probleem met vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ronneke

probleem met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:28

ik weet niet meer wat ik moet doen.
mijn vriend en ik zijn al 7 maanden samen en sinds een week gaat het niet meer goed tussen ons. hij heeft een andere auto gekocht en mijn toestemming was niet nodig. sinds toen ben ik wat lastig tegen hem. gisteren heb ik beseft dat hij eigenlijk veel alleen weg is en ik vind het verdacht. ik heb een relatie van leugens en bedrog achter de rug en ben mss wat wantrouwig. gisteren was hij snel een vriendin naar huis gaan brengen en hij is uiteindelijk 9h weg geweest. vandaag is hij ook al gans de dag niet thuis en ben ik per ongeluk te weten gekomen dat hij bij een maat zit die niet thuis is. ik veronderstel dus dat hij daar is voor de zus van die maat.
ben ik nu te wantrouwig of is het echt verdacht?

Anoniem

Re: probleem met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:30

Waarom bel je 'm niet?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:31

tja....eigenlijk zou ik geen antwoord moeten geven want ik ben miss wantrouw herself Tong uitsteken

maar in dit geval zou ik zeggen: meid wees op je hoede...
probeer anders eerst echt nog wat info te verzamelen om t zeker te weten..mannen zijn superdom daarin dus betrappen met de tijd is niet zo moeilijk..

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:32

ik snap je gedachten.. door je vorrige relatie.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je moet doen.
misschien even afwachten.
of met m praten dat je er toch wel mee zit.(dat je niet zo snel vertrouwen heb)
Sterkte verder!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:32

Ik weet niet of dat verdacht is, ik weet wel dat ik (wij) dat niet voor jou kunnen raden; je zou het toch echt zelf aan je vriend moeten vragen/bespreken Knipoog.

Daarnaast vind ik 7 maanden niet lang genoeg om 'toestemming nodig te hebben' om een auto te kopen. (Dat vind ik met 7 jaar ook nog niet; als hij een auto wil kopen dan moet hij dat doen)

Kortom ik zou het gewoon eens met hem bespreken Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:37

praat met hem.. Idd zoals kristie zegt: een auto kopen kan hij zelf wel, je hebt nog MAAR 7 maand, dan hoef je echt niet mee te beslissen.. Misschien als je getrouwd bent en kinderen heb, dan is het meer logisch. Maar hier op bokt word je niet wijzer. Zeg tegen hem hoe je je voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:37

hmmm, bedoel je dat hij gister 9 uur is weggeweest? dat vind ik wel verdacht en ook dat hij bij een vriend zit die er helemaal niet is. ik zou dit niet vertrouwen maar bedenk wel dat voor alles een logische verklaring kan zijn: hij is misschien met die vriend wat gaan drinken of bij iemand op bezoek en misschien stond hij gister wel zonder benzine in the middle of nowwhere ofzo, niet gelijk conclusies gaan trekken maar bel hem op en vraag het!

en waarom moet hij trouwens jouw toestemming hebben om een auto te kopen van zijn eigen geld? ik heb een relatie van 4 jaar en als mijn vriend iets wil kopen van zijn eigen geld dan hoeft hij echt geen toestemming te vragen! ookal is het een stomme fout! Daar komt hij vanzelf wel achter en als hij iets van mijn geld wilt kopen moet hij het wel eerst ff zeggen en hij krijgt van mij ook echt geen auto van mijn geld ( of ik moet rijk zijn hahah)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:39

Ik zou het gewoon aan hem vragen. Mochten je vermoedens waar zijn, kan je het beter van hem horen dan van een ander.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:44

ten eerste vind ik wel dat hij mijn toestemming kon vragen voor de wagen want hij heeft pas 2 maand geleden een andere gekocht. en daar komt nog bij dat hij deze op afbetaling heeft gekocht en we financieel al niet rond komen.

ik ben al een tijd aan het smsen met hem maar hij zegt dat er niets mis is. ik heb zelf al gevraagt of hij een ander heeft, hij beweerd van niet. daarnet vroeg ik om er een punt achter te zetten en echt erg vond hij het duidelijk niet.

gisteren is er niets gebeurd dat hij zo laat thuis was, hij is gewoon op cafe gegaan met maten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:47

Hoezo, "we financieel niet rond komen"?
Heb je een gezamelijke rekening?

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:47

Liezel1 schreef:
Hoezo, "we financieel niet rond komen"?
Heb je een gezamelijke rekening?

we wonen samen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:48

Als jullie samen wonen en jullie hebben geen samenlevingscontract mag hij wetterlijk een auto op afbetaling kopen en kun je er niks aan doen.
Het is idd niet fijn of slim om een auto op afbetaling te kopen als jullie het geld er niet voor hebben.
Als je er echt tegen bent kun je zeggen dat al de kosten van die afbetaling voor hem zijn en jij niet meebetaald.
Wat bedoel je precies met dat je er een punt achter wou vragen en hij het niet echt erg vond?

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:49

een eind maken aan de relatie

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:50

Als je een eind aan de relatie wilt maken lijkt me dat er meer speelt dan alleen dit of heb ik het mis??

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:50

Waarom smsen? Sorry hoor maar hoeveel moeite kost het om het recht op de man af te vragen?
Toestemming vragen vind ik ver gaan als je 7 maanden wat hebt, dat financiële gedeelte van de auto is neem ik aan zijn pakkie an.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:52

C_arola schreef:
Als je een eind aan de relatie wilt maken lijkt me dat er meer speelt dan alleen dit of heb ik het mis??

nee dit is het enige. maar men vertrouwen in mannen is zover zoek door wat ik al allemaal heb meegemaakt dat ik me de pijn wil besparen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:53

Meis, je zegt dat je samenwoont?
Koophuis, huurhuis? Op wiens naam?
Samenlevingscontract?
Gezamelijke rekening?

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:55

Liezel1 schreef:
Samenlevingscontract?
Gezamelijke rekening?

huurhuis op mijn naam. geen samenlevingscontract en ook geen gezamelijke rekening

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:55

Nogmaals, waarom vraag je het hier op bokt en niet aan hem zelf?
En dan niet via de sms maar face to face Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:58

ronneke schreef:
Liezel1 schreef:
Samenlevingscontract?
Gezamelijke rekening?

huurhuis op mijn naam. geen samenlevingscontract en ook geen gezamelijke rekening

Dan is het heel simpel: praat het met hem uit, lukt het niet, dan moet hij op zoek naar andere woonruimte...
En als jullie geen gezamelijke rekening hebben en verder niets van jullie samen is, is hij ook niet echt verplicht om verantwoording af te leggen over de aankoop van een nieuwe auto...
Je zegt dat hij financieel niet rond komt, als jullie idd geen gezamelijke rekening hebben, is dat dus ZIJN probleem en niet het jouwe...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:03

Ik zou niet aan de hand van je verleden meteen je relatie beeindigen zonder dat je zeker weet waarom hij zoveel weg is.
Dat is mijn mening maar het lijkt me dat je niet zomaar een relatie met hem bent begonnen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:08

Meis, je zit jezelf heleaal gek te maken hier terwijl er misschien niks aan de hand is, bel hem op en vraag of hij naar huis toe komt, zeg dat je ergens mee zit. Als hij thuis is, praat het dan goed uit en zeg dat je bang bent. Ik begrijp dat je hiervoor een nare relatie hebt gehad, dus hij zal ook moeten snappen dat je angstige vermoedens hebt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

Ik ben het eens met storm76. Praat er met hem over.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:11

ik vind zelf wel dat hij even had kunnen overleggen over het kopen van een auto. vind dat niet meer dan normaal als je samenwoont en een relatie hebt dat je even overlegt hoe en wat.
Verder vind ik ook dat je hem even moet bellen oid.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:13

Jenkins schreef:
ik vind zelf wel dat hij even had kunnen overleggen over het kopen van een auto. vind dat niet meer dan normaal als je samenwoont en een relatie hebt dat je even overlegt hoe en wat.
Verder vind ik ook dat je hem even moet bellen oid.

De een vind dat je dat wel moet overleggen, de ander niet.
Ik vind ook van wel als je de financien samen doet maar dat hangt per relatie af.