ja hoor..ik val dr weer eens buiten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

ja hoor..ik val dr weer eens buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:26

Sorry mensen maar moet het even van me afschrijven!

Ik ben m'n hele leven al heel onzeker geweest en moest altijd m'n best doen 'om erbij te horen'
Ik was altijd diegene die er nét buiten viel en diegene die vroeger gepest werd. Ik was zo'n meisje met een bril op, puisten en bij de stomste dingen die gezegd werden werd/wordt ik al rood.
Ondertussen ben ik 18 en heb bijna 3 jaar verkering (iets wat me dus vertrouwen heeft gegeven) en t was gezellig met de vriendinnen.
Tot vorig jaar..zo van de een op de andere dag kreeg ik 'ruzie' met 1 vriendin die nooit weer is goed gekomen...ze heeft niet alleen de vriendinnen, maar bijna het hele dorp tegen mij gezet. Ongeveer 3 maand geleden was ik er helemaal overheen en had ik t gevoel dat ik de hele wereld aan kon. Het maakte me niet uit dat ik nu alleen nog maar een paar 'losse' goede vriendinnen heb die ik niet zo vaak zie. En dat ik elk weekend bij de vriendengroep van m'n vriend zat.

Maar de laatste paar weken gaat t niet goed meer...ik begin weer onzekerder te worden en ben heel snel prikkelbaar. Kan het bijvoorbeeld soms niet uitstaan dat een aantal kameraden van mijn vriend alleen aan zichzelf denken en hem niets gunnen, want dan ben ik bang dat hij straks z'n vrienden kwijt raakt! 2 kameraden hebben ook verkering en die 2 meisjes zijn dan weer vriendinnen van elkaar. Als ik alleen met ze ben is het altijd heel leuk en gezellig, maar als ze er alle 2 zijn dan ben ik niets. Ik kan er dan echt niet tussen komen. Dit heb ik bij 1 van die meisjes al een x kenbaar gemaakt en ze wou proberen er op te letten, maar als t andere meisje er bij is dan denkt ze er niet meer aan.
Ongeveer 6 weken geleden ben ik lid geworden van de KPJ (is een groep die elke maand feesten organiseert waar leden dan heen kunnen) samen met die andere 2 meisjes. Je wordt dan via sms op de hoogte gehouden wanneer er vergaderingen en feesten zijn. Nu hebben ze mijn gegevens blijkbaar nog niet verwerkt en ik heb dus ook nog geen smsjes gekregen.
Er zijn ook creatieve dagen waar de kpj aan mee doet (beetje lastig uit te leggen, maar dan moeten ze iets op toneel spelen) ik had mij 6 weken geleden al opgegeven om mee te doen en zou er vanzelf wat van horen! afgelopen donderdag ging ik naar een beurs en kreeg ik ineens een smsje van een van de meisjes: waar zit je? doe je nog mee met de creatieve dag?
Bleek dus dat er een vergadering was, waar ik niets van wist. Maar dat meisje had mijn naam doorgegeven (zegt ze) maar heb er niets van gehoord. Net op msn zegt ze ineens kom je ook vanavond? Bleek dus dat ze gaan oefenen maar ik weet weer van niets. Ze zei het om kwart voor 8 en t begon al om 8 uur. Tis een eindje rijden en ik heb m'n rijbewijs dus niet..ben dus afhankelijk van m'n ouders of vriend. Heb toen maar gezegd dat ik niet mee doe (omdat ik zo boos was dat ik nergens wat van wist)
Uit frustratie heb ik m'n vriend ook nog eens kwaad gesmst...dus die is nu ook nog boos op me...

Nu komt dat hele gevoel weer naar boven van 'ik val er altijd buiten' 'ze vinden me vast niet leuk' 'ze hebben me vast express niets gezegd'
Sorry maar ik kan er ook niets aan doen...ik ben gewoon onzeker...en ben óh zo bang dat ze me laten vallen...
Sorry...moest het even van me afschrijven...

8Eveline

Re: ja hoor..ik val dr weer eens buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:35

Heel herkenbaar, die gedachtens vooral alles eigelijk nega bekijken en onder elke steen wat zoeken.
Merk wel als ik beter in me vel zit er gewoon makelijker ertegen aan kan, dan denk al snel aan leuker dingen.
Maarja het is de grote vraag ook nog steeds voor mij hoef word je zekerder voorjezelf? Netals jij heb ik zo ook 123dingen die me onzeker maken. Er hoeft maar 1 ding fout tegaan en dan komen die gedachtens alweer...
Denk dat je toch moet proberen te denken aan wat je wel hebt Lachen je lieve vriendje, dingen die wel goed gaat.
Want als je eenmaal in die spiraal komt van onzekerheid dan klim je er niet snel meer uit, altans ik niet.. Nagelbijten / Gniffelen

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:38

ja dat is dus precies wat ik bedoel!
dat is het ook..de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer...
ben vandaag ook moe en heb t koud..heb een paar drukke dagen gehad en dan ben je zowieso al meer prikkelbaar...
maar bij het minste geringste komt het al weer naar boven...en dat terwijl ik dacht dat ik er grotendeels vanaf was...

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:39

Ooh, dat is niet zo leuk
Misschien kun je eens met die 2 meisjes gaan praten en dan niet tegen 1 van de meisjes maar gewoon waar ze allebei bij zijn.
En dat met dat kpj , misschien zou je de organistatie eens kunnen mailen om te vragen hoe het zit.

En ook jij hoort er bij ,! laat je niet aan de kant duwen , iedereen hoort er bij.!
succes

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:46

Annemiekbram schreef:
ja dat is dus precies wat ik bedoel!
dat is het ook..de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer...
ben vandaag ook moe en heb t koud..heb een paar drukke dagen gehad en dan ben je zowieso al meer prikkelbaar...
maar bij het minste geringste komt het al weer naar boven...en dat terwijl ik dacht dat ik er grotendeels vanaf was...

Uhu ik herken het helemaal, was vorige jaar ook veel beter en zelfverzekerder. Maar dit jaar weer mega terugslag voel me nergens lekkeren mooi in etc. Rolleyes En die gedachtens komen altijd terug als je ze totaal niet kan gebruiken. Weet nie denk dat je misschien nooit dat helemaal verwerkt, maar erover heen groeit. Dat je opgeven moment komt op leeftijd dat je denk ach wat boeit mij dat ook toch allemaal.
Maar tot die tijd Knipoog probeer leuk te houden voorjezelf. Aangeven aan die meisjes dat je wat buitengesloten voelt, ze bedoelen dat meestal zo niet zo. Gaat misschien "vanzelf" omdat ze elkaar kennen etc, dat ze jouw erbij vergeten. Lachen En ach denk dat je er alleen maarbij kan winnen.
Eigelijk, ga maar eens na bij jezelf, zou niemand zoiets bewust doen. Alleen als je echt gruwelijk hekel aan die persoon hebt Tong uitsteken en dat nemen we toch hier niet aan. Dus als dat niet is wat is het dan, vergeten? laksheid van haar? ergens anders wat mis? Iedergeval je hebt twee mensen die vroegen of je mee ging en waar je was Lachen dus het zou toch niet zijn dat je daar niet gewenst bent.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:47

Probeer niet alleen de negatieve dingen te zien, het is moeilijk. En misschien kun je een keer met die 2 meisjes praten en gewoon eerlijk zeggen wat er op je hart vind en dat je het moeilijk vind..

Zelf heb ik ook zo'n tijd gehad dat alles negatief was en niks goed kon etc. Nu ik weer wat positiever in het leven sta gaat alles weer wat beter Lachen

Maar goed, kun je niks met een andere vriendin een keer iets afspreken om iets leuks te doen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:50

ja t klinkt allemaal zo simpel...maar in de werkelijkheid is het dat niet...vriendje komt mij nu gelukkig ophalen...kan ik daar even zielig doen...
voel me hopelijk morgen een stuk beter...bedankt dat jullie dit verhaal hebben gelezen..

@ angelaatjuh, ja ik spreek die andere vriendinnen nog wel eens...heb gisteren nog een feestje gehad en zondag nog...en a.s. zaterdag gaan we nog weg...tis niet dat ik helemaal geen vriendinnen meer heb hoor...maar niet echt een vast groepje waar we elke week mee uit gaan zegmaar...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:53

Annemiekbram schreef:
ja t klinkt allemaal zo simpel...maar in de werkelijkheid is het dat niet...vriendje komt mij nu gelukkig ophalen...kan ik daar even zielig doen...
voel me hopelijk morgen een stuk beter...bedankt dat jullie dit verhaal hebben gelezen..

@ angelaatjuh, ja ik spreek die andere vriendinnen nog wel eens...heb gisteren nog een feestje gehad en zondag nog...en a.s. zaterdag gaan we nog weg...tis niet dat ik helemaal geen vriendinnen meer heb hoor...maar niet echt een vast groepje waar we elke week mee uit gaan zegmaar...

Oké nouja ik heb zelf ook niet heel veel vrienden, in ons dorp misschien 2 die ik eigenlijk alleen op de manege spreek Nagelbijten / Gniffelen

En als je nou misschien zelf een groepje probeert te starten door een keer iets leuks bij jou thuis te organiseren met 5 meiden Tong uitsteken? Misschien een beetje raar idee van mij Clown

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:42

Heel herkenbaar. Ik val eigenlijk ook altijd overal een beetje buiten of in ieder geval heb ik dat idee zelf. Heb eigenlijk nooit échte vriendinnen gehad,met uitzondering van de basisschool dan, alleen wat mensen waar ik (regelmatig) mee om ga.
Kan me voorstellen dat het heel poedersuiker is dat jullie vriendinnengroepje uit elkaar is gegroeid, maar misschien komt dat ook een beetje door de leeftijd, iedereen gaat een andere kant op en zo...dan is het vaak lastig om nog echt zo hecht te blijven als voorheen.

Annemiekbram schreef:

Wat je hier zegt...'even zielig doen'....ga vooral niet zwelgen in zelfmedelijden want dat maakt het alleen maar erger en daar geef je jezelf alleen maar mee het gevoel mee dat ze je niet leuk vinden.
In plaats daarvan moet je een sterk individu worden en je gevoel niet laten afhangen van hoeveel vrienden of vriendinnen je hebt. Is heel lastig, maar op een gegeven moment voelen mensen die onzekerheid en 'wanhoop' noem ik het maar even en daar stoot je mensen alleen maar mee af. Klinkt allemaal heel gemakkelijk zoals ik dit hier nu zo zeg, zelf heb ik dit ook helemaal nog niet voor elkaar, maar ik denk wel dat het een oplossing kan zijn.

Je bent vast een leuke meid en zeker de moeite waard om mee om te gaan Ach gut
Als deze twee meisjes dat niet zien...dan zoek je toch lekker andere mensen waar het beter mee klikt?

Sterkte ermee!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:42

Dat gevoel had ik bij de vriendengroep van mijn ex ook een beetje. Ik werd wel meegevraagd, maar ik hoorde er voor mijn gevoel toch niet echt bij. Hierdoor ging ik mezelf nog meer terugtrekken waardoor het alleen maar erger werd.
MIsschien kun je proberen om zelf initiatief te nemen. Dit heeft bij mij heel erg geholpen. Vaak hebben mensen niet eens door dat jij het gevoel hebt er niet bij te horen. Nodig die 2 meiden eens uit om samen iets te gaan doen. Als je dan nog het gevoel hebt dat je er niet bij hoort kun je dit dan met hen bespreken. En neem zelf eens contact op met die vereniging en vraag waarom ze jouw gegeven nog niet verwerkt hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:38

Niet gaan zwelgen , want dat lost niks op en maakt het alleen maar erger.

Dus aan de slag ! Eerst eens die vereniging opbellen / langsgaan om te regelen dat je wel op de lijst komt te staan.
Dingen kunnen gewoon fout gaan , dus zorg dat dat eerst eens goed komt , met afwachten en steeds mis laten gaan bereik je niks.

Als de vriendinnen jou bellen waar je blijft , dan houdt dat dus in dat ze je er graag bij willen hebben.

Als het een snood plan was om jou te pesten en eruit te werken , dan zouden ze niks van zich laten horen en blij zijn dat je er niet was Knipoog

Wat het jou wat negeren betreft , als ze samen zijn , het gaat niet werken om zielig te piepen dat je je er niet bij voelt horen.

Verplaats je in hun positie. Je hebt een hele goede vriendin met wie het super klikt en je echt een hele goede band hebt.
Er is een nieuw meisje met wie je ook leuk kunt kwebbelen als je ermee samen bent.

Maar als je "oude" vriendin er is dan ga je vanzelf naar haar toe trekken omdat je die al zolang kent en er zoveel meer geschiedenis mee hebt.
Je vindt het wel sneu voor het nieuwe meisje en probeert haar er wel bij te betrekken , maar het is echt niet leuk als je steeds daar rekening mee moet houden.

Je hebt gewoon lol en als die nieuwe daar niet helemaal tussenpast en er steeds bij betrokken moet worden omdat ze anders zielig gaat lopen doen , dan wordt het vervelend en een soort verplichting die storend wordt voor je relaxedte avondje. Wil je erbij horen , toon dan zelf initiatief en zit niet af te wachten totdat zij je erbij betrekken. Je hebt het er al met ze over gehad , ze proberen je erbij te betrekken zeg je , maar als je dan zelf weer wegglijdt naar de zijlijn elke keer...

Dat komt wel een beetje zielig over vind ik hoor , als je gaat piepen dat je er niet bijhoort en ze je negeren : Tong uitsteken

Daar moet je gewoon zelf voor zorgen dat het een gelijkwaardig groepje wordt , als zij ervoor moeten zorgen uit eens soort medelijden met jou , dan is het ook al niet gelijkwaardig meer. Dus klikt het niet en passen jullie niet als gelijkwaardig groepje bij elkaar dan kun je er maar beter mee stoppen om met hun samen uit te gaan , vind ik. Dan hou je tenminste de eer aan jezelf en kun je wel nog met elk apart op stap. Ga je piepen dat ze je er niet bij betrekken dan zou ik je persoonlijk alleen maar vervelend gaan vinden... en ik denk dat jij dat zelf ook zou vinden als je steeds moet "moederen" over iemand die er graag bij wil horen terwijl je lekker met een vriendin zit te beppen Tong uitsteken

Duik zelf in het gesprek , praat mee , en als dat niet werkt en je maar zit te wachten tot zij je erbij betrekken : klaag er dan ook niet over want dat is toch een situatie die je zelf maakt eigenlijk. Je HOEFT er niet stilletjes bij te gaan zitten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:46

Misschien is cognitieve gedragstherapie iets voor jou? Ik heb het ook en daar leer je hoe je met je gedrag/gedachten om kan gaan..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:53

Heel herkenbaar annemiek. Ik heb ook zo lang last gehad van dit soort dingen.
Het punt is voor mij eigenlijk gewoon dat ik niet zo'n groepsmens ben en ook lang niet met iedereen een klik heb. Een avondje gezellig doen zit er dan nog wel in, maar meer ook niet. Helaas kan ik dat ook niet faken, dus die mensen bellen mij dus ook nooit: ik hoor er niet bij.
Ja, met dit soort dingen heb ik het ook heel lang moeilijk gehad: ik wilde graag goed kunnen opschieten met de meiden uit de vriendengroep van mijn vriend. Maar ik voelde me er tegelijkertijd ook helemaal niet goed bij.
Het belangrijkste is dat je vrienden maakt met mensen die jou echt liggen. En dus niet omdat ze toevallig verkering hebben met een vriend van jouw vriend, of uit jouw dorp komen.

Wat betreft die vereniging: ik ga helemaal met pmarena mee: regel dat gewoon zelf.

Succes!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:49

dank jullie voor jullie reacties...
wat betreft die vereniging: ik heb me opgegeven bij iemand van het bestuur, die heeft verkering met 1 van die meisjes...maar hij is gewoon zo laks dat hij die briefjes niet verwerkt..die andere meisjes heeft hij ook nog niet verwerkt. Ga denk ik nog zo'n briefje invullen en dan bij iemand anders van t bestuur inleveren...
Eerst was het heel gezellig hoor in de groep. We waren eerst met 3 meisjes (1 had ik niks mee, die is er ook haast nooit) met dat andere meisje kon ik heel goed, maar helaas ging hun verkering uit! Toen kreeg iemand anders verkering met S, dit was heel gezellig...en een half jaar later kreeg nog iemand anders verkering met C. C & S zijn vriendinnen...dus ik probeer wel elke keer mee te praten, maar ze hebben t de hele tijd over mensen die ik niet ken. C is trouwens zowieso beetje apart...denkt alleen aan zichzelf en maakt haar niks uit hoe anderen zich voelen, de hele kameradengroep had al verwacht dat hun verkering zo uit was...maar die is nog steeds aan. Als S er is, is het altijd wel gezellig..maar als C erbij is is dr meestal niets aan...S trekt nog wel eens naar mij toe, maar C gaat gewoon midden door je gesprek heen banketstaaf en dan er tussenstaan gewoon met de rug naar je toe en dat soort dingen...
Heb het hier al wel eens met S en nog een ander meisje over gehad...maar zo zit C gewoon in elkaar.
Hoe dan ook...ik heb dr niet veel aan.

@ Pmarena, ik loop niet de hele tijd te piepen... 1 kameraad weet ervan en m'n vriend dan zelf...als ik met hun ben dan piep ik niet hoor...dat komt altijd voor of na die tijd...

@ Wendy, ja feestjes enzo heb ik ook zo'n hekel aan...ik kan niet zo met iemand een heel gesprek beginnen...zoals familiedagen of verjaardagen...dan ben ik t grootste deel van de avond stil!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:52

Annemiekbram schreef:
@ Wendy, ja feestjes enzo heb ik ook zo'n hekel aan...ik kan niet zo met iemand een heel gesprek beginnen...zoals familiedagen of verjaardagen...dan ben ik t grootste deel van de avond stil!

Daar is niks mis mee hoor.
Wat voor mij gewoon heel belangrijk is dat ik bij mensen ben bij wie ik me echt goed voel. Dat zijn ondertussen ook wat mensen die ik via bokt ken. Een heel aantal van die mensen kent mijn vriend niet eens, en ik ga dus ook niet meer verplicht naar de o zo gezellige feestjes van zijn vriendengroep. Alleen als het echt belangrijk is.
Uiteindelijk wil je vriend waarschijnlijk ook gewoon dat jij je goed voelt. En of dat nu met zijn vrienden is of met anderen... zal hem waarschijnlijk weinig uit maken.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:58

ja ik snap je wendy...maar t verschil tussen jou en mij is dat jij samenwoond en je vriend dus zo vaak kan zien als je wilt...maar ik moet het hebben van de weekenden en de vrije avonden die ik naar hem toe kan gaan...dus dan ben ik automatisch heel vaak bij zijn groep. en we blijven ook wel eens thuis hoor..lekker avondje op de bank. De meesten van mijn leeftijd vinden dat verschrikkelijk..en m'n vriend krijgt dan de hele avond smsjes waar die zit..maar ik vind het echt lekker om gewoon een x samen op de bank te hangen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:20

Annemiekbram schreef:
@ Pmarena, ik loop niet de hele tijd te piepen... 1 kameraad weet ervan en m'n vriend dan zelf...als ik met hun ben dan piep ik niet hoor...dat komt altijd voor of na die tijd...

Dat piepen is meer een reactie op de reacties boven me , dat mensen adviseren dat je nog maar eens een paar keer moet vragen of ze rekening met je willen houden / zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze je er niet bij betrekken , enz.

Als je dat gaat doen dan ga je piepen en daarvan gaan de meeste mensen je niet gezelliger vinden. Zo bedoelde ik hem Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:26

Annemiekbram schreef:
ja ik snap je wendy...maar t verschil tussen jou en mij is dat jij samenwoond en je vriend dus zo vaak kan zien als je wilt...maar ik moet het hebben van de weekenden en de vrije avonden die ik naar hem toe kan gaan...dus dan ben ik automatisch heel vaak bij zijn groep. en we blijven ook wel eens thuis hoor..lekker avondje op de bank. De meesten van mijn leeftijd vinden dat verschrikkelijk..en m'n vriend krijgt dan de hele avond smsjes waar die zit..maar ik vind het echt lekker om gewoon een x samen op de bank te hangen!

Het verschil is ook dat ik al wat ouder ben dan jij Knipoog
Klinkt stom misschien, maar dat maakt echt verschil. Want idd, ik woon al samen.
Een avondje samen op de bank is ook gewoon lekker. Maar, nu klink ik oud, toen ik net zo oud was als jij, toen hadden veel mensen daar ook moeite mee hoor. Inclusief mijn moeder Clown
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:38

Ja jij kan dan gewoon in je eigen huisje op de bank zitten..maar ik kan niet op de bank zitten zonder dat er niemand zit... en dat vind ik dan weer niet leuk...
Maar het verschilt ook wel per periode hoor...zoals nu denk ik ook echt van waar heb ik me gisteravond zo druk over gemaakt..ja ik wil er graag bij horen oke...maar als ik niet mee kan doen is alleen maar mooi eigenlijk..sta ik niet voor schut, hoef ik niet te oefenen etc.
Heb gister wel goed met m'n vriend kunnen praten hierover gelukkig...hij snapt mij echt wel...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:08

Ik snap precies wat je bedoelt Annemiek. Ik heb dit ook heel erg gehad en af en toe slaat de onzekerheid nog wel eens toe. Zeker op feestjes en zo. Mijn allerbeste vriendin bijvoorbeeld, kan met iedereen, ook wildvreemden, hele gesprekken voeren. Ik kan dat niet. Op een gegeven moment ben ik uitgepraat en dan.. dan slaat die twijfel weer toe.
In januari vertrekt ze trouwens naar de USA voor 2 jaar en daar zie ik best tegenop want andere vriendinnen heb ik eigenlijk niet. Ja, wel goede kennisen maar dat is toch anders...
Dus je bent zeker niet de enige die last heeft van dat onzekere gevoel. Ik geloof dat heel veel mensen regelmatig onzeker zijn over zichzelf. Ik heb geen echte tips voor je maar ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:08

hihi alle TTT-leden komen langs...
judith, kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat ze 2 jaar weg gaat....maar heb je wel mooi een vakantieadresje!
Ik zat 7 weken op ameland dat vond ik al verschrikkelijk Bloos