Zoals de meeste bokkers hier heb ik een hart voor paarden, dus werken in de paarden leek voor mij het meest voor de hand liggend. Ik realiseer me dat er geen droog brood in te verdienen valt en dat het alles behalve licht werk is, maar ik ben wel bezig met een vak waar ik van hou. Mijn ouders hebben aangegeven mij te zullen steunen in een familiebedrijf als ik voor een opleiding in de paarden kies. De droom zou natuurlijk zijn om als gezin een eigen spulletje te beheren en managen. Ik vind het geweldig om paarden te trainen en met ze bezig te zijn en weet uit ervaring dat het een harde wereld is, toch overweeg ik deze optie nog steeds.
Daarnaast fotografeer ontzettend graag, heb een eigen fotografiebedrijfje (KG Images) en ben altijd met mijn spiegelreflex in de weer om alles vast te leggen. Het liefst maak ik aparte platen en ik ben dan ook vaak aan het experimenteren en verdien er een zakcentje mee bij.
Naast beelden vastleggen door een fotocamera, ben ik graag met een videocamera in de weer en film alle leuke gebeurtenissen. Mijn tekendocenten dachten aan de filmacademie omdat ik met school een film gemaakt heb waar ik de productie, regie, editing en script van heb gedaan. Door tijd gebrek aan het einde van het jaar hebben we de film helaas niet kunnen afronden, maar er is wel een trailer uitgekomen waar iedereen ontzettend enthousiast over was (deze kan je trouwens hier vinden: Doodsangst trailer)
Dan is er nog het schrijven, ook daar ben ik ontzettend vaak mee bezig. Ik heb meerdere verhalen lopen, schrijf vaak teksten voor bijv. een schoolkrant, etc. en vind het heerlijk om mensen met mijn werk te vermaken. Een aantal verhalen staan ook hier op bokt en zijn via mijn profiel terug te vinden, voor de geïnteresseerden. Journalistiek hier misschien een idee?
Als laatste is er reizen (wat ik overigs graag doe in combinatie met fotografie, want alles moet natuurlijk vastgelegd worden). Het liefst ben ik minimaal 4 keer per jaar weg van huis en het lijkt me geweldig de wereld te ontdekken. Mijn probleem is echter dat alleen mijn Engels en Nederlands goed is en ik een enorme kneus ben in talen als Duits, Frans en Spaans. Toch lastig als je eventueel het toerisme in zou willen.
Eigenlijk heb ik hierboven dus 5 richtingen staan (paarden, fotografie, film, journalistiek en reizen) en een keuze maken? Ik weet het echt niet. Tot gister dacht ik dat een opleiding in de paarden het zou gaan worden, maar na de open dag op Deurne was ik er vrij snel achter dat dit het niet was. Tja, en wat dan? Journalistiek? Fotografie? Een gooi doen naar de filmacademie? Toch Paardenhouderij op Dronten of iets dergelijks? Het is ook niet zo dat ik in één van de bovenstaande opties beter/slechter ben dan in de andere, zodat ik daar een keuze op kan baseren. Ook zie ik mezelf in alle 5 de branches terug. Met andere woorden: I'm stuck
Ik hoopte dat mensen hier op bokt misschien ervaringen met mij kunnen delen en advies kunnen geven zodat ik een betere keuze kan maken, want ik zit inmiddels een beetje met m'n handen in het haar. Binnen een maand of 5 wil ik me toch echt in gaan schrijven. Ik wil in ieder geval een HBO opleiding volgen. Of dit nu deeltijd of voltijd is of van mijn part een LOI, dat maakt me niet uit. Aangezien mijn financiële situatie, eentje die door de IB-groep gefinancierd wordt. Verder ben ik van plan zoveel mogelijk open dagen te bezoeken, maar ik zou ook graag jullie mening willen weten.
Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Groetjes Kathleen
) Natuurlijk is journalistiek creatief, maar wel op een andere manier dan bijv. vormgeven, foto's maken en films maken. Je zult in de journalistiek ook te maken krijgen met zakelijkere aspecten. Bijv. bedrijfsjournalistiek en ook weer die nieuwsberichten. In korte nieuwsberichten kan je weinig creativiteit kwijt, maar in het maken van een televisieprogramma, achtergrond artikelen, column, e.d. juist weer heel veel.