Vriend vind groenten niet lekker.. HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Vriend vind groenten niet lekker.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:21

Aangezien mijn vriend absoluut niet van groenten houd, hij vind dat er geen smaak aan zit. Heb ik geen idee wat ik nu moet doen.. Elke dag pizza en patat eten is geen optie Knipoog Ik kook altijd met een schepje zout.. Dus dat is het niet.

Ik ben geen kookexpert, dus makkelijke gerechten zijn SUPER welkom Vork

Gr, Madieke

CalvinM

Re: Vriend vind groenten niet lekker.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:23

overschotels met gehakt en groenten? Daar zit meestal wel veel smaak aan. Of met kruiden smaak toevoegen. Naast het zout uiteraard.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:24

Probeer je van die schotels?
Zit in zo'n pakje van de honig? en staat precies achterop hoe 't moet!
Bijvoorbeeld zuurkoolschotel of brocollischotel.
Ik vind die brocollischotel erg lekker!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:24

zelf je eigen prakje koken en hij eet dan zelf maar een stukje vlees met aardappelen? Of hij moet het maar leren eten, als ie vind dat er geen smaak aan zit dan kan het ook niet vies zijn....

Maarreeh, hoe doet hij dat dan zelf???

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:25

Gewoon lekker voor jezelf koken en hij eet maar gewoon wat hij lust. Je gaat toch niet je goede eetpatroon aanpassen naar niks omdat hij niks lust Vork

Eten wat de pot schaft en anders ga je maar honger lijden of trek je een zak chips open. Ik ga niet ongezond leven omdat hij dat zo nodig wil Haha!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:26

Je groenten niet helemaal "zacht" laten koken kan ook helpen, dus een beetje rauw houden Lachen
En sausje erover?
Verder zijn die kant en klaar pakken van knorr érg lekker.
Taco's, tandoori, burrito's en daar kan je dan zo'n kant en klare groente pakket ofzo indoen.
Dan heb je de smaak van het eten en proef je de groente niet zo erg (en heb je wel de vitaminen ervan)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:27

houd hij ook niet van sla'tjes,rauwkost enzo? Lachen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:27

ik herken het had het vroeger zelf altijd Bloos

mijn moeder is idd ook andere dingen gaan proberen
ovenschotels, wereldgerechten e.d.

en vond het heerlijk! begin nu wel steeds meer ook dingen lekker te vinden Lachen

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:33

ik ben ook echt een groente hater ! ik eet het alleen omdat het sociaal wenselijk is maar ik houd er totaal niet van.
Hier een paar recepten die ik kan verdragen en zelfs lekker vind.

zuurkoolschotel voor in de oven
maak een laagjessysteem met:
aardappelpuree
zuurkool
mosterd
worst
aardappelpuree
zuurkool
mosterd
spek plakjes
( eventueel ananas )
kaas
even een half uurtje in de oven op 180 graden.
Zuurkool hoef je niet voor de koken.
Door de mosterd is het wat smaakvoller. je kan eventueel ook rozijntjes door de zuurkool doen voor een zoeter accent.

iets van nasi of bami. Als je het vlees los doet lijkt het meer dan als je het er al in doet ! vooral heel fijngesneden groente nemen.

preistamppot hem hamblokjes en kaas. ( erg makelijk )
aardappels koken de laatste 2 minuten de prei er gesneden bij.
Stampen met goede klont boter en gemalen peper ( zout doe je al bij de aardappels koken ) ham en kaasblokjes erdoor stampen. Is lekker met rookwordt sausijsjes of karbonaadje. ( TIP: maak wat meer je kan het makkelijk invriezen )

heb je hier iets aan ? groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:35

Gebrek aan opvoeding van zijn moeder Knipoog
Hij went er maar aan, en anders kookt ie zelf. Mijn vriend luste in het begin alleen boontjes, nasi en worteltjes, nou denk maar niet dat ik dat de rest van mijn leven alleen maar ga eten. Of elke dag pizza en patat, als je vriend doodziek wil worden moet ie dat zelf weten, maar eet jij nou maar gezond.
Mijn vriend eet inmiddels bijna alles, maar hij vindt bijvoorbeeld andijviestampot lekkerder dan gekookte andijvie. En kool is nog zijn ding niet, dus ook een stampot of met een sausje. Of witlofsalade met vruchtjes, haalt de bittere smaak van de witlof wat weg. Of met ham en kaas. Je kan het zo lekker maken als je zelf wilt.
En ALTIJD PROEVEN! Niet van te voren laten zeggen: dat hoef ik niet of dat lust ik niet, eerst een hap en dan pas zeggen wel of niet lekker. Ik heb eens de hele keukentafel leeggeveegd omdat meneer een kippenschnitzel niet wilde proeven want hij lusste zogenaamd geen kip! Alsof je dat proeft aan een schnitzel! Kwaaier kan je mij niet krijgen. Sindsdien proeft ie eerst braaf en het meeste vind hij wel lekker Clown Hij is inmiddels zelfs verzot op champignons, paprika e.d. Terwijl hij eerst met een vork alle 'stukjes' uit de macaroni wipte. Na dat tafel leegvegen doet hij dat ook niet meer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:41

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:37

Ik ga alles ff lezen zo. Bedankt!! Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:41

wij hebben woksaus en als je die over groente heen gooit krijg je meer het idee van chinees eten Haha! erg lekker dus!
ik leuk alle groentes die ik niet zo graag eet op met een sausje of met curry Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:01

Hem vertellen dat hij groentens moet leren eten? Clown

Groenten kort in kokend water doen en zodra ze beetgaar zijn snel afspoelen met koud water. Zo blijven ze lekker knapperig, papperige groentes vind ik ook niet te eten.

Worteltjes koken met sinasappelsap.
Sperzieboontjes beet gaarkoken en vervolgens in de wok doen, pinda's en pindakaas er door heen. Eventueel een beetje melk en knoflook en kort even wat taugé mee verwarmen. Ook erg lekker.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:13

Uit witlof eerst de bittere stronk uitsteken dan koken met een schep suiker in het water, haalt de bittere smaak weg. Zout natuurlijk niet vergeten!
Met kaassaus en ham een lekkernij!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:58

Ik lustte vroeger absoluut geen zuurkool, gekookte andijvie, rode kool, sperziebonen..
En nu eet ik ze allemaal, ik werk nu in een restaurant waar het eten prima is en het is ook veel beter dan hoe mijn moeder het maakt haha Tong uitsteken
Het heeft vaak te maken met hoe het is/was gemaakt en de structuur en smaak die het heeft gehad, niet lekker was.
(zo kon mijn moeder niet zo echt goed koken dus veel was echt niet te vreten.)
Ook lust ik meer dingen omdat ik toch over die grens van niet durven moet gaan om toch te gaan proeven. Ik denk dat je eens groenten op andere manier moet maken dan zijn ouders en dat hij gewoon moet proeven.

(worteltjes en erwten lust ik nog steeds niet en dat zal ook nooit gebeuren, oh god wat is dat goor Misselijk )

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:06

nou ik ken het probleem,mijn vriend eet ook bijna geen groente, gaat zonder pardon de vuilnisbak in bij hem,jammer, want zijn kinderen deden het ook. gelukkig eet de oudste nu heerlijk groente met mij mee! jongste gaat ook al beter.
maar ik weet hoe vervelend het is, en dat jezelf minder groente gaat eten, voor mij erg slecht (vanwege ziekte van crohn) maar de schade haal ik wel in als ik weer eens bij mijn ouders eet.
neem maar van mij aan...veranderen doen ze echt niet!.let daarom goed op jezelf en eet gewoon je groente, hoe ongezellig het ook is.
sterkte!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:14

Ik heb ook zo'n man, maar hij heeft steeds meer leren eten gelukkig!
Wat inderdaad helpt, is ovenschotels (met bijv. kaas eroverheen), lekkere sausjes (pittig bijvoorbeeld, is mijn man helemaal gek van), en bij de "standaard"groenten zorgen dat er iets van jus is. Kan hij lekker kliederen en eet jij toch gezond Haha!
Ook wisselen van "keuken", bijvoorbeeld indiaas, mexicaans etc. kan goed uitwerken. En ongemerkt kun je dan toch een heleboel groenten erin fietsen Knipoog

Verder kun je je man zelf laten koken of recepten laten uitzoeken - commentaar geven is makkelijk, maar zelfs de grootste tetters willen toch wel eens wat anders eten. Bovendien snappen ze vaak wel dat jij toch ook iets anders dan pasta, pasta en nog eens pasta wilt eten...Ik heb zo'n hele map met AH-kaartjes, en heb hem gewoon wel eens laten bladeren: zoek maar iets uit waarvan je denkt dat je het wegkrijgt!

Tot slot: laat je niet voor het blok zetten met opmerkingen als "eet jij maar, ik eet wel niks vanavond" Boos! In het begin vond ik dat heel vervelend, je MOET goed eten, probeer het dan, blablabla... Op een gegeven moment moet je denken: best joh, jouw probleem, ik wil lekker eten. Is niet altijd leuk, voor z'n 2en koken is vaak leuker, maar er zijn genoeg mensen die alleen voor zichzelf koken (singles bijvoorbeeld) en dat wil niet zeggen dat je jezelf niet kunt verwennen met LEKKER eten. Laat zijn probleem niet jouw probleem worden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:15

Veranderen doen ze wel maar je moet het wel slim aanpakken Haha!
mijn oudste broer was nog moeilijker dan mij, bruine bonen at ie niet (ik ook niet hoor) maar als hij bij een vriend at, at ie dat wel, hij schept dan ook altijd 2x op.. Hoe kan dat nou??? Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:17

Mijn man is ook geen groenteliefhebber, chili con carne vond hij bijvoorbeeld verschrikkelijk (gemaakt met het pakje uit de winkel) tot ik het helemaal zelf ging maken en kruiden. Ik gebruik bijna geen pakjes meer uit de winkel, maar kruid bijna alles zelf (en dan ook behoorlijk pittig meestal Knipoog) en dat eet hij wel redelijk.

btw... erwtjes uit een potje zijn niet te eten, maar de diepvriesversie!!!! Vork Mjammie!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:33

Ik vind het gewoon verschrikkelijk, erwten.. de structuur en de smaak jek!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:37

Tegenwoordig met al die gehakt- en ovenschotels en die wereldgerechten is er toch zat lekkers en verschillends te maken. En bij bijna allemaal gaat er groente doorheen Ja
De noedels van wereldgerechten zijn ook een echte aanrader. Met een flinke zak roerbakgroenten er doorheen Vingers aflikken

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:26

Mijn ex was er ook zo eentje.... pfffftttt

witlof met ham en kaas kreeg hij wel weg
en spinazie stamppot met kerrie (verse bladspinazie door je aardappel of aardappelpuree gestampt, spekjes en uien bakken en met kerrie overstrooien en dit door je stamppot heen doen, jummie!!!!)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:27

[***] schreef:
Gebrek aan opvoeding van zijn moeder Knipoog
Hij went er maar aan, en anders kookt ie zelf.

Inderdaad Haha!
En anders laat hij de groenten maar staan en eet hij alleen het stukje vlees op. Maar dan moet ie niet bij mij komen klagen als hij chronisch vitaminegebrek krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:33

Ik hou ook absoluut niet van groentes, gekookte groentes om wel te verstaan. Gaan de groentes de roerbak in, wok zegmaar, oftewel worden ze op een andere manier klaargemaakt dan het standaard koken dan kan ik er echt van genieten. Alleen bonen niet, maar bijvoorbeeld brocolli, gekookt hoef ik het niet, maar in een roerbakgerecht Vingers aflikken