuk onderwerp!!
zelf scharrel ik ook met iemand maar hij heeft een vriendin.ik weet dat sommige dat niet vinden kunnen maar ik vind het veiliger.
zo weet ik zeker dat hij ook weet dat het een tijdelijk iets is en ik weet zeker dat ze me niet kunnen verbieden met iemand anders iets te doen want ze hebben zelf een vriendin.
alleen ben ik nog steeds ontevreden met mijn scharrel van nu want hij komt veel te vaak en hij vraagt ook steeds wat ik ga doen en met wie.
hij zegt dat het hem niet kan schelen maar als ik geen andwoord geef blijft hij door zeuren.
dus tja helmaal waterdicht is mijn plan dus niet.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:04

ja en hoe zou je je voelen als jij een vriend had en die zou dat doen?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:05

Scharrelen, in mijn ogen, heeft gewoon geen regels. Je hebt af en toe eens wat 'pleziertjes' samen, maar verder geen verplichtingen. Ik heb zo een tijdje een 'vaste scharrel' gehad, een jongen waar ik vroeger dolverliefd op geweest was, maar in die periode helemaal niets mee wilde beginnen. Hij voelde daar net hetzelfde over, hij vond mij nog steeds wel leuk en knap, maar wilde gewoon helemaal geen relatie of iets dergelijks. We kwamen goed overeen en vonden elkaar best wel leuk, niet meer niet minder. Uiteindelijk heeft dat een dik half jaar geduurd (totdat ik een vriend kreeg), dat ik regelmatig eens naar hem ging of hij naar mij. En daar vind ik mezelf in de uitleg van VALERN ook wel terug... Een 'vaste scharrel' is gewoon leuker omdat je elkaar wel kent, je voelt je niet zo leeg en 'gebruikt' als bij een one-night-stand, het is niet zo dat je smorgens bij jezelf denkt 'fiets, wat heb ik gedaan, maken dat ik wegben'. En elke keer dat wij samen waren hadden wij ook wel serieuze gesprekken over liefde en relaties en seks en... Maar we hadden tegenover elkaar zeker geen afspraken, je kan niet 'bedrogen' worden in zo'n relatie, gewoon omdat er geen relatie is. Geen van ons beiden heeft ook ooit serieus gevraagd achter andere jongens of waar je heen gaat of met wie of... Wel bv omdat ik het wel interessant vond om eens te weten hoeveel anderen er nog waren, maar nooit serieus om 'te controleren'. Dan zit het ergens wel wat fout.. Te veel gevoelens in zo'n situatie is nooit echt goed.

Als hij zou gezegd hebben: We doen het zo, zonder verbintenissen of verplichtingen, maar ik ga dan wel alleen voor jou (of jij mag niet meer voor iemand anders gaan), dan zou ik al meteen heel snel gaan lopen zijn.... Want dat zit je in een relatie, zonder een relatie te hebben en daar komen zoiezo frustraties uit verder.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:33

Silvaantje schreef:
ja en hoe zou je je voelen als jij een vriend had en die zou dat doen?

dat zou betekenen dat mijn relatie niet goed zit.
niet alle mannen zouden dat doen en ik hoop er een te vinden die dat niet doet.
nou moet ik ook zeggen dat die meisjes van die jongens het ergens wel weten ze zijn allemaal al een keer betrap(niet met mij gelukkig)
en dan vind ik dat ze dat wel kunnen verwachten als ze met zo een jongen gaan.
en ik vind dat ook niet echt mijn probleem

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:36

Ben het absoluut eens met regel 1: niet verliefd worden.

Als de andere "vreemdgaat" en jij voelt daarbij heel veel jaloezie ben je waarschijnlijk toch wel iets verliefd geworden. Enigste oplossing is dan elkaar los laten anders gaat het alleen maar pijn doen. Je moet elkaar helemaal vrij kunnen laten als je scharrelt en je moet elkaar kunnen vertrouwen dus wat er gebeurt blijft tussen jullie twee.

Hoe kijken jullie naar het tijdverdrijf als je bij je scharrel bent? Ik had een tijdje een scharrel waren ik uiteindelijk meer me aan het kletsen dan sexen was, dan vond ik best wel moeilijk omdat ik sex veel minder aan liefde koppel en juist de dingen er om heen wel zoals het samen plezier hebben en knuffelen enzo en gewoon in elkaars armen in slaap vallen. Ik kreeg dus ook gevoelens voor deze jongen en ben er mee gestopt, was moeilijk maar er zat echt geen toekomst in. Gaan jullie ook alleen heen met hoofd reden sex of is het bij jullie meer tijd door brengen met andere dingen?

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:41

Nog een vraag. Wat vertellen jullie je nieuwe scharrel als hij vraagt naar je laatste scharrel(met wie je hebt afgesproken dat jullie je mond houden)?

Ik zit nu in deze situatie en weet echt niet wat ik er mee moet want deze twee scharrels zijn ook nog elkaars neven(ja was echt niet gepland). Van mij mag mijn nieuwe scharrel best weten wie mijn vorige was maar ik wil dat eerst met mijn oude scharrel bespreken(als ik een afspraak maak om me mond te houden wil ik me daar aan houden en dat verwacht ik ook van andere) maar ik heb ook met mijn nieuwe scharrel de afspraak om voorlopig onze mond te houden dus als ik met mijn oude scharrel(zijn neef) ga praten dan hou ik me niet aan de afspraak met mijn nieuwe scharrel.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:51

Dat hoef je hem toch niet te vertellen?
Als hij bepaalde dingen wil weten ok, maar je hoeft geen namen te noemen....
Een scharrel is om dingen simpel te houden, als je in lastige situaties wil komen neem je wel een relatie Clown

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:55

Ja maar het zijn neven en ik ben bang dat ze het elkaar gaan vertellen, je beste vriendin weet ook van jou met wie je scharrelt. ik wil gewoon niet dat hij het na een half jaar hoord en dan kwaad word omdat ik heb gelogen.

En of deze jongen echt een scharrel blijft weet ik niet we vinden elkaar erg leuk maar willen rustig aan doen.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:59

Dan idd eerst met de een overleggen, en als die het goed vind dan met de ander.
Maar als je vorige scharrel het nou niet goed vind wat dan?

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:04

Ja dan moeten we heel duidelijk afspreken dat we allebei onze mond houden wat er ook gebeurt. Tot nu toe hebben we allebei onze mond kunnen houden.

Ik vind het gewoon zo'n rot situatie want ik moet als sowieso een afspraak breken, want mijn ex scharrel komt er nu gelijk achter wie mijn nieuwe is als ik met hem ga bespreken en ik hoop echt dat hij niet jaloers word(ik was met hem gestopt omdat er iets te veel verliefde gevoelens opkwamen)

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:15

Tja, is en lastige situatie.....
Volgende keer niet een familielid nemen Knipoog

Ik denk dat ik zelf zou wachten met dit alles, totdat je zeker weet dat het echt iets gaat worden met je nieuwe "scharrel".
Want als het serieus word is het neem ik aan ook geen geheim meer, en verbreek je die afspraak dus niet.
Dan zal het geprek met je oude scharrel ook wel anders lopen als die doorheeft dat het voor het eggie is.
Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe close de neven met elkaar zijn....

Succes in ieder geval!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:19

Dank je. Ik ga nog even afwachten hoe het loopt.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:40

Scharrels... Sja.
Ik weet het niet zo goed wat ik er van vind.
Aan de ene kant is het relaxt, want je hebt geen verplichtingen die je in een relatie wel hebt: er 24 uur per dag voor elkaar zijn bladiebla, bij de familie op bezoek en weet ik veel wat.
Maar aan de andere kant; vastigheid is juist iets waar ik wel heel veel waarde aan hecht, dat je zeker bent van iemand. Dat je niet alleen maar gebruikt wordt voor de seks...
Ach, je moet indd gewoon er voor zorgen dat je niet verliefd wordt, en er dan ook sowieso NIET mee doorgaan voordat je vertelt hebt aan de ander dat je meer voelt. Dán krijg je vervelende situaties.

Maarre over het algemeen, nee doe mij maar een vaste relatie, veel fijner.