ik sta officieel nog ingeschreven op het adres van mijn moeder in zwolle maar aangezien die ook verhuist is (bij haar vriend in getrokken) moet ik me wel uitschrijven op het oude adres.. en inschrijven hier op het nieuwe adres..
maar dat word me even van alle kanten moeilijk gemaakt!!
ik moet van de gemeente rotterdam toestemming hebben van de woningstichting omdat het een huurhuis is.. en toestemming van de officiele bewoner (mijn schoonmoeder)
maar om toestemming te krijgen van de woningstichting moet ik weer een uitreksel bevolkingsregister hebben (aan vragen in zwolle waar ik dus allang niet meer woon: 'ja mevrouw dan zult u even op en neer naar zwolle moeten' nou me REET!) , loonstrook (waarom in godensnaam??), en ik moet de reden aangeven WAAROM ik me wil in laten schrijven en voor hoelang (als of dat iets boeit?? mijn vriend woont hier zijn hele leven al!) .. en dan word er eens gekeken of ik die toestemming uberhaupt wel krijg!
het aanvragen van die uitreksel duurt al een paar weken.. daarna de hele mikmak naar de woningstichting duurt maximaal 3 weken.. en dan vervolgens het over laten schrijven bij het gemeentehuis duurt ook weer een tijd!
waarom moet het allemaal zo moeilijk??
toen ik me bij mijn moeder in wou schrijven in zwolle was het geen probleem.. en die had ook een huurhuis via de woningstichting.. pfff word er echt moe van!

Dat het zo'n gedoe zou zijn had ik niet gedacht zeg, ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt ook.