Wat zou je doen als je nog een maand te leven had

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Wat zou je doen als je nog een maand te leven had

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:39

Ik heb het er wel eens over met mijn vriend; wat zou je doen als je wist dat je nog maar een maand mocht leven.
Wat zou je absoluut nog willen meemaken?
Zou je dingen goedmaken,zou je alleen maar plezier willen hebben,of zou je alle praktische zaken regelen voor je nabestaanden?

Ik heb zelf een brief voor mijn dochter geschreven,voor als ik ooit plots overlijd.
Ze is nog te jong om te begrijpen als ik tegen haar zeg dat ik van haar houd,daarom heb ik dat opgeschreven.

Verder zou ik zo veel mogelijk proberen om nog naar vrienden en familie te gaan,en vooral veel thuis zijn.
( Er is trouwens niks met me waardoor ik nog maar een maand zou leven,ik vraag het me gewoon af Lachen )

Wat zou jij doen?

RelarDevi

Re: Wat zou je doen als je nog een maand te leven had

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:48

1 maand op een verre reis (rusland/zuid amerika o.i.d)
Oh god wat is 1 maand verschrikkelijk kort..

Geef mij een jaar en daarvan ga ik een half jaar keihard werken en de andere half jaar op reis *met mijn goede vriendin*
En de laatste dag lekker met al mijn vrienden op een terras van de vaste kroeg, lekker een pintje erbij.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:50

Pfff, alle leuke dingen doen ik nog wil doen!

Elke zondag op show met de katten, elke dag met Baggio op pad en elke dag wat leuks doen met mijn dochter. Om de nachten heftig door te gaan in de kroegen met mijn vriendinnen...

Joto

Alle doen wat "niet mag".. Bank overvallen.. Drugs proberen.. Gekke dingen doen.. Denk dat ik overal even r*k aan zou hebben..

Mars

Ik heb hier over nagedacht en kan alleen maar zeggen dat ik op dit moment een heel tevreden mens ben en dankbaar voor alles wat ik gezien en meegemaakt heb. Ik heb hele lieve vriendinnen en heb het ook onwijs naar mijn zin op school. Ik zou dan ook het liefst gewoon naar school gaan en uitgaan met mijn vriendinnen.
Verder gewoon lekker thuis zijn bij mijn lieve ouders en motorritjes met mijn vader maken, ik zou niet weten wat me gelukkiger zou maken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:51

Leuke dingen doen met leuke mensen, al m'n geld uitgeven en op de laatste dag een aantal mensen flink de waarheid zeggen Haha!

paix

Ik zou een brief stuuren naar iedereen waar ik van hou..
En verder mijn eigen gangetje gaan Lachen..
Dan naar school dan naar huis dan naar vrienden gewoon lekker wat ik zelf wil.. En verder heel veel naar de kerk gaan en met de dominee bidden en dan maar wachten tot ik ga Lachen

corina21

ik zou op vakantie gaan met mijn gezinnetje,
en een goede tehuis zoeken voor mijn merrie.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:52

Die maand zou ik doorbrengen met mijn familie, geliefden en mijn geliefde dieren.
Meer wil ik dan niet!
Uiteraard zou ik ook een testament(je) opstellen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:53

Pff dat lijkt me ontzettend moeilijk! Ik zou denk ik gewoon proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen in die maand.. Nog even flink genieten van het leven..

En natuurlijk uitgebreid afscheid nemen van de mensen waarvan ik hou..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:53

Zorgen dat mijn dieren goed achterbljven, nog een keer iedereen zien die me lief is en verder gewoon genieten van elke dag die ik nog heb.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:54

Jeh ik denk alleen maar huilen.
Ik heb 3 kinderen (5/7/9) en zou dan wat met hun gaan doen wat ze altijd bij zou blijven (veel foto's maken en filmen) bv naar Euro Disney, en van elke dag een klein feestje maken.

Oh ja en met mijn man gaan bespreken hoe en wat na die maand.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:54

hahaha hier had ik het ook laatst noog over met mijn vriend.. Tong uitsteken
het kwam er op neer dat we alle 2 leuke dingen wouden doen maar ook minder leuke dingen.. (althans voor andere mensen Tong uitsteken )
en ik ga niet zeggen wat haha want straks krijg ik heel bokt over me heen Huilen van het lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:02

Allereerst zorg ik dat mijn ponys en mijn hondje goed achterblijven.. en absoluut niets te kort komen.

Verder heb ik niets iets wat ik nog echt wil doen, ik zou denk ik beginnen met afscheid nemen. Bloos

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:04

ik denk dat ik overal extra bewust van zou gaan genieten, en verder een hoop regelen...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:06

Met brudoe @ bokt naar Australie. Backpack-tocht te paard doen Haha!
En eehm, nog leuke dingen doen met wat andere mensen waarmee ik ook graag leuke dingen doe Haha!
En een kur op muziek rijden met mijn verzorgpoown als afsluiting.
Tong uitsteken

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:09

Ik zou blijven doen wat ik al deed, alleen zou ik wel stoppen met heel veel aan school werken.
Ik zou nog wel naar school gaan, maar niet meer naar bijvoorbeeld huiswerkbegeleiding.

Ik ben gelukkig hoe ik nu leef, en ik denk dat ik het ook precies zo wil afsluiten.
Als ik nu bij wijs van spreke neer zou storten, zou ik gelukkig en tevreden zijn dood gegaan Lachen

Ik zou wel nog een heel goed huisje voor mn paardje zoeken, maar ik denk dat die bij mijn bijrijdster zo gevonden is!
En een brief voor mn broertjes en ouders schrijven, zodat ze die altijd na kunnen lezen als ze dat willen.
(En mischien wel mn eigen begravenis regelen)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:19

Ik hoorde toevallig pas een goede kennis dat hij nog 2 tot 5 maanden te leven heeft Bloos! Hij is nu ook zijn eigen crematie al aan het regelen enzo. Dat lijkt me echt weird! Ik zou het zelf niet op die manier kunnen.. Ik zou vooral gaan genieten van de laatste maand en zoveel mogelijk plekken van de wereld zien. Nadat ik mijn "bucket-list"heb opgesteld (er is ook een film the bucket list)
Zoals surfen, parachutespringen e.d.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:20

Hmm..
mijn wereldkaart proberen vol te krijgen. Bloos
afscheid nemen van iedereen
feesten tot ik er bij neer val
zo weinig mogelijk slapen
alles proberen (drugs enz.)
en euhmm.. wat dingen regelen ^^

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:22

Ik denk zelf wel eens wat ik zou doen als ik nog maar kort zou leven.
Toch vraag ik me dan wat af; Waarom doe je nu niet de dingen die je nu opnoemt wat je in een maand tijd wilt gaan doen?
Wat als je onverwacht sterft en je de laatste minuut afvraagt waarom je in je leven niet hebt gedaan wat je altijd wou doen...
Ik ben hier heel erg over na gaan denken sinds mijn broer onverwacht is overleden. Een echt eye-opener.
Waarom doe je nu niet wat je in een maand tijd voor je sterven wil gaan doen. Nu kan het, wie zegt wat morgen brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:23

ik heb echt geen idee, misschien een maand huilend in bed liggen? ik heb echt geen idee

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:26

Proberen nog zoveel mogelijk van de wereld te zien..
Ik weet het niet.. Misschien ook wel gewoon verder leven zoals ik nu bezig ben..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:26

Ik denk dat ik zoveel mogelijk praktische zaken zou regelen en heel erg verdrietig zou zijn om het onherroepelijke naderende definitieve afscheid van degenen die mij lief zijn. Klinkt heel erg depri Bloos

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:32

Ik kan wel heel hard zeggen 'dan ga ik de wereld rondreizen' maar ik denk dat ik vooral in die maand mijn familie ga vermaken, dingen ga doen met vrienden en dingen rechtzetten met bepaalde mensen. Natuurlijk heb ik nog genoeg dingen die ik in mijn leven wil doen/zien, maar mijn familie en vrienden zijn wel zo belangrijk voor mij dat ik niet zeg van 'ik ga naar weetikveelwaar om daar mijn 'oude' dag te slijten.

(en toegeven, ik ga ook heel veel huilen en zeggen dat het niet eerlijk is)

-edit- En vooral laten merken aan iedereen in mijn omgeving die ik mag/liefheb/waar ik van houd: vooral dat laten merken en zeggen Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:37

A_lette schreef:
Ik kan wel heel hard zeggen 'dan ga ik de wereld rondreizen' maar ik denk dat ik vooral in die maand mijn familie ga vermaken, dingen ga doen met vrienden en dingen rechtzetten met bepaalde mensen. Natuurlijk heb ik nog genoeg dingen die ik in mijn leven wil doen/zien, maar mijn familie en vrienden zijn wel zo belangrijk voor mij dat ik niet zeg van 'ik ga naar weetikveelwaar om daar mijn 'oude' dag te slijten.

(en toegeven, ik ga ook heel veel huilen en zeggen dat het niet eerlijk is)

-edit- En vooral laten merken aan iedereen in mijn omgeving die ik mag/liefheb/waar ik van houd: vooral dat laten merken en zeggen Ja

Ik citeer dit even omdat veel mensen dit schrijven.
Dit kun je nu ook elke dag doen Knipoog