Geld over maken naar postbank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Geld over maken naar postbank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 22:44

Hooij,

T valt mij op dat het bijzonder lang duurt tot ik geld op m'n rekening heb...
Van het werk klopt het wel altijd.. maar dat gaat volgens mij volledig automatisch? Net als dat ik op de juiste datum altijd het zakgeld van m'n ouders krijg...

Maar als m'n moeder geld overmaakt, dan duurt dat soms wel een week Bloos! En dan maakt zij het over via internetbankieren (zelf heb ik geen internetbankieren en gewoon zo'n easy blue rekening v/d postbank)..
M'n vriend wou laatst ook geld overmaken voor de trein, en dat is nu ookal bijna een week terug en heb t nog steeds niet Bloos! Verward (maar goed dat ie mij na huis heeft gebracht anders stond ik mooi op t station Clown )

Maar baal er wel van, en geld wordt wel zo direct afgeschreven (zo is het altijd wel van die andere rekening afgeschreven maar duurt het echt lang tot t bij mij op komt?)... En als ik tank is het er ook direct af of als ik btg koop of pin ofzo..

Logisch, maar waarom als er geld wordt overgemaakt niet snel er ook op?
Want hierdoor kom ik dus wel mooi in de problemen Bloos!

Is dit normaal van postbank of?

Groetjes,,

_Charlotte

Re: Geld over maken naar postbank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:45

Klopt. Van postbank naar postbank gaat het heel snel, maar vanuit een andere bank duurt het wat langer.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 22:47

Is een week normaal?
Want baal hier best wel van eigenlijk Bloos!

En als ik bv. m'n rekening over wil laten schrijven naar bv. rabobank hoe gaat dat in z'n werking en wat moet ik hier voor allemaal doen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:51

Als ik vanuit mijn bank een telefonische overboeking doe naar een giro rekening, staat het er de volgende dag op..
Nu is dat doorgaans wel elke keer dezelfde girorekening, misschien dat dat scheelt..

Een week vind ik echt niet normaal...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:54

Bij de postbank duurt het inderdaad ongelooflijk lang.
Wanneer de salarissen overgemaakt worden duurde het bij mij altijd standaard 3 tot 4 dagen langer dan bij de rest voordat het erop stond.
Dat is één van de redenen dat ik overgestapt ben.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:56

Ik heb nooit problemen eigenlijk, meestal staat het er dag later wel op Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:59

Ik heb er ook totaal geen problemen mee?
Ook als ik van mijn ABN overmaak naar mn Postbank staat het vaak er dezelfde dag, of anders de volgende dag er op Lachen
Ook het loon staat altijd netjes op tijd er op, zelfde dag als mijn collega's het krijgen Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:04

Als ik van de ene bank geld overmaak naar de postbank staat het de volgende dag op de rekening. Andersom duurt het een paar dagen.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:04

_Marinke_ schreef:
Is een week normaal?
Want baal hier best wel van eigenlijk Bloos!

En als ik bv. m'n rekening over wil laten schrijven naar bv. rabobank hoe gaat dat in z'n werking en wat moet ik hier voor allemaal doen?

Een week is wel lang inderdaad van bank naar Postbank duurt meestal wel iets langer maar meer dan 2 dagen mag het toch niet duren.

Als je naar een andere bank wil, de Rabobank bv dan open je daar een rekening en als je dat gedaan hebt boek je je geld van Postbank over naar je nieuwe rekening bij de Rabobank. Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:43

Oké dan ga ik dat is doen, en dan gewoon een normale rekening niet zo'n easy blue van de postbank..

Overigens vind ik het raar dat loon wel goed gaat, en automatisch ook? (zo krijg ik altijd automatisch op dezelfde dag zakgeld etc evenals loon)...
Maar wanneer er via internetbankieren wat overgemaakt wordt duurt t gwn echt verschrikkelijk lang gewoon een week vaak Verward (soms 4 dagen) maar meestal wel een week.. Bloos!

Toch maar is goed met m'n ouders over hebben om rabobank te nemen die heeft dit soort kuren niet toch? Clown
Iig hebben wij binnen het gezin 2 banken,, Tong uitsteken zo hebben we bij 2 banken rekeningen lopen... m'n vader is van de postbank lid en m'n moeder van de rabobank en m'n broertje van rabobank ik van postbank... En m'n moeder of broertje hoor ik nooit klagen Clown M'n vader eigenlijk ook niet mjah...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:22

Bij postbank duurt het altijd ontzettend lang.. Een week is geen uitzondering hoor, zo lang duurt het ook altijd als ik geld naar mijn vriend overmaak (hij heeft postbank, ik abn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:29

Ik heb nog nooit meegemaakt dat het een week duurt. Op z'n hoogst eens dat net het weekend er tussen zat. Maar normaal van andere bank naar postbank is een dagje later op de rekening.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:33

een week is wel erg lang?of doe jij het nog ouderwets met die acceptgiro kaarten?
via internet of girofoon staat het de volgende werkdag erop, en als je om na 0.00u overmaakt staat het er 2dagen later op. in het weekend gebeurd er niets..dan staat het er maandags pas op.
het even geduurd maar ik heb me erbij neergelegt dat het langer duurt bij de postbank hihi

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:38

Ik heb ook nooit problemen met de Postbank.

Als ik het overmaak naar een andere postbankrekening staat dat meteen op de andere rekening. Maak ik het over naar een bankrekening dan staat dat de andere dag erop.
Ook andersom: van mijn bank- naar mijn girorekening is de dag daarna binnen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:38

Ik werd schijtziek van de postbank, en ben overgestapt op de rabo.
gewoone ven bij de rabo naar binnen lopen zou ikz eggen.
Let wel, het openen van een rekenign duurt nu minimaal 2 weken (ivm drukte door banken crisis).

Zij kunnen je verder helpen en helpen met het overzetten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:43

van giro naar giro is direct bij mij en boek ik van giro naar bank dan is het 1 dag.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:48

heb je zelf geen internet bankieren dan ? zodat je via internet op je rekening kan kijken ?
ik heb al van me 12de af postbank en werkelijk nog nooit problemen gehad.ik ben nu 27 dus

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:53

dat komt omdat postbank een eigen betalingscircuit heeft dus vandaar dat dat een paar werkdagen duurt Knipoog
ik weet niet hoe oud je bent maar rabo rekening kan tot 18 jaar direct geopend worden in de bankhal daarboven moet even een afspraak worden gemaakt.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:54

Ik vind het wel meevallen eigenlijk.
Heb ook de postbank. Krijg op dezelfde dagen als andere mijn salaris en sf. Verder als iemand naar mij overmaakt, heb ik het binnen 2 dagen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 14:41

Sophie_midas schreef:
Bij postbank duurt het altijd ontzettend lang.. Een week is geen uitzondering hoor, zo lang duurt het ook altijd als ik geld naar mijn vriend overmaak (hij heeft postbank, ik abn).

Ja bij ons is het dus omgedraaid Clown Huilen van het lachen Ik postbank hij ABN Tong uitsteken

kissmeB schreef:
een week is wel erg lang?of doe jij het nog ouderwets met die acceptgiro kaarten?
via internet of girofoon staat het de volgende werkdag erop, en als je om na 0.00u overmaakt staat het er 2dagen later op. in het weekend gebeurd er niets..dan staat het er maandags pas op.
het even geduurd maar ik heb me erbij neergelegt dat het langer duurt bij de postbank hihi

Nee gewoon via internetbankieren....

onley schreef:
heb je zelf geen internet bankieren dan ? zodat je via internet op je rekening kan kijken ?
ik heb al van me 12de af postbank en werkelijk nog nooit problemen gehad.ik ben nu 27 dus

Ik kan niet via internet geld overmaken tenminste volgens mij niet Clown maar kan iig zo inloggen op de postbank en dan m'n saldo etc. kijken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:50

_Charlotte schreef:
Klopt. Van postbank naar postbank gaat het heel snel, maar vanuit een andere bank duurt het wat langer.

Dat was vroeger, tegenwoordig al lang niet meer. Mijn salaris gaat ook net zo snel als bij mijn collega's die een bankrekening hebben.
Ik heb ooit een keer geld van een rabobank op mijn rekening gestort gehad. Kreeg toen een PB "ik heb het net overgeschreven" en toen ik daarop meteen naar mijn internet bankieren keek stond het er al op. Is dus hooguit een minuut overheen gegaan.

Wat wel kan schelen is dat jij een easy blue rekening hebt en het daarom langer duurt. Dat is namelijk geen normale betaalrekening. Jij krijgt als het goed is ook rente over je saldo, dat krijg ik met mijn betaalrekening dan weer niet. Daarom zal het waarschijnlijk langer duren.

Overigens zal dit verschil volgend jaar waarschijnlijk helemaal verdwenen zijn als Postbank ING is geworden.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:57

Ik denk, net als mijn voorgangster dat het ligt aan het feit dat je een easy-blue rekening hebt. Ik heb ook een gewone betaalrekening bij de postbank en geen probleem ermee. Ik kan alles overschrijven via internet Lachen