Wat te doen "onenigheid" met docent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Wat te doen "onenigheid" met docent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:12

Ja, wat te doen.
Ik ben inmiddels 4e jaars student aan de Haagse Hogeschool, ik heb dus al heel wat docenten en leerkrachten meegemaakt.
Maar deze man, tja...
Laat ik het zo zeggen, wij kunnen absoluut niet (meer) door 1 deur.

In mijn 3e jaar was hij mijn begeleider vanuit school. Ik moest namelijk 3 dagen per week stage lopen (nu nog steeds).

Inmiddels is er redelijk wat gebeurd, van kleine dingen (woede uitbarstingen van hem voor de klas, verslagen pas na 6 weken nakijken, zwaar demotiverende opmerkingen maken) tot grotere dingen (een 5 geven voor een verslag, vervolgens de her inleveren en daar een 3,5 voor krijgen, afspraken niet nakomen etc).

Voordat ik kan afstuderen moet ik nog 3 cijfers binnen krijgen (2 verslagen die nog herkanst moeten worden, en 1 mondeling waar ik nooit een 1e kans voor heb gehad). En ja, helaas alle 3 de dingen bij hem.
Omdat ik hier heel erg tegenop zag heb ik hier een gesprek overgehad met mijn studieloopbaan begeleider.
Zij heeft mijn verhaal gehoord, en besloten dat dit voor haar "te hoog gegrepen" is en ik het met de opleidings coördinator moest bespreken.

2,5 week geleden heb ik dat gesprek gehad met deze opleidings coördinator.
Na de hefst vakantie zou ik horen hoe nu verder, en ja dat heb ik nu gehoord. Min of meer dan.
Ik heb een mail gekregen van deze docent....
Ik wil eigenlijk absoluut niks meer met deze docent te maken hebben, en ook niks met hem afronden.

Hoe kan ik dit zo goed mogelijk aanpakken?

Mars

Re: Wat te doen "onenigheid" met docent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:40

Als ik het goed begrijp moet je van deze docent nog 3 cijfers krijgen en je gaat er vanuit dat dit onvoldoendes zullen zijn omdat deze man jou persoonlijk wil pakken, begrijp ik dit goed? Als het er echt zo aan toe gaat lijkt mij dat een zeer slechte zaak en absoluut niet de manier hoe het er op een Hogeschool aan toe hoort te gaan, want dit is natuurlijk niet professioneel
Je hebt een gesprek met de coordinator gehad en dit heeft onvoldoende resultaat gehad? Dan zou ik onmiddelijk teruggaan en de situatie nogmaals uitleggen.
Er hangt tenslotte behoorlijk wat van af, het gaat over jouw toekomst en dat mag zeker niet verpest worden door een persoonlijke vete met een docent.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:34

Aan de coordinator heb ik duidelijk mijn verhaal gedaan. Ik heb haar gemeld dat ik niks meer met deze docent wil afhandelen.

Deze docent stuurde mij een mailtje met daarin:

Citaat:
Ik begreep van mevrouw .... (coordinator) dat je er tegen opziet om bij mij langs te komen.
Ik begrijp niet helemaal waarom, moet ik je zeggen. Ik dacht dat we samen met Frits (= mijn werkgever) afspraken hadden gemaakt over hoe jij verder zou gaan. Blijkbaar is daar een en ander bijgekomen. Ik weet alleen dat je Al nog niet geheel op orde is. Het lijkt me een goede zaak dat je een keer een afspraak met me maakt om te bezien hoe we jouw vervelende gevoel en de AL omissies kunnen wegwerken.

MVG .....

Ik vind het vreemd dat hij niet doorheeft wat er speelt, aangezien ik (en mijn werkgever) hem erop hebben gewezen dat hij zich niet aan zijn afspraken houdt. Ik heb de coordinator daar zelfs bewijs van gegeven.
Ik vond het ook vreemd dat hij geen normale taal in zn mailtje zet. Wie gebruikt nou het woord omissie(s).
Ik ken het niet, en heb het dus opgezocht. Betekend gewoon weglating/verzuim. Wel jammer dat zoiemand dan meteen ambtelijke taal moet gaan gebruiken.

De coordinator heeft van mij tijdens het gesprek ook een begeleidende brief gekregen met een aantal punten waar ik problemen mee heb met deze docent, en dat ik niks meer met hem te maken wil hebben en niks meer met hem wil afhandelen.

Die 3 cijfers ga ik inderdaad vanuit dat ik die bijvoorbaat al onvoldoende heb, althans, van 2. Van het mondeling weet ik het zeker. Daar zit immers niemand "extra" bij.

Maar je hebt, ik kan dit beter direct weer aankaarten bij de coordinator. Mocht ze er echt op staan dat ik het met de docent afhandel dan mag zij alles nog een keer controleren. Dan wordt mijn verslag gewoon bij 2 mensen ingeleverd.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:33

Nou ja, ik vind het juist een hele prima mail van die man. Hij wil de problemen uitpraten en tot een oplossing komen. Vind het niet erg volwassen van jou dat je eigenlijk maar aangeeft dat je niets meer met hem te maken wil hebben. Dat schiet natuurlijk niet op. Ik zou gewoon met die man (en eventueel de coordinator erbij) om de tafel gaan zitten en afspraken maken en op papier zetten. Je kan beter actie ondernemen en productief worden.