Router per ongeluk geMAC-ed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Router per ongeluk geMAC-ed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 11:39

Heb ik weer... dacht even in de routermenu te kunnen frummelen, klik ineens op MAC en POEFFFF... wég verbinding!
...maar hoe krijg ik mijn standaard-verbinding weer terug? We hebben al gereset (terug naar fabrieksinstellingen) maar dat ding geeft nog geen commentaar! (DSL-lampje brandt ook weer gelukkig, stond eerst uit!)

CoonArt

Re: Router per ongeluk geMAC-ed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:29

Uuuuuhhhhhh..... sorry, maar wie kan me helpen??? heeft nogal haast weet je wel? (zou thuis weer gráág willen internetten! Haha!)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:26

Kun je niet gewoon eens niet kloten met je instellingen? Ik lees hier nog al vaak threads van je Haha!

Sorry, ik kan je niet verder helpen. Lachen

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:24

HorseyDude schreef:
Uuuuuhhhhhh..... sorry, maar wie kan me helpen??? heeft nogal haast weet je wel? (zou thuis weer gráág willen internetten! Haha!)

Het is niet voor het eerst dat ik zo'n reactie van je zie, dus ik wil even twee opmerkingen maken:
- Deze reactie vind ik niet zo beleefd van je... Lachen Jij zit met een probleem en jij wilt een antwoord, dan ben je niet in de positie om ook nog eens eisen te stellen. Wij helpen jou vrijwillig, in onze vrije tijd en dan willen we niet gecommandeerd worden.
- Wees niet zo ongeduldig, een paar dagen zonder internet is geen ramp. Lachen

Als je niet in de router hoeft te zijn en niet weet hoe deze werkt, dan moet je er ook niet gaan rotzooien. Lachen Laat dat een les zijn. Toch... Zolang je het bij kijken houdt, dan kan er niks mis gaan. Er zijn twee mogelijkheden: er is een technische storing bij de provider of je hebt ongemerkt iets veranderd in je router.

Je noemde zelf al het woord "MAC" en dat doet mij denken aan MAC-adressen. Kijken naar MAC-adressen kan geen kwaad, heb je enig idee wat je daar zo ongeveer veranderd hebt? Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:01

Snader schreef:
HorseyDude schreef:

Het is niet voor het eerst dat ik zo'n reactie van je zie, dus ik wil even twee opmerkingen maken:
- Deze reactie vind ik niet zo beleefd van je... Lachen Jij zit met een probleem en jij wilt een antwoord, dan ben je niet in de positie om ook nog eens eisen te stellen. Wij helpen jou vrijwillig, in onze vrije tijd en dan willen we niet gecommandeerd worden.
- Wees niet zo ongeduldig, een paar dagen zonder internet is geen ramp. Lachen

Als je niet in de router hoeft te zijn en niet weet hoe deze werkt, dan moet je er ook niet gaan rotzooien. Lachen Laat dat een les zijn. Toch... Zolang je het bij kijken houdt, dan kan er niks mis gaan. Er zijn twee mogelijkheden: er is een technische storing bij de provider of je hebt ongemerkt iets veranderd in je router.

Je noemde zelf al het woord "MAC" en dat doet mij denken aan MAC-adressen. Kijken naar MAC-adressen kan geen kwaad, heb je enig idee wat je daar zo ongeveer veranderd hebt? Lachen

OEI!!! Mijn excuses hiervoor! Bloos Ik wist niet dat het zó erg overkwam...
Bij MAC had ik alleen per ongeluk DENY aangevinkt en ineens was alles weg... inclusief de verbinding... maar Tele2 is langsgeweest en die hebben de lijn doorgemeten (was niets mee aan de hand.) Toen kwamen ze al met de conclusie dat de router het loodje had gelegd. (hij haperde al eerder)

Dus nu is het wachten op een ándere router. (heb geen idee hoe lang dat gaat duren, gelukkig mag ik gewoon op het werk wel gewoon internetten van wo - vr)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:22

Dan lag het niet aan jou, we hadden te vroeg geoordeeld. Knipoog Mooi dat het is opgelost!