Vloerbedekking vs vinyl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Vloerbedekking vs vinyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:10

Ik weet het niet meer Clown
we gingen voor vloerbedekking kijken, ik heb roze gezien maar die was me te kort, bij de leen bakker had je roze hoge pol, en ontzettend mooie kleur ook, nu liep ik bij de carpetright naar het laminaat,vinyl etc toe, en daar lag een voorbeeld van een ontzettend mooie roze vloer in vinyl.
tjah, dan ga je wel nadenken, ik heb 3 katten waarvan 2 hun mandjes op mijn kamer staan (en dus daar slapen)
tapijt: mooier, warmer
nadelen: veel stofzuigen, snel vies, knoeien is geheid een vlek

vinyl: makkelijk schoonhouden, ideaal met huisdieren (ff swifferen en klaar) als je met drinken knoeit kan je moppen Ja
nadelen: ik blijf maar het gevoel houden dat de vloer ontzettend koud is in de winter...

wat hebben jullie op jullie slaapkamer liggen?

Britt

Re: Vloerbedekking vs vinyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:11

Oef ik zou persoonlijk nooit gaan voor tapijt
Krijg je nooit mooi schoon, of je moet met zo'n stoommachine aan de gang aan. Wel lekkerder warm aan je voeten, maar daarvoor kan je ook sloffen naast je bed zetten Haha!

Ik zou gaan voor vinyl met een mooi kleed oid Knipoog

*edit; ik las even snel je bericht nog een keer, swiffer is giftig voor katten, niet doen dus!
(gaat aan de pootjes zitten als ze er overheen lopen en likken dan hun pootjes af waardoor ze het binnen krijgen, is dodelijk voor ze Ach gut )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:14

ik wil absoluut geen kleed, die heb ik hier nu ook liggen en dat is 1 groot drama *LOL*

voorbeeld vinyl:
Afbeelding

tapijt, maar dan in het roze Ja
Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:14

BrittKitt schreef:
*edit; ik las even snel je bericht nog een keer, swiffer is giftig voor katten, niet doen dus!
(gaat aan de pootjes zitten als ze er overheen lopen en likken dan hun pootjes af waardoor ze het binnen krijgen, is dodelijk voor ze Ach gut )

Niet de orginele swiffer (mij te duur ROFL) maar van me werk een wisser met gewone doekjes die stof opnemen Ja

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:16

In de slaapkamer hebben wij vloerbedekking liggen; al komt de kat daar niet. Ik heb voor vloerbedekking gekozen omdat ik het net wat warmer aan vind voelen dan laminaat aan mijn blote voetjes 's ochtends Lachen

In de huiskamer hebben wij vloerbedekking gehad en laminaat, maar qua schoonmaken zie ik geen voor/nadelen (behalve als je vloeistoffen morst, dan is laminaat makkelijker). Juist bij vloerbedekking zie je minder snel dat het stoffig is, terwijl je bij laminaat na een paar dagen al van die stofvlokken kan zien. Je ziet alles op een gladde vloer, wat je minder hebt met vloerbedekking. Ik stofzuig en dweil de laminaat vloer altijd, die swiffer dingen vind ik niet handig.

Britt

Ik vind het tapijt veel en veel mooier, hou erg van hoogpolig tapijt (in kleedvorm Clown ) maar zo onhandig Verdrietig

Zou later het liefst heel hoogpolig wit/creme tapijt hebben Bloos Maar ben bang dat ik het twee dagen mooi hou en dat er dan natuurlijk al een glas rode wijn of cola overheen gaat ROFL

Nickytje

Ik zou voor de vinyl gaan. Ziet er leuk uit trouwens, de lichtblauwe versie ligt hier in de badkamer.
Het is trouwens ook niet zo koud hoor, het voelt 'gewoon' aan. Als je echt tegelvloer neemt, dat is koud! Haha!
Tapijt heb ik ooit gehad in m'n slaapkamer en dat was echt een ramp aangezien ik altijd wel met iets knoei Nagelbijten / Gniffelen
Vinyl daarentegen is makkelijk te onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:17

tja vloerbedekking is wel leuker vind ik voor de slaapkamer, lekker zacht en warm aan de voetjes.. maar ik ga met huisdieren toch voor vynil/laminaat/parket. het is gewoon hygiënischer en makkelijk schoon te maken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:35

pff in ons oude huis hadden we vloerbedekking, en dat in combinatie met katjes met blaasproblemen= drama
overal plasjes die je niet goed weg kan krijgen!
gelukkig hebben we nu tegels met vloerverwarming! echt een vooruitgang.
ik zou ook vinyl kiezen!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:10

wij hadden tapijt. Schitterend maar niet met een hond, 2 katten en een agrarisch loonbedrijf als buren...........
Dus binnen een jaar tijd was het tapijt zwart.

Nu hebben we een hele goede kwaliteit vinyl en nu is het al een verademing. een foutje van de hond is zo schoongemaakt, je hebt zo gezogen of gedweild en klaar ben je. Het voelt ook niet echt heel koud aan je voeten (zo als tapijt is het niet, maar toch)