Liefde op afstand een probleem!! Helpp!! Meningen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

Liefde op afstand een probleem!! Helpp!! Meningen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 10:25

Ik heb een beetje een probleempje..
laat ik maar even van voor af aan beginnen..
vorig jaar heb ik een half jaar met een jongen gehad..
dat ging altijd goed, nooit ruzie, hij was heel lief voor me en deed alles voor me..
Ik had hem leren kennen toen we bij een talentenjacht op het VMBO gingen kijken..
Hij kende mijn vrienden ook en hij viel me al gelijk op, maar ik dacht ook gelijk: Zo'n knappe jongen wil toch niet met mij. Ik zat toen bij een andere jongen op schoot, want er was geen plek meer vrij.
Hij dacht dat ik met die jongen wat had (heb ik na die tijd trouwens wel 3 weken gehad, maar dat stelde niet zoveel voor.
Na een avondje stappen had ik met hem gezoend en de dag erna kreeg ik wat met hem.
Die zomervakantie zijn wij gaan zoeken naar een huis in Oostenrijk, omdat dat al langer een droom voor ons was.
Het was heel moeilijk toen ik hem moest vertellen dat ik ging verhuizen.
Hij voelde zich rot en heeft zich die avond vol laten lopen.
(dat was het enigste nadeel aan hem.. hij dronk soms iets te veel. Komt door zijn vader, want die is alcolist. Hij moest vaak genoeg voor zijn eigen eten zorgen. Hij heeft daarna nog een tijd bij zn tante gewoond en nu woont die bij mijn beste vriendin in huis. (nee ze hebben niks, gewoon hele goeie vrienden!))
Een paar weken later heb ik het uitgemaakt, omdat ik dacht dat ik niet zoveel meer voor hem voelde.
Een week later had ik daar al spijt van, maar ik nam hem ook niet terug.
Niet goed geweten waarom eigenlijk niet, waarschijnlijk omdat ik over paar maand zou verhuizen.
Om hem te vergeten ging ik met de ene jongen na de andere.
Ik schaamde me er soms wel om en vriendinnen zeiden dat ik een slet begon te lijken.
ik wist dat ze gelijk hadden, maar ik ging er toch mee door. Het was eigenlijk gewoon een verslaving. Ik moest jongens hebben, zodat ik me daarmee bezig hield en niet aan het afscheid en de verhuizing enzo hoefde te denken.
Ondertussen had hij ook een nieuwe vriendin.
Ik vond het moeilijk om ze samen te zien, maar daar kwam ik ook niet onderuit.
Het afscheid was ontzettend moeilijk en ook hij was er, maar wel met zijn vriendin.
Toen ik hier woonde en hem weer sprak, durfde ik pas te zeggen dat ik hem nog steeds miste, en eigenlijk besefte ik het toen ook pas, aangezien ik toen helemaal alleen was en geen andere jongens meer had.
Hij bleek mij ook nog steeds leuk te vinden en nu (8 maand later na mijn verhuizing) zijn we nog steeds gek op elkaar.
Het probleem is, hij zou nooit weg willen uit nederland. Hij hoort daar en hij heeft daar alles.
Ik heb hier mijn leven een beetje weer opgebouwd en als ik er dan over nadenk dat ik misschien met mijn 18e (ben nu bijna 17) terug zou gaan naar nederland. Maar hij idee dat ik dan alles weer overhoop moet gooien en dan nog steeds mijn schooldiploma heb houd me toch tegen, hoe graag ik ook bij hem wil zijn. Mijn hart zegt, ga naar hem toe. Mijn hoofd zegt: ben je gek, zeker weer alles overhoop gooien.

Het is echt een enorme tweestrijd en ik kan er met niemand over praten, want niemand begrijpt hoe ik me voel. Dat is echt heel moeilijk.

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie mening en zijn er misschien mensen die in een soort gelijke situatie hebben gezeten en die misschien tips voor me hebben??
En zeg nou niet, zet em uit je hoofd, want dat probeer ik nou al een jaar, maar dat lukt gewoon niet.

xxx myrthe

_Covergirl_

Re: Liefde op afstand een probleem!! Helpp!! Meningen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:06

Hoi!

Ik heb hetzelfde, ik heb in Italie een vriend, das ook niet naast de deur. Wij hadden ook eerst zoiets van: we zien wel. Maar het is erg moeilijk om zo ver van elkaar af te zitten. Ik ben nu twee keer weer een weekje bij hem geweest, hij komt in december hier om de feestdagen samen te vieren. Daarna... ik ga in juni emigreren, om bij hem te zijn.
Wel een hele beslissing inderdaad, maar het voelt zó goed! Voor mij is het makkelijker dan voor juo, ik ben 23. Maar ik moet ook eerst mijn studie afmaken, dus tot juni wachten.
Ik weet niet of je hem al weer gezien hebt? Ik zou eerst een keer een weekje ofzo teruggaan en hem zien, of hij bij jou op bezoek. Dan weet je pas zeker of het goed zit.
En als je het dan nog zo zeker weet.... ik kan alleen maar zeggen: Volg je hart. Deo mgeving kan een heel andere mening hebben, maar als je er zeker van bent dat hij de ware is, moet je gewoon in het diepe springen.
Maar: Probeer het eerst eens met hem af en toe zien. Je bent nog jong, hij ook. Je hebt nog tijd zat om voor hem te verhuizen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 11:50

hej..
ik ben dus al een keer geemigreerd en ik weet hoe het is en het is gewoon verrekte moeilijk om alles achter te laten en je gaat een hele zware tijd tegemoet.. (niet dat ik bedoel dat jij het nu niet moet doen hoor:P) maar ik begin nu een beetje de boel op de rit te krijgen.
Hij komt als het goed is in november of december deze kant op samen met mijn beste vriendin. Hij gaat in november voor zijn rijbewijs. (hij is trouwens nu 20, dus ook niet zo jong meer) Ik heb me ook voorgenomen om eerst te kijken hoe het dan gaat, maar ik word soms gewoon gek van mezelf dat ik hem niet uit mijn hoofd kan krijgen en het feit dat ik niet bij hem kan zijn is heel moeilijk, want ik verlang er gewoon na om weer in zijn armen te liggen.
Als ik beslis om te gaan verhuizen doe ik het zeker niet voor mijn 18e.
Maarja nog meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten??

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:57

Ik denk dat zoiets altijd moeilijk blijft. Mijn vriend woont een uurtje bij me vandaag met de auto maar toch heb ik het al moeilijk als ik bedenk dat ik over een tijdje bij hem ga wonen en hier alles achter moet laten Bloos
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Hou contact via msn, email, telefoon enz. en ga elkaar af en toe bezoeken (misschien kun je het combineren met een familiebezoek? Dan kom je er vanzelf achter of hij het waard is om je leven nog een keer voor overhoop te gooien.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:16

jaa.. hij komt dan als het goed is over een maandje ofzo, tenminste dat probeerd hij voor elkaar te krijgen en wij gaan in april nog een weekje naar nederland.
Het is ook gewoon heel moeilijk dat niemand begrijpt hoe ik me voel. Iedereen zegt van jaa zet em gewoon uit je hoofd weetje wel.. Ik wou dat ik het kon. Ondanks dat ik hem eigenlijk niet kwijt wil. Het zou het allemaal gewoon zo veel makkelijker maken.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:06

Tja, dat ken ik, iedereen zei tegen mij ook dat ik hem maar moest vergeten, en dan ook nog een heleboel vooroordelen over italianen erbij.
Mensen die het niet zelf meegemaakt hebben begrijpen het inderdaad niet.

Maar ja, als je eigen gevoel zegt dat het goed zit, zou ik het niet zomaar opgeven. Heel goed dat hij bij je langs wil komen en jij nog een keer naar NL gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het dan gaat!
Ik zie nu pas dat je, als je teruggaat, pas op je 18e gaat. wijs besluit!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:12

Wat vind hij zelf van de situatie Lachen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:14

Heb 3 jaar wat gehad met een oosterijkse jongen en dat heeft het niet overleefd ik was ook absoluut niet trouw dus voor mij werkt het niet op afstand

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:44

@bravespots:
Hij wil mij heel graag terug en hoopt ook echt dat we weer bij elkaar komen. Hij weet alleen ook niet hoe.

@tita:
Ik neem nu ook niks met hem, want dat houd hij niet vol en ik ook niet en dat weten we van elkaar.. Hij heeft in de tussentijd iets van 2 of 3 nieuwe vriendinnen gehad, maar dat was elke keer maar een paar weken en dan ging het weer uit, omdat hij ze altijd vergeleek met mij en dan was het met mij beter. Tenminste dat zegt hij tegen mij:P

Het maakt me soms eigenlijk gewoon bang voor wat ik voel. Ik bedoel, ik ben 16 (bijna 17) en ik voel nu al zoveel voor een jongen. Het is gewoon allemaal zo ingewikkeld.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:14

ik denk dat de moeite van twee kanten moet komen. Hij kan wel lief zeggen dat hij je terugwilt maar als hij er niks wil voor doen/opgeven dan zegt dat veel over de jongen vind ik (hij is tensotte al 20 en jij nog maar 16).

Heeft ie nu ook nog af en toe vriendinnetjes, nadat hij heeft toegeven nog gevoelens te hebben voor jou?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:15

Ik heb ook een LongDistanceLove gehad (á 2 uur treinen) en ik vond het vooral lastig en moeilijk; nooit even langs voor een kusje en een kopje thee, altidj goed plannen en toch wel aanpassen. (je gaat niet chagerijnig zitten doen als je elkaar alleen maar in het weekeind ziet)
Btw ook een topic: [HK] Long distance Love....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:20

Ik heb 5 jaar gelat. Hij woonde op ongeveer 2 uur treinen,ofwel 1 uur auto. We zagen elkaar soms een complete week of zelfs weleens 2 weken niet,maar het is altijd perfect gegaan(afgezien van 2 keer even uit,maar dat had niks met de afstand te maken).
het is een kwestie van vertrouwen,wíllen en plannen.
Ik zou er geen moeite mee hebben dit nog een keer te doen,tuurlijk,op sommige momenten is het heerlijk als je vriendje binnen 5 minuten bij je kan zijn...dat had ik toen ook wel. Maar als het echt nodig was,pakte hij echt de auto wel en kwam hij naar me toe,desnoods voor een uur.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:06

@bravespots.
Het komt ook van 2 kanten, want anders zou hij geen 1200 km gaan rijden om mij op te zoeken. Hij heeft geloof ik 2 vriendinnetjes gehad, maar dat was een paar weken en dan was het weer uit. Het was niet het zelfde als wat wij hadden.
Veel meisjes zeuren bij hem dat hij teveel drinkt.
Hij drinkt ook soms veel, maar daar heb ik nooit wat over gezegt, maar hij wist donders goed dat ik het niet leuk vond en uiteindelijk ging hij wel minder drinken. Hem aan zn kop zeuren heeft toch geen zin. Ik heb slechts een keer gezegd toen hij zei dat andere er over zeurden. Je drinkt soms ook best veel, je moet oppassen, want je gaat je vader achterna. Hij zei dat ik gelijk had en verder heb ik er niet over gepraat. Zijn vader kwam vaak bij mij op het werk (ik werkte in een cafetaria) en daar werkte hij behoorlijk wat biertjes naar binnen. Een keer tijdens een dorpsfeest was hij er met een paar vrienden behoorlijk aan het drinken en veroorzaakten overlast. Maar mijn baas durfde niet tegen hem in te gaan, want dat is een bonk van een kerel met zijn armen vol tatoeages en mijn baas was een klein chineesje:P Toen ben ik naar ze toe gegaan en ik heb gezegd dat ze geen bier meer krijgen. Komen ze binnen en gaan ze bij mijn baas slijmen. Toen heb ik gezegt: als je het bij mij niet krijgt hoef je het niet aan mijn baas te vragen. Nee = Nee! het is genoeg voor vandaag. Toen zijn ze weggegaan.
Echt ik haat die vent echt.. en die moeder van hem is ook een bitch.. die heb ik een keer gezien.. (zijn gescheiden) vind je het gek dat hij dan zoveel gaat drinken.
Toen Nick (mijn ex vriend) bij zijn tante introk net zoals zijn broertje al een lange tijd terug had gedaan, zei die vader in de cafetaria dat hij nu mooi een kamer vrij had en die kon hij nu mooi verhuren. Wat heb ik mij moeten inhouden om het dienblad dat ik in mijn handen had niet keihard op zijn kop te slaan. Vieze zak..
Zoo hehe.. moest er ff uit:P
Hmm beetje lang bericht geworden oeps..
aghjaa..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:26

Ik heb hem net even gesproken..
Hij heeft vandaag zijn theorie gehaald van zijn rijbewijs en 17 november moet hij voor praktijk..
Ik hoop dat hij het haald, want dan komt hij gauw een keer naar mij toe..
heb ik tenminste iets om naar uit te kijken:D

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:36

Ik hoop het ook voor je!
uik heb heel lang een jongen leuk gevonden die dik 1 uur met de auto reizen was..
veel succes met je keuze nog
x

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:38

dankje.. heb je ooit wat met hem gehad dan?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:07

ik heb 2 jaar een knul gehad die op 200 km. afstand woonde, zegt genoeg toch?

en nee het is niet uitgegaan vanwege de afstand, we waren gewoon te jong..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 19:46

hahah oke hoe oud was je toen dan?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 07:38

ik was 13 toen der "verkering" aan ging haha en hij was 15..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:09

gister kwam er een beje een vervelend bericht..
mijn beste vriendin had al wel een keer gezegt dat nick haar een beje leuk vond.. dat vond ik al wel beje poedersuiker maarja daar kon ik niks aan doen..
gister vertelde ze me dat ze laatst sex had gehad met hem, maar dat ze er heel erg spijt van had, omdat het een naaistreek was tegenover mij en ze kwam op de 2e plaats voor hem omdat hij nog teveel voor mij voelt en zij voelde ook niet genoeg voor hem..
Ik was wel blij dat zij het eerlijk vertelde,, ook al vond ik het poedersuiker om te horen.. ik wil liever weten waar ik aan toe ben..
ik ben bij hem een beetje aan het vissen geweest, en heb gevraagd of hij nog een nieuw meisje op het oog had gehad..
eerst reageerde hij er niet op en later vroeg ik het nog een keer en toen had hij gezegt dat hij wel iets met sharon (mijn beste vriendin) had gehad, maar niks vast.. Hij zou me vanavond even bellen om het er over te hebben.. Ik ben benieuwd of hij eerlijk is.. maar kvind het wel poedersuiker dat hij er dan zo geheimzinnig over doet.. laat hem dan gewoon eerlijk zijn.. dan weet ik waar ik aan toe ben.. ik geef hem vanavond nog een kans.. maar als hij nog een keer zulke dingen voor me verzwijgt,, weet ik waar ik aan toe ben.. hij kan dan gewoon niet open tegenover mij zijn en dat houd het op.. hoe poedersuiker ik dat ook vind,, maar anders werkt het zowiezo niet..