Mowoah schreef:Ik denk dat je nu misschien beter kan stoppen, in ieder geval voor februari. En dan tot het nieuwe schooljaar weer begint een nieuwe studie kiezen.
Als je gaat werken raak je namelijk 'verslaafd' aan het (voor jou) vele geld wat je dan ineens verdient, en heb je de kans dat je al helemaal niet meer naar school wilt gaan...
En wat is daar mis mee als ik het vragen mag? Sommige mensen voelen zich veel meer thuis in een werkomgeving dan op school. Mijn vriend is na Havo bij Korps Mariniers gegaan, helaas moest hij daar vanwege een knieblessure stoppen. Toen is hij op kantoor gaan werken en nu volgt hij gewoon een HBO opleiding voor zijn werk.
Mijn oom voerde ook nooit wat uit op school. Toen moest hij gaan werken van mijn opa. Hij kwam ook op kantoor terecht en is via allerlei bijscholing hogerop gekomen. Nu heeft hij zijn eigen zaak verkocht en hoeft hij nooit meer te werken (hij doet het alleen wel...)
Ik wil maar zeggen: er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En dat is dus niet altijd via school.
Maar voor alles dat je wilt bereiken geldt: je moet het zelf doen!
Mijn vraag aan de TS is dan ook: Zet jij wel door?
Want het is natuurlijk logisch dat niet alles aan een opleiding leuk is. Iedereen heeft minder leuke periodes/vakken enz. Maar dan moet je het er niet meteen bij laten zitten.
Anders zou ik adviseren om via een uitzendbureau verschillende soorten baantjes te proberen. Dan kan je gewoon kennis maken en ook nog geld verdienen.