Gebeurtenissen waardoor de wereld er anders uit ziet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gebeurtenissen waardoor de wereld er anders uit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:23

Wat doe jij bij een stroomstoring, of met andere gebeurtenissen waardoor de wereld er plotseling anders uit ziet? Ga je meewerken aan de babyboom 9 maanden later, ga je over straat lopen, steek je zo veel mogelijk kaarsjes aan, ga je slapen uit verveling of nog compleet iets anders? Haha!

Liselot

Re: Gebeurtenissen waardoor de wereld er anders uit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:25

haha, heb jij net het nieuws op 3FM gehoord? Haha!

Suzanne F.

Re: Stroomstoringen en dingen waardoor de wereld er anders uit z

Wij hebben nog nooit stroomstoring gehad maar dan zou ik gaan lezen denken. (met een lampje op batterijen dan) Haha!

En ja meewerken aan de babyboom klinkt ook leuk. Maar wat ik wel altijd heel opvallend vind: Je kan wel gaan sexen dan maar je moet wel net je eisprong hebben tijdens de stroomstoring. Ik blijf het een grappig fenomeen vinden.

Sientje

In geval van stroomstoring word ik denk ik énorm chagrijnig. Haha! En begin ik vast alles uit m'n vriezer weg te kiepen. Verder zal ik vermoedelijk een keer of wat tevergeefs met tv of pc proberen aan te zetten, in de hoop erachter te komen wanneer de stroomstoring over is...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:26

Babyboom uiteraard Anouk. Haha! Vind ik jou ook wel een type voor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:29

Suzanne F. schreef:
Wij hebben nog nooit stroomstoring gehad maar dan zou ik gaan lezen denken. (met een lampje op batterijen dan) Haha!

En ja meewerken aan de babyboom klinkt ook leuk. Maar wat ik wel altijd heel opvallend vind: Je kan wel gaan sexen dan maar je moet wel net je eisprong hebben tijdens de stroomstoring. Ik blijf het een grappig fenomeen vinden.

Door spanning/stress/angst kan je spontaan een eisprong krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:29

Wij gaan dan altijd dom uit het raam staan gapen omdat we in een buurt wonen met nogal veel verlichting en het er zo gek uitziet als alles donker is ('s avonds dan dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:38

LiSSy schreef:

Nee, vertel?

We dwaalden wat af in een ander topic (over kinderen kringen/houden, plotseling ging het over babybooms na stroomstoringen en sinterklaas bij kaarslicht), vandaar even een nieuw topic Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:38

MarcoBorsato schreef:
Door spanning/stress/angst kan je spontaan een eisprong krijgen

Echt???!
Nou weet ik waarom ik zo'n buikpijn heb bij spanning en stress. Mijn ei probeert te springen maar het lukt niet... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:39

Elessar schreef:
Babyboom uiteraard [***]. Haha! Vind ik jou ook wel een type voor!

Euh....
Nee joh Nagelbijten / Gniffelen
Bloos!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:40

Nouks schreef:
LiSSy schreef:

Nee, vertel?

We dwaalden wat af in een ander topic (over kinderen kringen/houden, plotseling ging het over babybooms na stroomstoringen en sinterklaas bij kaarslicht), vandaar even een nieuw topic Haha!

ging net om 11 uur een stukje over een babyboom deze maand omdat er 9 maanden terug ergens een grote elektriciteitstoring was geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:41

Afgelopen jaarwisseling was het hier echt ENORM mistig. Heel grappig, je kon wel vuurwerk opsteken maar daar zag je dan direct na opsteken al niets meer van en zelfs siervuurwerk laag aan de grond zag je pas op het moment dat je er bijna in liep, dusdanig mistig. Was echt freaky!

Ik moest nog fotograferen die nacht, dus door de mist heen richting het centrum... Ook heeeeele bijzondere ervaring. Heb de voor mij meest vanzelfsprekende route genomen, kan ik bij wijze van spreken fietsen met mijn ogen dicht, maar ik was echt compleet gedesoriënteerd doordat ik de voorkant van m'n fiets al niet meer kon zien. Echt gaaf Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:42

Stroomstoring was omgeving Bommelerwaard/Maasdriel.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:43

Nouks schreef:
Elessar schreef:
Babyboom uiteraard Anouk. Haha! Vind ik jou ook wel een type voor!

Euh....
Nee joh Nagelbijten / Gniffelen
Bloos!

Ah niet? Jawel toch?! Haha!

Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:45

Bij een stroomstoring ligt het er een beetje aan of het overdag is of dat het al donker is.
Is het donker, dan ga ik eerst uit het raam kijken of er buiten nergens meer licht brandt, zodat ik weet dat het probleem niet in mijn elektriciteitskastje zit. Daarna ga ik meestal bellen met vrienden: "Is het bij jou ook donker?" Haha!
Is de storing overdag, dan heb ik het vaak niet eens in de gaten, tenzij ik achter de pc zit of de radio aanheb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:49

Nou mistig was het zeker!!!!

Wij hadden 2 jaar terug met oud en nieuw stroomstoring......... allemaal kaarsjes aan, open haard......... Ik vind dat soort situaties eigenlijk altijd heel erg leuk Ja (zolang ze maar niet te lang duren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:50

Afbeelding

Uitzicht vanaf één van de hoogste torens van [***] op de hoogste toren van [***]. Iedereen die daar onder woonde zag dus niks, de mensen die het geluk hadden bovenin één van deze torens te wonen, zagen wel nog wat van het vuurwerk van anderen die hun eigen vuurwerk niet zagen Clown

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:52

Wij zijn op de 12e etage van ons apartementencomplex gaan staan idd Haha! Maar zo erg als bij jullie was het hier niet hoor Nagelbijten / Gniffelen
(was bij jullie ook heeeeel extreem toch?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:54

manzano schreef:
Wij zijn op de 12e etage van ons apartementencomplex gaan staan idd Haha! Maar zo erg als bij jullie was het hier niet hoor Nagelbijten / Gniffelen
(was bij jullie ook heeeeel extreem toch?)

Nog geen één meter zicht in [***] Clown

Je zag je eigen voeten niet als je liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:54

De laatste keer dat we trouwens een stroomstoring hadden, is de nacht erop een apartement in de flat aan de overkant uitgebrand... Ik weet nog dat iedereen zich toen afvroeg of dat resultaat was van de storing (kaarsje laten branden, etc...)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:05

Ik hou niet van stroomstoring, al kan het ook best gezellig zijn met kaarsjes etc. Meestal staan wij ook op straat of voor het raam, net als de rest van de straat, bij ons is nl ook altijd overal wel iets verlicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:07

We hebben trouwens ook ooit nog eens gehad dat de helft van onze straat donker was, en het gekke was dat de rechterhelft van ons oude portiek wél donker was (waaronder ons flatje) en het portiek zelf, en de andere helft + rest van de straat niet! Clown

Toen heb ik in het portiek zitten lezen (we woonden toch bovenaan) en zijn de buren gezellig erbij komen zitten met lekker hapjes en zo! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:11

Oooooh ik bedenk me ook nog iets grappigs! Tijdens die heftige sneeuwval van 25 november 2005 lag er zo'n dikke laag sneeuw dat de lichtsensoren voor de lantaarnpalen waren bedekt onder de sneeuw. Gaf heel grappig effect: lampen gingen aan --> sneeuw werd nogal verlicht --> lantaarns dachten dat het licht was --> gingen weer uit --> sneeuw was weer donker --> lampen gingen weer aan Haha!

Knipperden ze iedere paar seconden... 2 seconden aan, 2 seconden uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:41

--- ... ---

Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:47

ik zou dan om te beginnen erg balen dat ik nogsteeds geen zaklamp heb gehaald Tong uitsteken
dan op de tast naar de voordeur, kijken of er buren buiten zijn, om te zien of daar ook stroom is uitgevallen.
dan met mobieltje bellen naar leverancier.
kaarsjes aan, en hopen dat het niet te lang duurt!
heb behoorlijk wat dingen op stroom, sommige kan ik niet erg lang missen (kán wel, als het moet, maar is niet handig).