Alcohol minder taboe dan drugs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JeaulijnJarig

Alcohol minder taboe dan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:38

Hoi, naar aanleiding van een ander topic (Accepteren jullie drugsgebruik van jullie vriend/man?) open ik dit topic.

Alcohol is veel minder taboe, terwijl er hierbij veel meer doden en gewonden vallen. Het aantal alcoholgebruikers is groter dan het aantal drugsgebruikers. Toch is de overheid drukker met het drugsbeleid, nu ook met zero tolerance op feesten enzo.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen? Ik vind het zelf moeilijk om te verwoorden waarom alcohol 'minder erg' is dan drugs.

verootjoo

Re: Alcohol minder taboe dan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:40

ja die snap ik ook niet. Ik krijg rare blikken als ik zeg dat ik met een paar vriendinnen wel eens een spacecake bak, terwijl ze zichzelf elk weekend klemzuipen. Imo is dat net zo erg, zo niet erger dan 2x per jaar 1 spacemuffin Verward

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:45

Ik vind dat je dat heel mooi verwoord hebt, het richt beide ook schade aan in de hersenen. Punt is, dat degene die aan het hoofd staan van ons land, vaak nooit in aanraking zijn gekomen met drugs, maar ze vinden het bij voorbaat al slecht, dus wordt het verboden. Alcohol niet, want het zou zonde zijn als ze niet een glaasje champagne zouden mogen drinken wanneer ze weer wat overwonnen hebben oid.
Daarom blijft dit gewoon stand houden.

Maar ik vind dat je het mooi verwoord hebt.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:45

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Alcohol is nét zo slecht voor je lichaam als andere drugs, het valt ook niet voor niks onder de harddrugs!
Het is alleen sociaal acceptabel om alcohol te drinken, en niet om andere drugs te gebruiken.

Er gaan zelfs relatief meer mensen dood (direct en indirect) aan alcoholgebruik dan aan overig harddrugs gebruik, en dan nog hoor je mensen daar niet over...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:51

De regering vangt behoorlijk belasting op de alcohol verkoop.
Als ze dat verbieden krijgen ze minder geld binnen Knipoog

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:24

Sja, je hebt wel gelijk, maar drugs geeft ook veel schade...
bijna iedereen die ik ken, drinkt wel is, en sommige elk weekend.. maar functioneren verder nog wel.. veel mensen die ik ken, gebruiken drugs, en daar is niks meer van waard.. ookal doen ze het alleen in het weekend..
dus ik ben wel blij dat de regering zo streng is tegen drugs, want daardoor ben ik veel vrienden verloren..
ik heb trouwens niks tegen drugs, van mij mag iedereen t gebruiken, als je weet wat je doet! helaas wisten een aantal vrienden van mij dit niet..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:35

Ik snap het ook niet hoor, als iemand afentoe eens een jointje rookt is diegene een junk en de rest. Maar als je je ieder weekend lam zuipt is het wel normaal Verward

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:39

MaaikeMo schreef:
bijna iedereen die ik ken, drinkt wel is, en sommige elk weekend.. maar functioneren verder nog wel.. veel mensen die ik ken, gebruiken drugs, en daar is niks meer van waard.. ookal doen ze het alleen in het weekend..
dus ik ben wel blij dat de regering zo streng is tegen drugs, want daardoor ben ik veel vrienden verloren..
ik heb trouwens niks tegen drugs, van mij mag iedereen t gebruiken, als je weet wat je doet! helaas wisten een aantal vrienden van mij dit niet..

Nou ik heb het precies andersom Haha! wie drinkt,zijn leven is niks meer waard.. (goh wat een benoeming, niks meer waard.. vreselijk)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:57

ik vind helemaal niet dat de overheid minder doet aan alcohol dan aan drugs. De overheid investeerd bakken met geld om mensen voor te lichten over alcohol gebruik (al dan niet in combinatie met verkeer) ...

en de consequenties voor alcohol in het verkeer zijn behoorlijk groot...

vind je stelling dus een beetje onzin

overigens vind ik zero tolerance op feesten niet meer dan normaal. Alcohol is legaal, drugs niet. Ook al is alcohol legaal, doen ze er meer dan genoeg aan om mensen voor te lichten....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:01

softdrugs zijn ook legaal. En met alcohol verlies je meer hersencellen dan met een jointje Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:02

MaaikeMo schreef:

Ik ben iemand verloren aan alcohol, moet de regering dan maar ook zo streng daar tegen zijn Verward Daarbij zit er nogal een verschil in softdrugs of harddrugs. Alcohol valt onder de harddrugs, wiet en hasj, en tabak (sigaretten/sigaren) vallen onder softdrugs.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:04

Het is beiden even slecht, alcohol spekt alleen de staatskas.

Alcohol maakt altijd nog veel meer slachtoffers en is lichamelijk desastreuser dan drugs

maar goed, beiden zijn verkrijgbaar, beiden zijn schadelijk en beiden zijn met verantwoord gebruik een leuke aanvulling op een leuke avond.

Het is niet de drugs/drank die gevaarlijk is, maar de gebruiker die hem gevaarlijk maakt

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:06

Het is net hetzelfde met tabak.
Superslecht voor de gezondheid maar algemeen aanvaard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:07

Smystique schreef:
Het is beiden even slecht, alcohol spekt alleen de staatskas.

Alcohol maakt altijd nog veel meer slachtoffers en is lichamelijk desastreuser dan drugs

maar goed, beiden zijn verkrijgbaar, beiden zijn schadelijk en beiden zijn met verantwoord gebruik een leuke aanvulling op een leuke avond.

Het is niet de drugs/drank die gevaarlijk is, maar de gebruiker die hem gevaarlijk maakt

mag ik je even quoten??

ben het helemaal met je eens namelijk...de gebuiker die is gevaarlijker dan de drugs zelf namelijk

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:07

CleovG schreef:
Ik snap het ook niet hoor, als iemand afentoe eens een jointje rookt is diegene een junk en de rest. Maar als je je ieder weekend lam zuipt is het wel normaal Verward

hier ga ik helemaal in mee !
maar alcohol gebruik word normaal gevonden en drugs, nee dat kan dan weer echt niet door de beugel Gestoord
terwijl alcohol zelf gelijk is aan harddrugs...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:13

Ik denk dat de "verslavende" factor nogal bepalend is bij de beleidsmakers.

Persoonlijk ben ik een zeer matige drinker (max 2 glazen per week, soms gaan er weken voorbij zonder een druppel) en ik vind dat de risico's van alcoholgebruik vaak gebaggetaliseerd worden. In mijn ogen is het roken van een jointje of slikken van XTC/MDMA niet veel anders dan een behoorlijk aantal glazen alcohol.

Echter, van het drinken van 1 wijntje ben je niet meteen verslaafd of een alcoholist.
Bij het gebruiken van drugs is de kans op een verslaving vele malen groter. Vooral bij het gebruik van cocaïne, heroïne, speed, chrystal meth en dat soort troep.

Ik denk dus dat er daarom onderscheid gemaakt wordt. Maar wat mij betreft moeten softdrugs helemaal gelegaliseerd worden. En niet van die rare regelgeving als: je mag het niet telen (in grote hoeveelheden), wel gebruiken, je mag het wel verkopen, maar niet aankopen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:13

ellepel schreef:
Smystique schreef:

mag ik je even quoten??

ben het helemaal met je eens namelijk...de gebuiker die is gevaarlijker dan de drugs zelf namelijk

Hey, wat grappig, jij ook weer hier Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:15

ach ja ik zag jou staan en ik dacht van heeeee,laat ik ook es wat neerzetten hier Tong uitsteken

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:18

Ik heb liever een jongen die blowt dan die drinkt. Dat komt omdat ik zelf ook niet drinkt. En elke keer als ik een jonge ontmoet is het best toevallig dat die jongen niet drinkt. Ik haat jongens die drinken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:38

nou ik weet niet hoor, maar ik heb de laatste 5 jaar nog geen enkele reclame spot gezien dat een joint roken zo slecht voor je is. Terwijl de ene BOB reclame na de andere "je kinderen alcohol geven beschadigd de hersen cellen" reclame je om de oren vliegen...

oftewel, de overheid doet hartstikke veel aan alcohol gebruik, dus er wordt helemaal niet moeilijker gedaan over alcohol dan over drugs.

Ik zou illegale drugs absoluut niet accepteren van mijn vriend of man, maar ik zou het ook niet accepteren als hij zich avond na avond klem zuipt... kijk een keertje dronken moet kunnen, gebeurd mij ook wel eens, maar dat is iets anders...

TS doet een uitspaak naar aanleiding van een bewering en in mijn ogen klopt die bewering helemaal niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:50

ik denk dat je er nog verstelder van zult staan als je er achter komt hoeveel drugs en verwanten gebruikt worden door diezelfde overheid die wel borrel lust

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:56

wheheheheh inderdaad de grootste managers, advocaten etc, allemaal cokesnuivers

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:13

en wat denk van wel 40% van de beroepsbevolking die snachts dan werkt?
wat denk je hoe die wakker blijven??
flink veel sterke koffie?
Huilen van het lachen ja vast...met extra caffeine zeker? ROFL

daar word een hoop speed gebruikt...
en dan heb je nog alle juppen die het liefste alles tegelijk gebruiken, en zo kom je dan de bevolking wel weer rond

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:32

Mijn vriendje drinkt bijna niet meer omdat ik het zo vervelend vind. Heb echt een hekel aan dat gezuip. Ik ben een ontzettende levensgenieter, dus een blowtje en drankje op z'n tijd vind ik helemaal niet storend. Zolang het maar niet dagelijks gebeurd.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:39

Ik irriteer me al jaren aan het onderscheid drugs en alcohol. Er gaat een achterlijke toerist dood door dom gebruik van paddo's en paddo's worden verboden. Hoeveel doden vallen er wel niet door alcohol? Er wordt de laatste tijd wel meer aandacht aan besteed om mensen bewuster te maken van de gevaren van alcohol. Maar maatschappelijk is alcohol altijd nog zeer geaccpeteerd. Als je niet 'gezellig' een glaasje mee drinkt ben je raar of een mietje. Maar als je zegt af en toe paddo's te gebruiken, dan word je raar aangekeken. Alcoholverslaving wordt nog altijd zwaar onderschat vind ik.

_Sigrid_ schreef:
Ik denk dat de "verslavende" factor nogal bepalend is bij de beleidsmakers.

Persoonlijk ben ik een zeer matige drinker (max 2 glazen per week, soms gaan er weken voorbij zonder een druppel) en ik vind dat de risico's van alcoholgebruik vaak gebaggetaliseerd worden. In mijn ogen is het roken van een jointje of slikken van XTC/MDMA niet veel anders dan een behoorlijk aantal glazen alcohol.

Echter, van het drinken van 1 wijntje ben je niet meteen verslaafd of een alcoholist.
Bij het gebruiken van drugs is de kans op een verslaving vele malen groter. Vooral bij het gebruik van cocaïne, heroïne, speed, chrystal meth en dat soort troep.

Ik denk dus dat er daarom onderscheid gemaakt wordt.

Ik ben het met je eens dat de verslavende factor een belangrijke factor is, daarom is ook de indeling hard en soft gemaakt. Drank valt niet voor niets onder harddrugs. Softdrugs en smartdrugs zijn minder verslavend dan harddrugs. Maar onder de harddrugs zitten natuurlijk ook weer verschillen. Na een keer LSD of XTC gebruikt te hebben, ben je ook niet meteen verslaafd. Dan kun je ook nog onderscheid maken in geestelijke en lichamelijke verslaving.

_Sigrid_ schreef:
Maar wat mij betreft moeten softdrugs helemaal gelegaliseerd worden. En niet van die rare regelgeving als: je mag het niet telen (in grote hoeveelheden), wel gebruiken, je mag het wel verkopen, maar niet aankopen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Helemaal mee eens. Er wordt met dit rare beleid een criminele sector gemaakt, wat helemaal niet nodig is.