Spoed! van studie wisselen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

November

Spoed! van studie wisselen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:27

Ik doe nu de 1e jaars opleiding paardenhouderij op het aoc enschede,
en ik vind het helemaal niets, ik zie mezelf dat later niet als beroep doen en het interesseert me helemaal niets!
nu wil ik graag overstappen op een andere opleiding (het liefste de kappers opleiding)
maar hoe gaat dat in zijn werking?
Ik vraag het nog na aan mijn mentor maar die komt pas volgende week weer uit engeland..

wie is er dus ook een andere opleiding gaan doen en hoe werkt dat?

lieniminnie

Re: Spoed! van studie wisselen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:33

Ik denk dat je toch even contact moet opnemen met iemand op jou school, decaan oid.?
Ik ben bang dat je dan moet wachten tot volgend schooljaar, maar er zijn ook scholen die hun studies in januarie beginnen!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:34

op het hbo kan je in februarie op zijn laatst overstappen, maar weet niet of dat met het mbo ook zo is!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:36

Niet alle opleidingen (MBO/HBO) beginnen in februari met een nieuw schooljaar, is afhankelijk van de opleiding Lachen

Ik zou even contact opnemen met iemand van je school en met je eventuele nieuwe school. Het schooljaar is nog redelijk pril, wellicht kan je onder speciale voorwaarden (een soort studiecontract laten maken op je nieuwe school) overstappen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:53

Jammer dat je het niet eerder hebt ontdenkt, voor zover ik weet kun je tot oktober switchen. Daarna wordt het moeilijk ivm de achterstand die je opgelopen hebt. Ik denk dat je in januari/februari moet starten met een nieuwe opleiding.
Maar vraag voor de zekerheid je mentor, die kan je doorsturen naar een meneer of mevrouw die je verder kan helpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:56

Zou het allereerst even met je mentor/decaan/leerjaarcoördinator bespreken. Die kunnen je er het beste bij helpen Ja Was bij mij ook het geval. Ik was na een half jaar ook overgestapt op een andere opleiding.
En dat is niet 1,2,3 zo gedaan.
Gewoon eventjes met hun bespreken en evt. een afspraak maken met je ouders erbij Lachen