Kosten opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Kosten opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:26

Hallo,
Ik wil graag weer een opleiding gaan volgen (bol 5dagen) nu is mijn vraag hoeveel studiefinanciering krijgen jullie en zou je evt kunnen lenen en wat kan je maximaal per maand dan lenen?

Mijn ouders willen nl niks betalen en als ik 5dagen per week naar school ga dan moet ik ook zien rond te komen...

Alvast bedankt!

furious

Re: Kosten opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:36

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:11

Heb je ook enig idee als je ouders niet meebetalen ?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:16

Paula1990 schreef:

Dan heb je 'pech gehad' denk ik, tenzij je een speciale reden hebt.
Mijn ouders betalen niets aan mijn opleiding maar IBgroep gaat er vanuit dat ze genoeg verdienen om mee te kunnen betalen. Ze verdienen ook voldoende maar weigeren het.

Als je ouders onder een bepaald bedrag verdienen krijg je meer; anders vrees ik dat je het minimale krijgt. Ik doe HBO, €1565,- schoolgeld per jaar excl. boeken e.d.

Bel anders even IBgroep, werkt een stuk sneller en dan weet je meteen het antwoord!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:16

Of je ouders meebetalen aan de opleiding of niet verander niks aan de hoogte van de studiefinanciering. Het ligt er meer aan hoeveel je ouders verdienen. Bij een bepaalde grens krijg je minder/meer. En verder of je thuis woont of uitwoonend bent.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:19

gewoon ff uitrekenen, dan weet je het!
en ga dan kijken wat je maandelijke onkosten zijn!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:29

Ier_ schreef:
Paula1990 schreef:

Dan heb je 'pech gehad' denk ik, tenzij je een speciale reden hebt.
Mijn ouders betalen niets aan mijn opleiding maar IBgroep gaat er vanuit dat ze genoeg verdienen om mee te kunnen betalen. Ze verdienen ook voldoende maar weigeren het.

Als je ouders onder een bepaald bedrag verdienen krijg je meer; anders vrees ik dat je het minimale krijgt. Ik doe HBO, €1565,- schoolgeld per jaar excl. boeken e.d.

Bel anders even IBgroep, werkt een stuk sneller en dan weet je meteen het antwoord!

De mijne verdienen ook meer dan zat maar weigeren het ook gewoon .... ik heb Deurne Horse en Health gedaan ... verkeerde keuze en nu moet ik maar gaan werken .... erg grof vind ik dat .. en ik wil weer verder leren..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:05

Paula1990 schreef:
De mijne verdienen ook meer dan zat maar weigeren het ook gewoon .... ik heb Deurne Horse en Health gedaan ... verkeerde keuze en nu moet ik maar gaan werken .... erg grof vind ik dat .. en ik wil weer verder leren..

Volgens mij heb je dan dus gewoon dikke pech gehad.. No Cheer
Ik zou als ik jou was een telefoontje naar IBgroep wagen, je probleem voorleggen en dan zie je wel waar het schip strand.......

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:34

Volgens mij kan je ook nog een verklaring indienen bij de IBG, ondertekend door je ouders, dat die geen cent mee betalen

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:37

Kun je niet regelen dat je geld bij je ouders leent oid? Bijvoorbeeld de helft ofzo en dat je daarvoor gaat werken om dat terug te betalen. In 1x, in je eentje schoolgeld ophoesten is niet prettig...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:56

ma_rie_tje schreef:
Volgens mij kan je ook nog een verklaring indienen bij de IBG, ondertekend door je ouders, dat die geen cent mee betalen

Bloos Dan ga ik daar morgen is een mail over sturen naar IBgroep.......
Ben benieuwd, dacht nl. dat dat niet zo was.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:01

en een weekend baantje zoeken. ik studeer ook 5 dagen in de week en ik werk in het weekend. samen met stufi moet het te redden zijn, al moet ik wel zeggen dat mijn ouders me soms wel wat geven. Zonder hulp van je ouders is het ook te doen maar wel wat zwaarder denk ik. het ligt er denk ik ook aan wat voor studie je wil doen niet elke studie is even duur.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:59

Ik wil volgend jaar augustus beginnen ; ik doe nu Horeca BBL maar dat vind ik een te zwakke opleiding en wil toch wat anders maar ikmaak het wel af.

Me ouders betalen helemaal niets meer , dus zou ik het met stuffi en met 1 hele dag of 2 in het weekend werken redden?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:05

Paula1990 schreef:
Ik wil volgend jaar augustus beginnen ; ik doe nu Horeca BBL maar dat vind ik een te zwakke opleiding en wil toch wat anders maar ikmaak het wel af.

Me ouders betalen helemaal niets meer , dus zou ik het met stuffi en met 1 hele dag of 2 in het weekend werken redden?

Ik weet niet wat je opleiding moet gaan kosten / wat je andere 'vaste' lasten zijn om te zeggen of je het daar mee zou redden......

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:12

Nou zoals ik zo zie in tabel kan ik met lening zon 530 euro per maand krijgen , en dan 100 euro per maand werken ... dan moet ik het denk ik wel redden .... maar ik weetniet of je dit krijgt zonder hulp van je ouders ...

ik wil junior accountmanager gaan doen ..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:17

Ik heb een lening afgesloten zodra ik begon met studeren. Heb ook alles zelf moeten betalen, wel af en toe een donatie gehad, maar daar bleef het bij. Mijn ouders verdiende teveel voor een aanvullende beurs. Zodra ik ging studeren wilde ik op kamers. Dus heb misschien een half jaar thuis gewoond. Stufie uitwonend bedraagd tegenwoordig 248 euro per maand. Met Lening erbij ontvang ik 700 euro per maand.Eind volgende maand ben ik klaar en ontvang ik voor het laatste studiefinanciering.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:19

Mag ik je vragen hoe kom jij helemaal rond dan , als je ook nog is op kamers woont ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:22

Studiefinanciering,lening en werk. Daar red ik het mee. Mijn pony deel ik met mijn zusje dus ook de stallingskosten. Verder koop ik alleen iets als ik het echt nodig heb en ga niet veel uit.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:34

Oke dankjewel .. dus het moet denk je zonder mijn ouders wel te redden zijn?

wat doe je btw nu de efteling dicht is ?? ik werk daar nl ook Lachen ik word nu veel ingezet op partijen bij oa theater..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:51

Ik heb de kwalificatie horeca, dus kan daar ook ingezet worden, meestal gebeurt dit ook. Daarnaast kan ik ook veel gaan werken via het uitzendbureau in de catering. Ik ben over 5 weken klaar met school, dus ben ondertussen ook op zoek naar een echte baan Knipoog

Zonder ouders is best te redden, en soms moet je gewoon even creatief zijn.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 08:46

Oke dankjewel!