Wat moet ik doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetselina

Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:56

Ik zou graag wat meningen van jullie willen weten.
Ik zit namelijk met het volgende:
In 2006 heb ik mijn MTRO diploma gehaald (toerisme).
Ik heb 1,5 a 2 jaar in deze branche gewerkt, maar het is het toch niet echt.
Op het moment ben ik werkloos en ben al 1 maand werk aan het zoeken maar het zit allemaal
niet mee. Ben al zeker 6 x afgewezen en vooral omdat mijn opleiding niet aansluit bij wat ik
leuk vind. Ik weet dus ook niet of ik in het toerisme wil blijven.

Nu ben ik dus aan het kijken of ik niet kan leren & werken. Bij ons in de buurt heb je bv vrijetijdsmanagment
wat je dus op die manier kunt doen. Alleen moet je dan wel een baan hebben in die sector en dat heb ik dus niet.

Ik ben inmiddels 24 jaar en heb een huis gekocht met mijn vriend. Ik zou graag over ong 1,5 jaar willen trouwen en dan,
als het mogelijk is, aan kinderen willen beginnen. Als ik dus voor aardig wat geld een opleiding van bv 2 jaar ga volgen,
en ik dan aan kinderen wil beginnen, heb ik dus niks aan de opleiding. Als ik kinderen heb wil ik niet meer fulltime werken.
Maar ik wil zo graag jong moeder worden!!!

Dus ga ik toch werken en leren of moet ik maar gewoon een baan in de toeristische sector aannemen?

Het is een erg rommelig verhaal, maar toch hoop ik dat ik wat nuttige meningen krijg, want er moet iig IETS gebeuren.

Mars

Re: Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:18

Waarom zou je niks aan de opleiding hebben als je daarna meteen aan kinderen wilt beginnen? Die opleiding en diploma heb je je hele leven iets aan, als het goed is Lachen Misschien duurt het dan iets langer voor je een baan hebt die aansluit, maar als die opleiding écht is wat je wilt moet het allemaal lukken, toch?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:19

Een opleiding is nooit weg en je hebt dan in elk geval iets waar je wat aan hebt en wat je ook leuk vindt.
Ik zou er voor gaan!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 22:29

oke, dus jullie zeggen ervoor gaan?
Ik vind het nogal moeilijk.
Zit steeds maar te dubben en maak me er echt zorgen om.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:32

Waarom wordt je diploma nutteloos op het moment dat je moeder wordt? Lachen Een diploma heeft in de regel geen verjaringstermijn hoor Knipoog

Als je de kans krijgt om te gaan leren zou ik het zeker doen!