jemig de pemig! hoezo moeilijk doen??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

jemig de pemig! hoezo moeilijk doen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:35

ik wil me in laten schrijven bij mijn vriend in rotterdam omdat we al enige tijd samen wonen..
ik sta officieel nog ingeschreven op het adres van mijn moeder in zwolle maar aangezien die ook verhuist is (bij haar vriend in getrokken) moet ik me wel uitschrijven op het oude adres.. en inschrijven hier op het nieuwe adres..

maar dat word me even van alle kanten moeilijk gemaakt!!

ik moet van de gemeente rotterdam toestemming hebben van de woningstichting omdat het een huurhuis is.. en toestemming van de officiele bewoner (mijn schoonmoeder)
maar om toestemming te krijgen van de woningstichting moet ik weer een uitreksel bevolkingsregister hebben (aan vragen in zwolle waar ik dus allang niet meer woon: 'ja mevrouw dan zult u even op en neer naar zwolle moeten' nou me REET!) , loonstrook (waarom in godensnaam??), en ik moet de reden aangeven WAAROM ik me wil in laten schrijven en voor hoelang (als of dat iets boeit?? mijn vriend woont hier zijn hele leven al!) .. en dan word er eens gekeken of ik die toestemming uberhaupt wel krijg! Verdrietig
het aanvragen van die uitreksel duurt al een paar weken.. daarna de hele mikmak naar de woningstichting duurt maximaal 3 weken.. en dan vervolgens het over laten schrijven bij het gemeentehuis duurt ook weer een tijd!

waarom moet het allemaal zo moeilijk?? Boos!
toen ik me bij mijn moeder in wou schrijven in zwolle was het geen probleem.. en die had ook een huurhuis via de woningstichting.. pfff word er echt moe van! Boos!

CD28

Re: jemig de pemig! hoezo moeilijk doen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:39

Nou ja zeg.. wat een stomme reactie. Het is nou eenmaal zo dat je dat in zwolle moet gaan halen. Vind dat je zelf nogal moeilijk doet.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:40

Zo'n uitreksel is toch een kwestie van 5 minuten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:40

CD28 schreef:
Nou ja zeg.. wat een stomme reactie. Het is nou eenmaal zo dat je dat in zwolle moet gaan halen. Vind dat je zelf nogal moeilijk doet.

en dat is nou eenmaal niet zo.. ik kon hem met een handgeschreven brief aan vragen en dan word hij naar mijn huis gestuurd.. dat is het enige 'fijne' aan het hele verhaal.. maar het ging me om de reactie van de vrouw van de woningstichting.. ff op en neer naar zwolle... pffff

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:42

Uitreksel van bevolkingsregister kan dacht ik ook via internet aangevraagdt worden.(hier in den bosch tenminste wel, icm digid)

Cyntje

Waarom je loonstrook?
Om te kijken of je een woning kunt veroorloven... dit is gewoon de standaard procedure voor dergelijke dingen.

Dus vind eerlijk gezegd dat je van een mug nogal een grote olifant maakt Knipoog
Als het geregeld is is het verder toch gewoon allemaal prima?

Cookies

Een uittreksel kun je toch zo gaan halen bij de gemeente. Maar ik vind wel dat ze er een hele poespas van maken om te in te schrijven zeg. Je krijgt toch niet de sleutel van de hele stad. Pffff

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:43

chance schreef:
Uitreksel van bevolkingsregister kan dacht ik ook via internet aangevraagdt worden.(hier in den bosch tenminste wel, icm digid)

ja dat was ook het probleem.. ik kan daar geen postadres aangeven want dat staat op het inschrijf adres.. en dat is in zwolle waar ik en mijn moeder niet meer wonen.. dus daar had ik ook niks aan.. vandaar dat ik het handmatig moest doen met een brief..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:45

Cyntje schreef:
Waarom je loonstrook?
Om te kijken of je een woning kunt veroorloven... dit is gewoon de standaard procedure voor dergelijke dingen.

Dus vind eerlijk gezegd dat je van een mug nogal een grote olifant maakt Knipoog
Als het geregeld is is het verder toch gewoon allemaal prima?

maar het is een woning die al meer dan 25 jaar betaald word door mijn schoonmoeder.. waarom moet ik dan aan kunnen tonen dat ik geld verdien? zo debiel..

en ja ALS alles geregeld is.. maar VOORDAT alles geregeld is ben je wel ff verder.. met alle ergernissen van dien..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:52

Ik kan met mijn loon ook geen huurhuis veroorloven maar moest wel degelijk ook worden nagekeken Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:52

ach, vind t eerlijk gezegd wel logisch allemaal. je moet er wat voor over hebben Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:57

Indd raar zeg, ik heb me gewoon zonder poespas en zonder uitreksel destijds bij mijn toenmalige vriend in kunnen schrijven...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:33

Tja, welkom in Nederland, waar de bureaucratie hoogtij viert Tong uitsteken Dat het zo'n gedoe zou zijn had ik niet gedacht zeg, ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt ook.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:36

nou nou, dat overschrijven is ook zo gedaan hoor, binnen 1 dag na opsturen van het formulier + toestemming etc van de hoofdbewoner, was ik al in het systeem overgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:40

Limbamambo, zo gaat het al jaren, dat zijn gewoon de procedures die er gelden in Nederland. Alleen je opvatting over de hele tijdspanne die dit zou vergen, klopt helemaal niet. Een uittreksel is zo aangevraagd en de inschrijfprocedure ook. Er gaat geen weken overheen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:06

Dit is wel een beetje van een mug een olifant maken.. Over het algemeen doe je je voor of tijdens je verhuizing over laten schrijven. Niet meer als je al een tijd op je nieuwe adres 'woont'. Dat jij al eerder verhuist bent, zonder je daadwerkelijk ook in te schrijven incl. de rompslomp van toen kun je de gemeente beslist niet kwalijk nemen. Officieël woon je nog in Zwolle, als dat echt zo was geweest was het een kleine moeite om zo'n uitreksel op te halen..

Verder is het logisch dat er procedures zijn, bijna overal wordt zodra je je ergens op een huurhuis wil inschrijven binding gevraagd met stad of dorp. En logisch ook, er zijn ontzettend veel mensen op zoek of wachtend op een (huur)huis. Ze mogen de wegen die er zijn voor velen die niet willen wachten en het op een andere manier proberen wel moeilijk maken. Anders komen sommige nooit van de wachtlijsten af.

Ik kan me je frustratie best voorstellen trouwens hoor Knipoog Maar vergeet niet het één en ander te relativeren..